Kas teršia labiau – elektromobiliai ar dyzeliai? Tyrimas viską apvertė

Vokietijos tyrimų institutas IFO atliko tyrimą, kuriuo siekė įvertinti skirtingų transporto priemonių poveikį aplinkai. 

Vokietijos mokslininkų vertinimu, skaičiuojant nuo gamybos pradžios „Tesla Model 3“ vienam eksploatacijos kilometrui palieka didesnį anglies dvideginio pėdsaką nei dyzelinis C klasės „Mercedes“.<br> Gamintojo nuotr.
Vokietijos mokslininkų vertinimu, skaičiuojant nuo gamybos pradžios „Tesla Model 3“ vienam eksploatacijos kilometrui palieka didesnį anglies dvideginio pėdsaką nei dyzelinis C klasės „Mercedes“.<br> Gamintojo nuotr.
 C klasės „Mercedes“.<br> Gamintojo nuotr.
 C klasės „Mercedes“.<br> Gamintojo nuotr.
„Tesla Model 3“.<br> Gamintojo nuotr.
„Tesla Model 3“.<br> Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2019-06-18 12:26

Tyrimo metu buvo tikrinamas „Tesla 3“ ir C kalsės dyzelinio „Mercedes-Benz“ modelių paliekami anglies dvideginio pėdsakai.

Įvertinus visą automobilio gyvavimo ciklą, nuo pirmosios veržlės iki paskutiniojo nuvažiuoto kilometro, dyzelinis automobilis yra daugiškesnis aplinkai nei elektromobilis.

Dyzelinis – ekologiškesnis

Mokslininkų gauti rezultatai parodė, kad elektromobiliai sukelia dešimtadaliu ar net daugiau anglies dioksido nei įprasti dyzeliniai automobiliai. 

Vienam nuvažiuotam dyzelinio „Mercedes“ kilometrui tenka 141 gramas į aplinką išmesto anglies dvideginio – į šį rodiklį buvo įskaičiuotas ir degalų išgavimas, perdirbimas, transportavimas. 

„Tesla“ automobiliui teko nuo 156 iki 181 gramo anglies dvideginio.

Kodėl elektromobiliai nėra ekologiški? 

Mokslininkų vertinimu, pagrindinė „Tesla“ problema – labai tarši baterijų gamyba. 

IFO skaičiavimais, vien baterijos gamybai tenka nuo 73 iki 98 gramų anglies dvideginio vienam nuvažiuotam kilometrui.

Buvo vertinama, kad baterija veikia 10 metų, o per metus nuvažiuojama apie 15 tūkst. kilometrų.

Priklausomi nuo anglies

Kita priežastis – Vokietijos priklausomybė nuo anglimi kūrenamų elektrinių. 

Nors atsinaujinantys šaltiniai tampa vis svarbesni, kai nepučia vėjas ar nešviečia saulė, daug elektros pagaminama iš anglies. 

Būtent šis faktorius papildomai prisidėjo 83 gramais anglies dvideginio vienam „Tesla“ nuvažiuotam kilometrui.

Pasak biodegalų asociacijos prezidento Mindaugo Palijansko, elektromobiliai dažnai įvardinami kaip ekologiški, o automobiliai su vidaus degimo varikliais laikomi taršiais. 

„Nereikia supriešinti dyzelinių ir elektra varomų transporto priemonių – tyrimo tikslas yra diskusijoje apie transporto įtaką aplinkai, atsisakyti išankstinių nuostatų ir remtis realiais faktais ir skaičiais. 

Skaičiavimai parodė, kad elektromobiliai taip pat gali būti taršūs, todėl ypač svarbu skatinti ekologišką jų gamybą bei plėtoti atsinaujinančius energijos šaltinius“,– pabrėžė M. Palijanskas.

Skatina subsidijomis

Vokietija dosniomis subsidijomis vartotojus skatina įsigyti elektromobilius. 

Europos Komisija elektrinius automobilius vertina kaip nulinės emisijos transporto priemones. 

Tačiau tyrimo autoriai teigia, kad transporto politikos formuotojai, užuot skatinę elektra varomų transporto priemonių industriją, turėtų sudaryti vienodas sąlygas visoms transporto rūšims konkuruoti tarpusavyje.

Remiantis „Regitros“ pateikiamais duomenimis, šių metų balandžio 1 dieną Lietuvoje buvo užregistruoti 1033 elektromobiliai ir 970772 dyzeliniai automobiliai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.