Panevėžio autobusai dažniau stovi nei važiuoja: gyventojai negali nusipirkti net būtiniausių prekių

Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – Konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis. Anot vežėjų, toks sprendimas gali būti pražūtingas pandemijos nustekentoms įmonėms.

Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Suirutė tarp Lietuvos vežėjų – konkurencijos taryba nurodė nutraukti galiojančias sutartis su tarpmiestinius maršrutus aptarnaujančiomis įmonėmis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Nov 18, 2020, 10:52 AM

Panevėžio autobusų parko aikštelėje išrikiuoti keleiviniai autobusai. Jie dabar dažniau stovi, nei važiuoja.

Panevėžio autobusų parkas skaičiuoja dėl pandemijos keliaujančių tarpmiestiniais autobusais sumažėjo daugiau nei perpus.

„Miesto autobusais žmonės vyksta į darbus, mokyklas, kitas įstaigas, o tarpmiestiniais maršrutais paprasčiausiai kitais tikslais keliauja, todėl paskelbus karantiną labai stipriai sumažėjo keliaujančių žmonių skaičius“, – aiškino Panevėžio autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys.

Mažins maršrutus

Autobusų stoties darbuotojai laikinai užklijuoja sustabdytų maršrutų laikus. Per karantiną planuojama maždaug apie 70 proc. sumažinti maršrutų.

„Nėra dėl karantino žmonių, kai jis pasibaigs, gal vėl visi važiuos“, – svarstė autobusų stoties darbuotoja Elvyra.

Šalies vežėjams smogė ne tik dėl karantino sumažėjęs keleivių skaičius, bet ir konkurencijos tarybos sprendimas. Konkurencijos taryba nurodo, kad turi būti nutrauktos sutartys su 42 tarpmiestiniais maršrutais vežančiomis įmonėmis. Pasak Panevėžio autobusų parko vadovo, pasirašytos sutartys galioja iki 2023-ių metų.

„Čia visiems Lietuvos vežėjams yra didžiausia problema, kadangi vežėjai yra prisiėmę įsipareigojimų, įsigiję lizingu transporto priemonių, numatę tą veiklą vykdyti būtent iki termino pabaigos. Toks staigus nutraukimas padarytų tikrai didelę žalą Lietuvos ne tik vežėjams, tačiau ir visiems keleiviams“, – aiškino A.Gražys.

Anot Konkurencijos tarybos pirmininko, Lietuvos transporto saugos administracija pažeidė konkurencijos įstatymą, todėl įpareigota sutartis nutraukti.

„Administracija pažeidė konkurencijos įstatymą ir tai yra kaip sankcijos dalis nutraukti sutartis ir organizuoti konkurencingas procedūras. Metai iš metų tuos pačius maršrutus organizuoja tos pačios įmonės ir neorganizuojama jokia konkurencinga procedūra, kad būtų galima patikrinti, ar tikrai jos yra geriausios, galbūt atsirastų geresnių“, – teigė Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas.

Liks be susisiekimo

Įgyvendinus konkurencijos tarybos reikalavimą, anot vežėjų, dalis gyventojų, ypač regionuose, gali likti be susisiekimo.

„Labiau nukentėtų tie žmonės, kurie gyvena nuošalesnėse vietose, kurie turėdavo tarpmiestinius maršrutus. Jei vienas tarpmiestinis maršrutas buvo nuostolingas, vežėjai galbūt su vienu kitu pelningesniu maršrutu dengdavo minusines sąnaudas, kur turėdavo gyventojai susisiekimą“, – tvirtino Panevėžio autobusų parko direktorius.

„Lietuvos ryto“ televizijos kalbinami žmonės teigė, kad autobusai reikalingi, jog galėtų nusipirkti vaistų, maisto produktų bei važiuoti į reabilitacijas.

„Viską mažina, tegul viską atima ir uždaro. Žmonės bus nevalgę. Reikia juk maisto bei vaistų važiuoti nusipirkti“, – kalbėjo panevėžietė.

Sprendimą nutraukti galiojančias sutartis su vežėjais nelogišku vadina ir Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas. Esą tarpmiestiniais maršrutais važinėjantys autobusai didelė paspirtis provincijai.

„Kaip situacija keisis, kai į rinką be Lietuvos vežėjų pateks Latvijos ir Lenkijos vežėjai, ar kažkas norės nusigriebti grietinėlę geriausių maršrutų, o visi kiti liks niekam neįdomūs ir neaptarnaujami... Turėsime chaosą, kaip dažnai atsitinka – iš didelių gerų norų, turim tik šnipštą arba suskilusią geldą“, – kalbėjo Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas Mindaugas Sinkevičius.

Konkurencijos tarybos sprendimą nutraukti galiojančias sutartis vežėjai skundžia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.