„Aukso viduriuko“ paieškos: kokio amžiaus automobilį pirkti apsimoka labiausiai

Ką rinktis: seną, bet su mažesne rida, apynaujį, bet su odometre per 200 tūkst. kilometrų fiksuojančia žyma, ar visiškai naują automobilį? Ekspertai šiuo klausimu vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2–3 metų amžiaus transporto priemonė, mat naujo automobilio nuvertėjimo kreivė per šį laikotarpį šauna net iki 40 proc.

Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertai vieningi – vadinamasis „aukso viduriukas“ yra 2-3 metų amžiaus transporto priemonė.<br>M.Patašiaus nuotr.
Valentinas Naujanis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Valentinas Naujanis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Apr 19, 2020, 12:57 PM

Tačiau net ir drastiškai kritus svajonių automobilio kainai, neretai resursų įsigijimui vis tiek neužtenka. Tokiu atveju, vertėtų pamiršti mašinos pagaminimo metus ir susikoncentruoti į du svarbius aspektus – šios būklę bei fiksuojamą ridą.

Naujesnis automobilis – ekonomiškesnis bei saugesnis

„Daugiausia laiko reikėtų skirti perkamo automobilio kokybei nustatyti, – įsitikinęs automobilių pardavimų tendencijas stebintis „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis. – Tačiau šį žingsnį žmonės neretai pamiršta ir emocijų vedami skuba sandorį užbaigti“.

Pasak eksperto, toks intuityvus pirkimas kartais ir tampa visų ateityje kylančių problemų priežastimi.

Anot M.Buzelio, reikia pripažinti vieną labai paprastą dalyką: svarbiausia yra pirkti ne metus, ne ridą, o patį automobilį, nes negalima sakyti, jog kiekvieną transporto priemonę, kurios odometras fiksuoja 300 tūkst. ridą, reikėtų utilizuoti.

„Jei ši yra gerai išlaikyta, laiku atlikti visi reikiami aptarnavimai, realu, jog ji važiuos ir toliau, be didesnių problemų, – lrytas.lt naujienų portalui aiškino M.Buzelis. – Tiesa, senesni automobiliai dėl savo konstrukcinių ypatybių, tikėtina, nebus tokie saugūs kaip kad naujesni. Tačiau automobilio amžiaus tikrai nereikėtų bijoti“.

M.Buzelio paklausėme ir apie tarp automobilių asų dažnai linksniuojamų šiame dešimtmetyje pagamintų transporto priemonių abejotiną patvarumą.

Eksperto teigimu, jei automobilių gamintojai transporto priemones konstruotų kaip ir anksčiau, rinkoje, realu, nebūtų tokio atsinaujinimo. Bet tai galioja ne tik automobiliams, o ir visai dabar gaminamai technikai.

„Kai kas galvoja, kad nauji automobiliai konstruojami tik garantiniam laikotarpiui, tačiau mes manome, kad tinkamai prižiūrimas automobilis tikrai tarnaus ilgiau, nei kad truks jo garantinis laikotarpis“, – dėstė mintis M.Buzelis.

Pašnekovas atkreipė dėmesį ir į šiame dešimtmetyje pagamintų automobilių ekonomiškumą ir saugumą – pastarieji esą fiksuos kur kas geresnius rodiklius. Tačiau tai nereiškia, jog toks automobilis bus geresnis už senesnį.

Pasak M.Buzelio, reikėtų lyginti konkrečius modelius ir tuomet vaizdas būtų aiškesnis.

Automobilių entuziastas atkreipė dėmesį, jog Lietuvoje dalis žmonių ar tai dėl finansinių galimybių, ar tai dėl aplaidumo automobilius prižiūri gan paviršutiniškai. O tai esą yra klaida, nes tinkamai prižiūrima transporto priemonė kur kas geriau išlaikys tiek kokybę, tiek vertę.

„Elementarūs darbai: tepalų keitimas, tas pats automobilio plovimas ar purvo nuo kilimėlių išvalymas atitolina spartaus nusidėvėjimo procesą. Yra posakis: „Senas Mersedesas sutvertas milijonui kilometrų“. Tad jei pastarasis patikimose rankose, tiek ir važiuos“, – elementarios automobilio priežiūros pavyzdžius vardijo M.Buzelis.

Eksperto teigimu, procentiškai senas automobilis nuvertės mažiau. Tačiau vadinamas „aukso viduriukas“ yra būtent 2–3 metų senumo transporto priemonė. Taip yra todėl, jog automobilis per pirmus tris metus nuvertėja daugiau, nei kad nuvertės per dar tris, o ir šiuo nukeliauta bus sąlyginai mažai. 

Tiesa, tokio amžiaus automobilį įsigyti yra pakankamai sudėtinga, mat naujos transporto priemonės dažniausiai įsigyjamos lizingu, tad jomis vidutiniškai važinėjama apie 5 metus.

Automobilį rinkitės pagal poreikius

Tuo metu Kauno automobilių turgaus vadovo Valentino Naujanio nuomonė kiek kitokia: verslininkas mano, jog transporto priemonės rida gali byloti apie potencialius ateityje laukiančius gedimus.

„Jei pastarasis mažai nuvažiavęs, tikėtina, jog nebūtinai pirkimo metu, bet vėliau išleisite kur kas mažiau pinigų taisymui“, – lrytas.lt naujienų portalui sakė V.Naujanis.

Kauno automobilių turgaus vadovas atkreipė dėmesį ir į gyvenimo būdą: esą jei keliaujate ilgesnius atstumus, maloniau ir komfortiškiau šiuos įveikti būtų su didesniu automobiliu. Tokiu atveju, senas, bet prabangesnis automobilis važiuos kur kas maloniau nei kad naujesnis, bet žemesnės klasės, taip pat ilgiau išlaikys vertę.

Svarbus ir automobilyje įmontuoto variklio aspektas. Jei ketinate važinėti daug, vertėtų rinktis dyzeliniu, o jei mažai – benzininiu motoru varomą transporto priemonę.

„Daug kas sako, jog Lietuva – dyzelinių transporto priemonių šalis. Bet taip jau yra, kad visoje Europoje daugiau esama dyzelinu varomų automobilių, mat šie paprasčiausiai patvaresni, gali daugiau nuvažiuoti. Tuo metu benzininiai automobiliai retesni, tačiau jų remonto kaštai mažesni“, – aiškino V.Naujanis.

Kauno automobilių turgaus vadovas pasakojo, jog pats šiuo metu važinėja su „Volkswagen“ markės transporto priemone, kurią pirko su maža rida. Dabar šia nuvažiuota jau nemažai, o tai atsiliepia ir automobilio patvarumui.

„Kol detalės buvo originalios, važiavo ir laikė puikiai, tačiau kai prasidėjo keitimai, toks patvarumas, koks buvo, dingo“, – atviravo verslininkas.

Vis dėlto V.Naujanis pabrėžė, jog ne visada mažesnė rida reiškia mažesnius remonto kaštus: štai, pavyzdžiui, mašinai, nuvažiavusiai 130–150 tūkst. kilometrų, tikėtina, teks keisti variklio dirželį, kurio keitimas nėra pigus.

O štai 200 tūkst. nuriedėjusioje transporto priemonėje keitimai gali būti jau padaryti, tad ir problemų perkant – mažiau.

Transporto priemonę rinktųsi pagal eksploatacinius kaštus

Naujienų portalas lrytas.lt pakalbino ir tokius automobilius taisančio serviso „Ausegra“ vadovą Arvydą Gailiušą.

A.Gailiušas sakė, jog perkat senesnį automobilį, rida iš tikrųjų yra svarbi, ypač jei variklis yra mažo darbinio tūrio.

„Kuo mažesnis variklis, jo kubatūra, tuo mažesnis šio resursas. Pavyzdžiui, turime automobilį su 1.4 litro varikliu ir turbokompresoriumi bei 1.6 litro variklį be kompresoriaus.

Aišku, pirmasis variantas bus dinamiškesnis, galingesnis, tačiau šiuo varikliu varomas automobilis odometre galiausiai fiksuos mažesnę žymą nei kad 1.6 litro variklis. Priežastis – panašus kėbulo svoris, kurį vežti mažesniam varikliui visada yra sunkiau“, – aiškino „Ausegra“ vadovas.

Anot A.Gailiušo, naujus automobilius žmonės dažniausiai renkasi vien dėl to, jog nenori sukti galvos dėl visų galimų remontų.

Tuo metu kita dalis žmonių, nebijančių rizikuoti bei norinčių prabangesnės transporto priemonės, renkasi 2–3 arba 5 metų automobilį. Šis, tikėtina, turės kur kas daugiau komforto, įrangos nei naujas ekonominės klasės automobilis bei bus su kur kas mažesniu nuvertėjimo koeficientu.

Tiesa, tokią transporto priemonę pirkti reiktų tik žinant istoriją, mat didesnė šios rida bei vykdyta priežiūra gali atsiliepti tolesniam eksploatavimui.

Yra ir tokių, kuriems nesvarbūs transporto priemonės pagaminimo metai, o dėmesys kreipiamas į kokybę. Tiesa, šiandien tokiems automobiliams iškilęs pavojus: Europoje sparčiai įvedant naujus draudimus dyzeliniams varikliams, tenka dairytis benzininių automobilių.

O ir turint omenyje, jog Lietuvoje atstumai yra pakankamai maži, dyzelinių automobilių išlaikymas tampa brangesniu, nei kad varomų benzinu.

Paklaustas, kokį pats automobilį rinktųsi, A.Gailiušas teigė, jog prioritetą teikia mažiems eksploatacijos kaštams, tad ieškotų paprastos kelių metų amžiaus transporto priemonės.

„Aš asmeniškai nepirkčiau naujo automobilio, nusileisčiau nuo prabangos iki paprastumo. Rinkčiausi kelių metų transporto priemonę, atsižvelgdamas į tolesnius eksploatacinius kaštus“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakojo serviso vadovas.

Tuo metu žmonėms, teigiantiems, jog senesni automobiliai – patikimesni, verslininkas pritaria iš dalies.

„Naujesni automobiliai turi kur kas daugiau elektronikos, kurios senesnės mašinos neturi. Dėl to žmonės ir sako, kad nauji automobiliai – nepatikimesni. Čia realiai ir yra esminis skirtumas. Bet vėlgi, jei žmogus mėgsta išbandyti naujesnes technologijas, tuomet modernesnio, naujesnio automobilio pirkimas yra pateisinamas ir logiškas sprendimas“, – įsitikinęs „Ausegra“ vadovas.

Visgi jei jūs galite sau leisti įpirkti apynaujį automobilį, tikėtina, jog patikimumo jums užteks tikrai ilgesniam laikui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.