Nuo koronaviruso kenčia automobilių pramonė: tikėtina, jog detalių pritrūks jau šį mėnesį

Kai praėjusį rudenį JAV „General Motors“ padaliniai dorojosi su šešias savaites trukusiu darbuotojų streiku, smūgis buvo juntamas ne tik automobilių gamyklose bei salonuose, bet ir nepriklausomų servisų parduotuvėse, kuriuose greitai pritrūko transporto priemonių atsarginių dalių. Tuo metu šiandien sunkiai sustabdomais tempais plintanti koronaviruso pandemija grasina panašiais padariniais, tik skirtumas tas, jog šįkart – pasauliniu mastu.

Remiantis JAV Automobilių tyrimų centro duomenimis transporto priemonių gamybai naudojamų komponentų importas iš Kinijos patiria ypač rimtus trikdžius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Remiantis JAV Automobilių tyrimų centro duomenimis transporto priemonių gamybai naudojamų komponentų importas iš Kinijos patiria ypač rimtus trikdžius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Remiantis JAV Automobilių tyrimų centro duomenimis transporto priemonių gamybai naudojamų komponentų importas iš Kinijos patiria ypač rimtus trikdžius.<br>Scanpix123 nuotr.
Remiantis JAV Automobilių tyrimų centro duomenimis transporto priemonių gamybai naudojamų komponentų importas iš Kinijos patiria ypač rimtus trikdžius.<br>Scanpix123 nuotr.
Remiantis JAV Automobilių tyrimų centro duomenimis transporto priemonių gamybai naudojamų komponentų importas iš Kinijos patiria ypač rimtus trikdžius.<br>Scanpix123 nuotr.
Remiantis JAV Automobilių tyrimų centro duomenimis transporto priemonių gamybai naudojamų komponentų importas iš Kinijos patiria ypač rimtus trikdžius.<br>Scanpix123 nuotr.
Remiantis JAV Automobilių tyrimų centro duomenimis transporto priemonių gamybai naudojamų komponentų importas iš Kinijos patiria ypač rimtus trikdžius.<br>Scanpix123 nuotr.
Remiantis JAV Automobilių tyrimų centro duomenimis transporto priemonių gamybai naudojamų komponentų importas iš Kinijos patiria ypač rimtus trikdžius.<br>Scanpix123 nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 12, 2020, 10:38 PM

Viruso protrūkio epicentru tapusi Kinija nuo sausio mėnesio pabaigos pristabdė didžiąją dalį su automobilių pramone susijusių gamyklų veiklą. Tikėtina, jog dėl šio Kinijos valdžios žingsnio panašiu scenarijumi privalės pasekti ir stambiausi automobilių gamintojai visame pasaulyje, skelbia „NBC News“.

Remiantis JAV Automobilių tyrimų centro duomenimis, 17 milijardų JAV dolerių kasmet siekiantis transporto priemonių gamybai naudojamų komponentų importas iš Kinijos patiria ypač rimtus trikdžius.

Tuo metu kitose Azijos žemyno valstybėse veikiantys tokie automobilių gamintojai kaip „Honda“ ar „Hyundai“ detalių stygių bando suvaldyti į pagalbą pasitelkdami oro transportą, taip išlaikydami minimalų reikalingų dalių tiekimą iš visų dar veikiančių, bet gamybos apimtis stipriai sumažinusių Kinijos gamyklų.

Pasak JAV Automobilių tyrimų centro generalinio vadovo Carla Bailo, apie 60–75 proc. JAV rinkai skirtų detalių patenka į antrinę rinką bei nepasiekia šalies automobilių gamintojų.

Oficialiai dauguma Kinijos automobilių gamyklų šiuo metu yra atidarytos, tačiau Azijos automobilių konsultavimo firmos „ZoZo Go“ šią savaitę pateiktoje ataskaitoje skelbiama, kad šių našumas kritęs, mat darbus tęsia vos 20–30 proc. gamyklų darbuotojų.

C.Bailo įsitikinęs, jog JAV automobilių gamintojai padarinius pajaus jau šį mėnesį, o su atsarginių dalių trūkumu servisai susidurs jau šiomis savaitėmis.

Tad panašu, jog su problemomis artimiausiu metu susidurs ir tam tikrų automobilių markių šeimininkai – viskas priklausys nuo to, kokių darbų šiai reikia, bei kokio prekės ženklo automobilis vairuojamas, rašoma „NBC News“.

Jungtinių Valstijų tarptautinės prekybos komisijos duomenimis, Kinija yra pagrindinė keičiamų kėbulo dalių gamintoja, kurios eksportas sudaro apie 10 proc. viso pasaulio automobilių dalių eksporto, siekusio 14,2 milijardo JAV dolerių pernai.

Tuo metu Kinijoje pagamintos padangos sudaro dar 5 proc. šalies eksporto, arba 7,9 milijardo JAV dolerių.

Manoma, jog detalių deficitas gali trukti iki gegužės arba birželio mėnesių, net jei gamyba artimiausiu metu ir bus atnaujinta, skelbia „NBC News“.

„Cox Automotive“ analitikės Michellės Krebs teigimu, vasario mėnesį koronaviruso įtaka JAV automobilių rinkai buvo minimali, tačiau dabar geriausias prognozuojamas scenarijus atrodo niūrokai: manoma, jog naujų automobilių pardavimai šalyje geriausiu atveju kris 400 tūkst. vienetų, o jei koronavirusas užsitęs ilgiau, numatomas ir milijoną transporto priemonių sieksiantis pardavimų deficitas.

Remiantis „NBC News“ žiniomis, beveik visos JAV automobilius surenkančios gamyklos importuoja bent kelias Kinijoje gaminamas dalis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.