Ateityje niekas neišvengs elektromobilių: D. Bosas pasakė, kodėl verta jį įsigyti

„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys. Vairuotojai, kurie šiuo metu važinėja aršiais automobiliais, bus priversti pakeisti transporto priemones, nes jiems bus pradėta taikyti begalė naujų ribojimų. Verslininkė Daina Bosas šiuo metu važinėja elektromobiliu ir tvirtina, kad dėl jo turi begalę patogumų.

„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>lrytas.lt fotomontažas
„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>lrytas.lt fotomontažas
Maria Randers ir Daina Bosas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Maria Randers ir Daina Bosas.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina ir Antanas Bosai su dukra Magdalena.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina ir Antanas Bosai su dukra Magdalena.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina ir Antanas Bosai su dukra Magdalena.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina ir Antanas Bosai su dukra Magdalena.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina ir Antanas Bosai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daina ir Antanas Bosai.<br>V.Skaraičio nuotr.
„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>T.Bauro nuotr.
„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>T.Bauro nuotr.
„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>T.Bauro nuotr.
„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>T.Bauro nuotr.
„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Po penkerių metų prasidės masinis elektromobilių pirkimas“, – prognozuoja „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.<br>M.Patašiaus nuotr.
D.Bosas<br>„GALart Photography“ nuotr.
D.Bosas<br>„GALart Photography“ nuotr.
D.Bosas<br>„GALart Photography“ nuotr.
D.Bosas<br>„GALart Photography“ nuotr.
„Porsche Taycan“ automobilio pristatymas<br>T.Bauro nuotr.
„Porsche Taycan“ automobilio pristatymas<br>T.Bauro nuotr.
„Porsche Taycan“ automobilio pristatymas<br>T.Bauro nuotr.
„Porsche Taycan“ automobilio pristatymas<br>T.Bauro nuotr.
„Porsche Taycan“ automobilio pristatymas<br>T.Bauro nuotr.
„Porsche Taycan“ automobilio pristatymas<br>T.Bauro nuotr.
Ką reikia turėti?
Ką reikia turėti?
Daugiau nuotraukų (15)

Lrytas.lt

Feb 8, 2022, 6:10 PM, atnaujinta Feb 23, 2022, 8:36 AM

„Regitros“ duomenimis, 2022 m. sausio 1 d. Lietuvoje iš viso buvo užregistruoti 8255 M1 ir N1 klasės elektromobiliai, iš kurių 5045 grynieji elektromobiliai (BEV) ir 3210 iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV). Taip pat 39 147 hibridiniai (HEVs) M1 ir N1 klasės automobiliai. Iš viso per 2021 m. buvo įregistruoti 2502 M1 klasės grynieji elektromobiliai, iš kurių 46 proc. – nauji grynieji elektromobiliai.

Po penkerių metų važinės visi

Kol kas elektromobilių kaina ne visiems prieinama, tačiau, pasak V.Kviklio, po penkerių metų jie atsieis tiek, kiek automobiliai, turintys vidaus degimo variklį, todėl nelabai kas norės pirkti dyzelinę ar benzininę transporto priemonę.

Šiuo metu lietuviai renkasi naujus elektromobilius, kurių kaina siekia apie 30–35 tūkst. eurų. Populiariausi modeliai – „Nissan Leaf“, „Citroen E-C4“, „Hyundai IONIQ“.

„Europos Sąjunga priims direktyvą, kad iki 2050 m. visa Europa turės sumažinti anglies dvideginį iki nulio. Nuo tos datos jokie vidaus degimo varikliai nebus galimi. Dabar visi gaminami automobiliai turi atitikti CO2 normas, nes jei to nebus – gamintojai privalės mokėti milijardines baudas.

Po penkerių metų dar labiau sugriežtės direktyva, todėl kaina gaminant elektromobilį bus susilyginusi su vidaus degimo varikliu. Elektromobilis taps visiems įperkamas ir nebus prabangos prekė“, – dėstė „Fakto Auto“ marketingo vadovas.

Pasak jo, važiuojant elektromobiliu susisiekimas net keturis kartus pigesnis, daug mažiau kainuoja eksploatacija, nes nėra vidaus degimo variklio ir judančių detalių. Kitas žingsnis, kuris paskatins persėsti į elektromobilius, anot V.Kviklio, Lietuvoje griežtės registracijos ir taršos mokesčiai, o Vilnius, Palanga ir Nida pradės imti mokestį už taršų automobilį.

Aplinkos ministerija šį mėnesį paskelbė, kad statant ir rekonstruojant naujus pastatus jų stovėjimo aikštelėse elektromobilių įkrovimo prieigų turės būti įrengta 20 proc. nuo bendrų automobilių stovėjimo vietų skaičiaus. Gyvenamuose pastatuose šalia penktadalio vietų elektromobiliams dar turės būti įrengiama elektros kabelių infrastruktūra, kad vėliau kiekvienoje automobilių stovėjimo vietoje būtų galima įrengti elektromobilių įkrovimo prieigas.

D.Bosas įžvelgia vien privalumus

„Elektromobilis yra mūsų regiono mašina“, – taip apie savo „Porche Taycan“ sakė verslininkė D.Bosas. Šią transporto priemonę ji praeitais metais gavo iš vyro dovanų. Jai pačiai nereikėjo rūpintis nei įkrovimo stotele, nei laidais, nes viskas jau buvo pridėta komplektacijoje.

„Tai geriausias pasirinkimas, kurį galėjau šiai dienai įsivaizduoti. Man jis labai patinka. Norėčiau, kad ateitis priklausytų elektromobiliams“, – dėstė verslininkė.

Elektromobilį ji dažniausiai krauna vakarais kas tris dienas.

„Bateriją kraunu tik iki 80 proc., nes taip jai geriau. Grįžus namo įjungti elektromobilį į kištukinį lizdą – pats patogiausias dalykas. Jau seniai pamiršau, ką reiškia važiuoti į degalinę ir piltis degalus. Man ir, manau, daugeliui moterų ši priežastis yra rimtas motyvas turėti elektromobilį“, – svarstė D.Bosas.

Ji mano, kad važiavimas elektromobiliu yra vien privalumas, nes nereikia mokėti už stovėjimą: „Aš anksčiau visada pamiršdavau susimokėti už stovėjimą. Net dabar pamirštu, kai atsisėdu į automobilį su vidaus degimo varikliu, nes vairuojant elektromobilį to daryti nereikia“.

Kitas privalumas, kurį įvardino D.Bosas – autobusų juostos: elektromobilis gali važiuoti jomis taip aplenkdamas spūstis.

„Pavyzdžiui, nuvažiavusi į Klaipėdą galiu važiuoti ten, kur kiti vairuotojai negali: į senamiestį, per tiltelį, kur važiuoja tik visuomeninis transportas, elektromobiliai ir dviračiai“, – tikino verslininkė.

Didžiausias privalumas – ekonomiškumas. D.Bosas kiekvieną dieną iš Palangos važiuoja į Klaipėdą, Juodkrantę, Neringą ar Šventąją, todėl sutaupo pinigų kelionėms.

Pašnekovė išskyrė vienintelį kliūnantį niuansą – tai elektromobilių infrastruktūra. Tačiau moteris pabrėžė, kad ši kasmet plečiama ir gerinama.

Naujienų portalui lrytas.lt pasiteiravus verslininkės, ar jau svajoja apie naują elektromobilį, ši atsakė, kad ji apie automobilius nesvajoja: kai jo norinti, aptaria šeimoje ir perka. Pasak pašnekovės, „Porche Taycan“ automobilis yra naujas, o jie šeimoje transporto priemonių nekeičia kaip kojinių.

Elektromobilis tarsi „iPhone“

Elektromobilių asociacijos visuomeninis vadovas ir „Elinta Motors“ įmonės direktorius Laurynas Jokužis minėjo, kad elektromobilio efektyvumas didesnis nei kitų automobilių, o tai reiškia, jog reikia 2,5-3 kartus mažiau energijos tam pačiam atstumui nuvažiuoti.

Pačiam vairuotojui privalumas vairuojant elektromobilį – tolygus pagreitis ir tylus darbas.

L.Jokužis teigė, kad žmogui, kuris per dieną elektromobiliu nuvažiuoja 34–36 km, akumuliatorių užtenka įkrauti vieną kartą per savaitę.

Anot pašnekovo, parduodamų elektromobilių vis daugėja, nes didėja jų kiekiai, o kainos tampa konkurencingesnės dėl pigesnių baterijų ir gamybos apimčių. Jis akcentavo, kad elektromobilis – tarsi „iPhone“: perkant jį, kol kas nelabai kas atsiperka, bet žmonės nori būti inovatyvūs, todėl jį ir įsigyja.

Šiais metais Lietuvos metų automobiliu buvo išrinktas elektromobilis „Volkswagen ID.3“, todėl, pašnekovo nuomone, dabar išaugs šių transporto priemonių paklausa. Tarp naudotų elektromobilių dabar populiarūs „Tesla 3“, „Nissan Leaf“. Jų kainos siekia nuo 18 iki 35 tūkst. eurų.

„Naudotam elektromobiliui nereikia daug lankytis servise, todėl jis turi daugiau privalumų nei vidaus degimo variklį turinčios transporto priemonės. Pavyzdžiui, „Tesla“ važiuoja be techninio aptarnavimo“, – kalbėjo elektromobilių asociacijos visuomeninis vadovas.

Ką reikia turėti?

Nuotrauka paimta iš www.autodoc.lt

Norint turėti elektromobilį svarbu nuspręsti, kur jį krausite. Jei gyvenate daugiabutyje ir turite savo rezervuotą stovėjimo vietą lauke arba požeminėje aikštelėje, reikėtų kreiptis į energetikos tiekėją, kuris pasiūlys, kaip įrengti įkrovimo stotelę.

Įkrovimo stotelės kaina priklauso nuo tipo ir galingumo. Jų kaina gali siekti nuo 350–400 eurų. Papildomai reikės pinigų elektros įvedimui, tai papildomai kainuos apie 70–80 eurų. L.Jokužis rekomenduoja išleisti daugiau pinigų ir įsigyti stotelę už 700 eurų, kuri turės specialią programėlę ir energijos apskaitą. Be to, ji turi funkciją, kurią pasirinkus elektromobilį galima įkrauti naktiniu elektros kainos tarifu.

Perkant elektromobilį įkrovimo laidai dažniausiai įeina į komplektaciją. Jei perkate naudotą transporto priemonę, specializuotose parduotuvėse teks įsigyti tam tikras priemones. Pavyzdžiui, įkrovimo laidą, kurio kaina siekia nuo 100 iki 400 eurų. Svarbus ir nešiojamas įkroviklis, kurio kaina gali siekti apie 200–300 eurų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.