Pandemija padarė savo: pastebi visiškai pasikeitusius lietuvių automobilių priežiūros įpročius

Karantinas paplonino gyventojų pinigę, todėl vairuotojai autoservisuose pradėjo išleisti daug mažiau pinigų nei įprasta, pastebi autoservisų atstovai. Šią vasarą jie sulaukė nemažai tokių vairuotojų, kurie atlieka tik pačius būtiniausius darbus, reikalingus praeiti tik techninę apžiūrą.

Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>lrytas.lt nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>T.Bauro nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>T.Bauro nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Balkūno nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Balkūno nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Karantinas sumažino daugumos vairuotojų pinigę, todėl žmonės pradėjo autoservise išleisti daug mažiau pinigų nei įprastai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (17)

Lrytas.lt

2020-08-20 20:02, atnaujinta 2020-08-20 20:24

Vilniuje veikiančio autoserviso „Ausegra“ vadovas Arvydas Gailiušas naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad šią vasarą, atlaisvėjus karantino sąlygoms, vis daugiau automobilių atvyko remontui.

„Automobilių remonto ir techninio aptarnavimo darbai, kuriuos įprastai atlikdavome kovo, balandžio ir gegužės mėnesį, persikėlė keliais mėnesiais į priekį. Palyginti su praėjusių metų liepa, pajutome didesnį automobilių srautą. Tam įtakos turėjo ir automobilių techninės apžiūros, kurios persikėlė į vasaros sezoną“, – situaciją komentavo A.Gailiušas.

Tuo metu Klaipėdos autoserviso „Autoašis“ savininkė Aušra Leknienė teigė, kad šią vasarą situacija buvo gera ir nepajautė jokių neigiamų padarinių. Įmonė atsigavo birželio mėnesį, kai pradėjo grįžti nuolatiniai klientai. Sunkiausia įmonei esą buvo kovą, balandį ir gegužę, kai autoservisas atsidūrė ties išgyvenimo riba.

Autoserviso „Melga“ rinkodaros vadovė Kotryna Sabauskienė sakė, kad ši vasara buvo gana gera ir darbinga. Pasibaigus karantinui sugrįžo klientai, kurie karantino metu nebuvo įsigiję ir pasikeitę vasarinių padangų.

Šių metų vasarą „Melgoje“ padangų pardavimai, palyginti su praėjusių metų birželio ir liepos mėnesiais, buvo didesni internetinėse ir fizinėse parduotuvėse, tačiau kovo ir balandžio mėnesio pajamų sumažėjimo nekompensavo.

„Šią vasarą daugelis keliavo Lietuvoje, todėl automobilis ir jo techninė būklė buvo gana svarbus aspektas saugioms kelionėms ir atostogoms. Prieš vasaros keliones vairuotojai rūpinosi periodiniu automobilio aptarnavimu, kondicionieriaus papildymu, remontu ir dezinfekcija.

Taip pat, esant gėdimams, vairuotojai rūpinosi didesniais automobilio remonto darbais – važiuoklės ir stabdžių sistema“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo K.Sabauskienė. 

Įmonės „Ozo padangos“ vadovas Marius Zdanovičius teigė, kad žmonių srautas prasidėjo birželio mėnesį ir nuo tos dienos klientų atvažiuodavo vis daugiau.

„Šią vasarą lietuviai buvo taupūs ir dėl kiekvieno dalyko derėjosi. Keturių naudotų padangų kaina būdavo nuo 35 iki 40 eurų, o naujų – 50–60 eurų. Dabar kainas sumažinome apie 30 proc., ir tai kai kurie žmonės nori derėtis ir dar labiau mažinti kainą“, – situaciją komentavo M.Zdanovičius.

Per karantiną autoserviso įmonėms neteko atleisti darbuotojų, tačiau dažniau juos išleisdavo atostogoms.

Remontuoja ne viską

A.Gailiušas pastebėjo, kad šią vasarą klientai atvažiuoja atlikti savo automobiliui profilaktinę patikrą, o ne remontuoti nustatytų gėdimų. Įmonė pateikia defektų sąrašą, o klientas pats renkasi, kur nori atlikti remontą.

„Kartais nustatoma tokių gedimų, dėl kurių profesinė etika neleidžia automobilio paleisti į gatvę, nes jo būklė kelia grėsmę tiek pačiam vairuotojui, tiek kitiems eismo dalyviams. Tokiu atveju, bandome kalbėti su klientu, kad bent minimaliai atliktų remontą, pašalinant saugumui keliantį grėsmės defektą“, – teigė autoserviso „Ausegra“ vadovas.

A.Gailiušas sakė, kad didžiausias ir sunkiausiai remontuojamas defektas – kiauryminio kėbulo konstrukcijų surūdijimas. Seno automobilio kėbulo remontas sudaro didžiausius kaštus, o remontas ne visada yra vertas išleistų pinigų.

Klientus važiuoti į legalius autoservisus motyvuoja garantijos ir galimybė už remonto darbus gauti sąskaitas faktūras. Jas pateikus ir nustatyta forma deklaravus išlaidas, galima susigrąžinti dalį sumokėtų mokesčių. Dažniausiai tai daro jaunesnės ir vidurinės kartos žmonės, kurie turi legalias pajamas.

Kai kurie vairuotojai vasarą tapo taupesni, todėl „Ausegros“ darbuotojus įstatydavo į tam tikrus pinigų rėmus. Tokiu atveju, autoserviso darbuotojai siūlydavo nuolaidas arba darė tik pačius svarbiausius darbus. Retas žmogus, kuris iš autoserviso išvažiuodavo kažko nesuremontavęs. Taip pat šią vasarą žmonės skeptiškai žiūri į skysčių prasisunkimo šalinimus ir kitus variklio gėdimo darbus.

„Melga“ rinkodaros vadovė pasakojo, kad, palyginti su praeitų metų vasara, vidutinis pirkėjo krepšelis nesumažėjo. K.Sabauskienei sunku įvardyti tikslią sumą, kurią išleido automobilių vairuotojai, nes ji priklauso nuo automobilio ir gėdimų.

Jeigu mašinai atliekamas periodinis aptarnavimas, pavyzdžiui, keičiama alyva ar filtrai, suma gali siekti apie 100 eurų. Tačiau jeigu atliekamas transporto priemonės remontas, priklausomai nuo gedimo, suma svyruoja nuo 50 iki 1500 eurų ir daugiau.

„Šiais metais pasitaikė atvejų, kai klientas pasvarsto, ar viską reikėtų remontuoti. Retkarčiais atideda ne kritinių gėdimų remontą ir grįžta po mėnesio.

Kita vertus, jeigu gedimai nėra laiku pašalinami, tai gali sukelti dar didesnių problemų ir daugiau išlaidų ateityje. Daugelis klientų linkę iš karto suremontuoti gedimus, o ypač šią vasarą, kai automobilis intensyviau naudojamas keliaujant“, – sakė K.Sabauskienė.

Klaipėdos autoserviso „Autoašis“ savininkė teigė, kad šią vasarą klientai dažnai atvažiuodavo atlikti tik patikrą arba pakeisti kritinės būklės detales. Kiti vairuotojai atvažiuodavo su techinės apžiūros lapu ir prašė pakeisti tik tai, kas nurodyta apžiūros lape.

„Automobilių parkas nėra naujas, todėl atvyksta visokių vairuotojų. Dauguma atvyksta turintys minimalias pajamas, todėl per daug neišlaidauja. Būna klientų, kurie vieną mėnesį tvarkosi transporto priemonės priekį, o kitą mėnesį  – galą. Jeigu nebūtina – neremontuoja. Pastebėjau, kad vairuotojai, kurie turi BMW markės automobilį, labiausiai gaili pinigų“, – aiškino A.Leknienė.

Rugsėjis nebus pelningas

A.Gailiušas pasakojo, kad žmonės tik spalio pradžioje pradeda galvoti apie rudens sezoną, todėl jis tikisi darbingo mėnesio, nes tai yra jų pagrindinis pajamų šaltinis.

„Sandėlio pildymas yra pinigų šaldymas, todėl iš anksto dalių neužsisakinėjame. Turime tik būtiniausių detalių, kurių reikia čia ir dabar. Šiandien vienas automobilis atvažiuoja, o kitą savaitę – kitas. Dabar svarbiausia žinoti, per kiek laiko gali pristatyti transporto priemonės detalę ir atlikti paslaugą“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo autoserviso „Ausegra“ vadovas.

Klaipėdos autoserviso „Autoašis“, dirbančio antrus metus, savininkė mano, kad ruduo šiais metais bus ramesnis. Jau dabar pastebi, kad aprimo skambučių srautas. Praeitų metų rudenį autoservisas tris savaites neturėjo jokių klientų. Įmonė užsisako papildomas detales tik tuo metu, kai žmogus pateikia užsakymą, todėl rudeniui papildomų atsargų neužsisakinėjo.

Autoserviso „Melga“ rinkodaros vadovė mano, kad rudenį vairuotojams neišvengiamai reikės pasirūpinti žieminėmis padangomis – ne tik dėl to, kad tai privaloma pagal įstatymą (nuo lapkričio 11 d. privaloma važinėti žieminėmis padangomis), bet ir dėl saugumo.

„Rudenį tikimės didelio klientų srauto. Raginame vairuotojus nedelsti iki paskutinės savaitės ir padangas pasikeisti anksčiau. Tokiu būdu žmonės išvengs ilgesnių eilių ir laiku pasiruoš šaltesniems orams“, – sakė K.Sabauskienė.

Įmonės „Ozo padangos“ vadovas taip pat tikisi gero rudens, tačiau prisiminęs praeitų metų rudenį pasakojo, kad rugpjūtis ir rugsėjis buvo tuščias.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.