Keičiasi lietuvių mados: universalai tampa nebepatrauklūs, mėgsta važiuoti sėdėdami aukščiau

Lietuvoje pastebima tendencija, kad privatūs pirkėjai transporto priemonę renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas, siekdami suformuoti asmeninį įvaizdį visuomenėje. Tačiau vairuotojai, kurie nusprendžia automobilį įsigyti turguje, iki šiol dažniausiai renkasi sedanus.

Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>T.Bauro nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>T.Bauro nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Transporto priemonę neretai renkasi ne pagal galimybes ar poreikius, tačiau pagal madas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (20)

Lrytas.lt

Sep 13, 2020, 3:01 PM, atnaujinta Sep 13, 2020, 3:22 PM

Sedanai mėgstami, bet brangesni

Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis naujienų portalui lrytas.lt pasakojo, kad Lietuvoje iš visų automobilių kėbulų tipų daugiausia pirkėjų ieško sedanų, nes prie jų yra labiau pripratę. Pats V.Naujanis nežino, kodėl tautiečiai renkasi būtent tokio kėbulo tipo automobilių, nes jie yra gan brangūs.

„Universalūs kėbulai mažiau populiarūs, tačiau juos taip pat perka, nes jie praktiškesni. Pavyzdžiui, Vakaruose sudėtingiau surasti sedanų nei universalų. Taip pat populiarūs padidinto pravažumo automobiliai (SUV), nes jie gana universalūs bei išpopuliarėjo neseniai“, – aiškino V.Naujanis.

Kauno automobilių turgaus direktorius teigė, kad sedanų kainos priklauso nuo automobilio markės, metų, laidos ir komplektacijos.

„Turguje pati perkamiausia transporto priemonė yra už 3-4 tūkst., todėl ji nebus labai jauna. Didelę įtaką automobilio pasirinkimui sudaro suma, todėl rinka į tai ir orientuojasi“, – naujienų portalui lrytas.lt kalbėjo V.Naujanis.

Kauno automobilių turgaus vadovas patarė pirkėjams dažniau rinktis universalus, nes jie praktiškesni bei pasiūla yra didesnė. Pašnekovo pasiteiravus, kokį kėbulo tipą patartų rinktis jauniems žmonėms, teigė, kad pagal kėbulo tipą atsakyti negali, tačiau pastebėjo, kad jaunuoliai dažniausiai renkasi „BMW“ markės automobilius, nesvarbu, ar tai būtų sedanai, ar universalai.

„Kai pirkėjai turi stabilas pajamas, perka naujus automobilius iš salonų. Tuo metu turguje stovi penki automobiliai ir pirkėjas rinksis visada pigiausią tų pačių metų automobilį. Vis dėlto po ta mažesne kaina dažnai gali būti paslėpti defektai ir vėliau pirkėjai rašo, kad juos apgavo“, – atvejus pasakojo V.Naujanis.

Mada sėdėti aukščiau

Automobilių žurnalistas Jurgis Paplaitis nesutiko su V.Naujanio nuomone ir pastebėjo, kad sedanai jau nebėra tokie populiarūs. Jis sakė, kad šį kėbulą rinkdavosi tik 1980 m. bei dabar juos pirktų nebent kazachai. Dabar pirkėjai esą renkasi tai, kas populiaru ir madinga.

„Dabar rinkoje vyrauja SUV ir krosoveriai. Šiuos automobilių tipus renkasi dėl mados ir psichologinio aspekto. Juk šiuose automobiliuose gali sėdėti kažkiek aukščiau. SUV automobilis yra aukštesnis, o jei dažnai tenka važinėti užmiestyje, degalų sąnaudos ir aerodinaminis pasipriešinimas bus didesni.

Vėliau pradėjo gaminti SUV ir krosoverius mažesnėmis versijomis, nes suprato, kad vairuotojams patinka sėdėti aukščiau ir mažuose automobiliuose. Juk ten yra patogus įsėdimas bei daug patogiau įsodinti ir išlaipinti vaikus. Taip pat patogiau užvažiuoti ar nuvažiuoti nuo asfalto, nes yra didesnė automobilio prošvaisa“, – aiškino J.Paplaitis.

J.Paplaitis pastebėjo, kad SUV ir krosoverius neretai renkasi įvairių įmonių vadybininkai, tačiau jie įsigyja ir hečbekus, o jaunos šeimos perka kompaktinius SUV automobilius.

Automobilių žurnalistas palygino automobilių kainas ir pastebėjo, kad krosoveris kainuoja apie 2–3 tūkst. daugiau nei hečbekas. Pavyzdžiui, „Renault Captur“ kainuos apie 15–16 tūkst., o štai „Renault Clio“ kaina prasideda nuo 13–14 tūkst.

J.Paplaitis teigė, kad Lietuva artėja prie europinių standartų. Anksčiau pirkėjai rinkosi didesnius automobilius, o dabar renkasi vis mažesnius.

„Vakarų Europoje yra gana konservatyvi rinka, nes ten seniai buvo didelė automobilių pasiūla. Šioje Europos dalyje vyraus maži hečbekai. Mūsų šalyje visi vejasi madas, todėl tampa populiarūs SUV“, – kalbėjo J.Paplaitis.

Automobilių žurnalistas pastebėjo, kad gamintojai vis rečiau pradėjo gaminti kupė automobilius. Anksčiau gamintojai eksperimentuodavo ir gamindavo dviviečius automobilius, tačiau šiuo metu rinkoje tokių beveik neliko.

„Iš gamintojų gamos dingsta net triduriai modeliai, kurių anksčiau būdavo labai daug. Dabar tokiems modeliams nėra didelės paklausos, todėl neapsimoka jų gaminti“, – sakė J.Paplaitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.