Susirūpino dėl „Lietuvos geležinkeliuose“ dirbančių „kamikadzių“: gyvename bijodami

„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis ir kasdien turi kontaktuoti su šimtais žmonių per mažesnį nei 1 metro atstumą, rašo į portalą lrytas.lt besikreipusi skaitytoja. Savo ruožtu „Lietuvos geležinkelių“ atstovai tikina, kad be konduktorių kelionės tiesiog sustotų.

 „Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br> Lrytas.lt fotomontažas.
 „Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br> Lrytas.lt fotomontažas.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ konduktoriai dirba bijodami ir save vadina kamikadzėmis, nes jie esą dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (13)

Lrytas.lt

Mar 23, 2020, 10:36 AM, atnaujinta Mar 23, 2020, 11:06 AM

„Šiuo metu tik ir kalbama apie tai, kaip galima sumažinti COVID-19 plitimą, dedamos į tai visos pastangos – uždarytos arba tik nuotoliniu būdu veikia beveik visos įmonės ir įstaigos, kuriose žmonės gali turėti tiesioginį kontaktą su kitais žmonėmis (bankai, maitinimo ir paslaugų sektoriai, švietimo įstaigos ir t.t.) ir paliekamos veikti tik pirmo būtinumo įstaigos.

Klausimas, nuo kada traukinių konduktorių darbas tapo pirmo būtinumo profesija, jog iki šiol jie dirba beveik nepakitusiomis sąlygomis kasdien turi kontaktuoti su šimtais žmonių per mažesnį, nei 1 m atstumą (kitaip fiziškai neįmanoma patikrinti bilietėlio), turi nešioti sumuštinius ir daryti keleiviams kavą, o ši profesija iki šiol net neįtraukta į pavojingų sąrašą?“ – teiraujasi į portalą lrytas.lt parašiusi skaitytoja Agnė (vardas pakeistas).

Lrytas.lt skaitytoja teiraujasi, ar konduktorių darbas yra būtinesnis nei bankininkų, mokytojų ar kitų profesijų? „Svarbiau yra rizikuoti visų aplinkinių sveikata, bet neduok Dieve, nepraleisti „zuikio“, arba kažkas grįždamas iš Klaipėdos į Vilnių neišgers kavos?“ – piktinosi moteris.

Agnė teigia gyvenanti bijodama, nes ši situacija asmeniškai palietė jos šeimą. Ji esą gana gausi, auginami vaikai, tuo pačiu po vienu stogu gyvena ir vyresnio amžiaus tėvai.

„O mano vyras dirba konduktoriaus darbą, kuris yra lyg tiksinti bomba, ir nežinome kada ji sprogs, t.y., vieną dieną grįžęs iš darbo apkrėstas COVID-19 apkrės ir likusius šeimos narius. Maža to, jis lengvai, kol nėra pirmųjų simptomų, gali apkrėsti ir šimtus keleivių, kurių didžiąją dalį sudaro pensininkai“, – baiminasi Agnė.

Patys konduktoriai, pasak lrytas.lt skaitytojos, dirba su baime ir vadina save kamikadzėmis, mat praktiškai visi kiti darbuotojai dirba namų sąlygomis arba yra nuo jų izuoliuoti ir draudžiamas tiesioginis kontaktas su konduktoriais.

Pasak Agnės, konduktoriams buvo suteiktos vienkartinės kaukės riboto kiekio ir pirštinės, o dezinfekcinis skystis yra tik mašinisto kabinoje, pas kurį eiti griežtai draudžiama, tuo metu konduktoriai net neturi savo kabinos ir turi keliauti bendrame vagone su kitais keleiviais.

„Prašau, pasakykite, kas neš atsakomybę, jeigu, pavyzdžiui, mano vyras ar kitas konduktorius užsikrės darbe koronavirusu, nes tikimybė labai didelė, ir apkrės visą šeimą ir dar šimtus žmonių? O jeigu pasekmės pareikalaus kažkieno gyvybės, tai tik tada ir susimąstysit?

Suprantu, jog yra ir kitų pavojingų profesijų kaip gydytojų, parduotuvės kasininkų ir t.t., bet gydytojai gelbėja gyvybes, be maisto žmonės irgi ilgai negyvens, bet ar tikrai žmonės negali išgyventi be traukinių konduktorių – ar ta rizika pateisinama?“ – klausia Agnė.

Maisto produktais prekybos nevykdo

„Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos atstovė Rūta Atroškaitė portalui lrytas.lt teigė, jog konduktorių darbas yra ypač reikšmingas traukinių maršrutuose.

„Esame dėkingi savo kolegoms, kurie kiekvieną dieną dirba tam, kad žmonės net ir šiuo sudėtingu laikotarpiu pasiektų būtiną kelionės tikslą. Be konduktorių kelionės tiesiog sustotų – traukinyje privalo būti žmonės, kurie gebėtų pasirūpinti keleiviais.

Suprasdami kolegų darbo svarbą, o kartu – ir žmogišką nerimą – kasdien galvojame apie jų saugumą. Kiekviename traukinyje įrengti dezinfekcinio skysčio dozatoriai (prieinami tiek personalui, tiek keleiviams); kolegoms suteikiamos asmens apsaugos priemonės (vienkartinės medicininės kaukės ir pirštinės). Siekiant riboti kontaktus, traukiniuose šiuo metu nevykdoma prekyba bilietais ir maisto produktais. Ribojamas ir pačių keleivių skaičius“, – informavo R. Atroškaitė.

Tuo metu darbuotojus „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos atstovė ragino kalbėtis su savo vadovais.

„Žinoma, kiekvienas iš mūsų turime skirtingų neraminančių klausimų. Kolegas kviečiame nepasilikti jų sau, nespėlioti, o kas būtų, jeigu..? Kalbėtis su vadovais arba kreiptis į mūsų darbuotojams skirtą infocentrą. Susitelkę ir padėdami vienas kitam, lengviau išlauksime, kol gyvenimas stos į įprastas vėžes“, – portalui lrytas.lt komentavo R. Atroškaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.