Norėdami sutaupyti perka daužtą automobilį, tačiau džiaugiasi neilgai – staigmenos užklumpa netikėtai

Ne paslaptis, kad pastaraisiais metais antrinė naudotų automobilių rinka dėl naujų transporto priemonių gamybos trukdžių klesti ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje ar net už Atlanto. Kylant automobilių kainoms, lietuviai iš kitų šalių rinkų importuoja transporto priemones su defektais ir čia bando jas prikelti naujam gyvenimui.

Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>M.Patašiaus nuotr.
Vilniuje veikiančios įmonės atstovas dėstė, kad pardavimų skaičius parodė, jog Europos rinkoje kainos pakilusios bent 20 proc.: „Už tiek, kiek praėjusį pavasarį pardavinėjome, dabar už tiek perkame.“<br>M.Patašiaus nuotr.
Vilniuje veikiančios įmonės atstovas dėstė, kad pardavimų skaičius parodė, jog Europos rinkoje kainos pakilusios bent 20 proc.: „Už tiek, kiek praėjusį pavasarį pardavinėjome, dabar už tiek perkame.“<br>M.Patašiaus nuotr.
N.Balevičiaus preliminariais skaičiavimais jo vadovaujamoje įmonėje apie 5 proc. visų automobilių sudaro elektromobiliai, 30–40 proc. hibridiniai, o po ketvirtadalį visų pardavimų sudaro dyzeliniai ar benzininiai automobiliai.<br>V.Skaraičio nuotr.
N.Balevičiaus preliminariais skaičiavimais jo vadovaujamoje įmonėje apie 5 proc. visų automobilių sudaro elektromobiliai, 30–40 proc. hibridiniai, o po ketvirtadalį visų pardavimų sudaro dyzeliniai ar benzininiai automobiliai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Anot K.Račkausko, pirkti tvarkingo automobilio iš JAV rinkos kol kas neapsimoka dėl dabartinio valiutos kurso – kainų skirtumas tarp Lietuvos ir Amerikos nebėra toks ženklus.<br>T.Bauro nuotr.
Anot K.Račkausko, pirkti tvarkingo automobilio iš JAV rinkos kol kas neapsimoka dėl dabartinio valiutos kurso – kainų skirtumas tarp Lietuvos ir Amerikos nebėra toks ženklus.<br>T.Bauro nuotr.
Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>I.Danieliūtės nuotr.
Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>D.Umbraso nuotr.
Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>D.Umbraso nuotr.
Vilniuje veikiančios įmonės atstovas dėstė, kad pardavimų skaičius parodė, jog Europos rinkoje kainos pakilusios bent 20 proc.: „Už tiek, kiek praėjusį pavasarį pardavinėjome, dabar už tiek perkame.“<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Vilniuje veikiančios įmonės atstovas dėstė, kad pardavimų skaičius parodė, jog Europos rinkoje kainos pakilusios bent 20 proc.: „Už tiek, kiek praėjusį pavasarį pardavinėjome, dabar už tiek perkame.“<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Anot K.Račkausko, pirkti tvarkingo automobilio iš JAV rinkos kol kas neapsimoka dėl dabartinio valiutos kurso – kainų skirtumas tarp Lietuvos ir Amerikos nebėra toks ženklus.<br>V.Skaraičio nuotr.
Anot K.Račkausko, pirkti tvarkingo automobilio iš JAV rinkos kol kas neapsimoka dėl dabartinio valiutos kurso – kainų skirtumas tarp Lietuvos ir Amerikos nebėra toks ženklus.<br>V.Skaraičio nuotr.
Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pašnekovas tikino, jog neturint patirties, parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėti siurprizai gali pasitikti bet kuriuo metu.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Feb 16, 2022, 5:47 PM

Visgi specialistai pataria – jei jau ruošiamasi remontuoti įsigytą automobilį po avarijos ar su kitokiais didesniais trūkumais, derėtų apgalvoti, kur bus atliekamas remontas ir kiek vairuotojas yra pasiruošęs paploninti piniginę bei skirti laiko.

Įprastai iš JAV automobiliai gabenami jūriniuose konteineriuose Ro-Ro būdu. Tačiau automobiliai iš Europos rinkų transpotuojami kitaip – neretai juos galima parsivežti patiems arba užsisakyti vietą automobilvežyje.

Nori pagudrauti, tačiau kartais nepavyksta

Vis tik kainos kyla visur – ne išimtis ir naudotų ar naujų automobilių rinka. Dalis žmonių, stengdamiesi sutaupyti, atsigręžia į kitų šalių daužtus automobilius, juos importuoja į Lietuvą, suremontuoja ir čia pradeda eksploatuoti.

Visgi norintieji sutaupyti perkant naudotą automobilį elgiasi kiek kitaip – užsienyje randa automobilį su ydomis ar transporto priemonę po avarijos ir Lietuvoje ją kelia iš numirusiųjų. Neretai užsienio rinkoje ieškant automobilių su defektais kaina gali nustebinti – skirtumai tarp kitų šalių rinkos ir parduodamų Lietuvoje gali būti skaičiuojami tūkstančiais eurų. Kartais automobilis užjūryje gali kainuoti dvigubai mažiau nei Lietuvoje.

Juolab Lietuvos autoservisų asociacijos direktoriaus Ainio Petkaus teigimu, užsienio rinkose įsigijus daužtą automobilį galima sutaupyti tik keliais atvejais: „Tu dedi naudotas detales iš naudotų detalių pardavimo vietų – „šroto“ – ir remonto darbus atlieki šešėlinėje rinkoje, nesinaudodamas švariai dirbančiais servisais“. Vis tik sunku nuspėti, kada vairuotojas sulauks staigmenos ir į dienos šviesą išlys kiti techniniai gedimai.

„Kiek turime statistikos, viskas atliekama šešėlinėje rinkoje: ypač automobilio dažymas, nes kitaip nesutaupysi“, – sakė A.Petkus.

Kaip naujienų portalui lrytas.lt teigė A.Petkus, norintieji susiremontuoti parsivarytą automobilį ir pasiryžę sutaupyti, turi suvokti, jog dirbantieji „garažiukuose“ taip pat taupo: gudrauja rūšiuodami atliekas, rizikuoja darbo sauga, o tokiose vietose darbas neretu atveju neapdraustas.

„Yra daug būdų, kai žmogus taupo pinigus, bet gaišta ir laiką“, – aiškino pašnekovas. Taip pat Lietuvos autoservisų asociacijos direktorius pabrėžė, kad itin svarbu įsitikinti, kad suremontuotas automobilis bus techniškai saugus.

Pašnekovas taip pat akcentavo, kad kitose pasaulio rinkose ieškant naudotų automobilių su defektais reikia nuolat stebėti valiutos kursus, muitinės politiką, logistikos kainas.

Panevėžyje įsikūrusios įmonės a1motors.lt, iš Vokietijos į Lietuvą varančios automobilius, direktorius Donatas Šiurna tikino, kad būtent Vokietijos naudotų automobilių rinka turbūt yra stipriausia visoje Europoje.

D.Šiurna patvirtino, kad tie, kurie internetu ar aukcionuose patys perka automobilius su defektais, neretai nusivilia – išleidžia remontams daugiau nei planavo, o ką jau kalbėti apie sugaištą laiką: kokybė ir žema kaina nedera.

Anot pašnekovo, pirkėjas, norintis įsigyti automobilį iš užsienio rinkos, turėtų naudotis šioje srityje veikiančių įmonių paslaugomis: nors gali išleisti ne vieną tūkstantį tarpininkavimui ir logistikai, pastarieji sutaupo ramybės.

Neretai tarpininkaujančių įmonių komisinis mokestis priklauso nuo automobilio vertės, tad kuo aukštesnė transporto priemonės kaina, tuo didesnė suma tenka įmonės atstovams. Pavyzdžiui, jei norimo automobilio vertė siekia 15 tūkst. eurų, komisinis mokestis gali būti apie 2 tūkst. eurų.

Taip pat įsigyjant automobilį iš užsienio rinkų reikia pasiskaičiuoti logistikai išleidžiamas sumas – tarpininkaujančios įmonės nurodo skirtingas sumas, tačiau vidurkis – virš tūkstančio eurų. Tad perkant automobilį reikia pasilikti bent kelis tūkstančius transportavimui ir kitoms numatytoms arba nenumatytoms paslaugoms.

Jaučia užsakymų pokyčius

„Regitros“ statistiniais duomenimis, 2021 metais pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų M1 klasės naudotų lengvųjų automobilių buvo virš 140 tūkst., o naujų automobilių skaičius siekė kiek daugiau nei 31 tūkst.

2020 metais pirmą kartą mūsų šalyje įregistruotų automobilių skaičius buvo panašus – naudoti automobilių skaičius perlipo 141 tūkst., tačiau naujų buvo virš 40 tūkst. 2019 metais, prieš pandemiją, paklausa buvo didesnė: naudotų automobilių įregistruota daugiau nei 190 tūkst., o naujų – 46 tūkst.

Štai D.Šiurna iš Vokietijos pagal klientų užsakymus vežantis automobilius pritarė, jog dėl pandemijos pristabdyta naujų automobilių rinka lietuvius verčia atsigręžti į apynaujus automobilius – užuot įsigiję naujausią modelį, nusiperka 3–5 metų senumo transporto priemonę.

„Kas susiję su mano verslu, užsakymų skaičius nuo pandemijos pradžios paaugo kartais, o iki pandemijos viskas ėjo „tyliai“, – pasakojo įmonės direktorius. Tuo tarpu 2021 metai tapo rekordiniai išaugusių užsakymu kiekiu.

Kaip portalui lrytas.lt sakė pašnekovas, 2017 m., 2018 m. ir 2019 m. užsakomų automobilių kaina iš Vokietijos svyravo nuo 15 iki 25 tūkst. eurų, tačiau šiai dienai išleidžiamų sumų vidurkis ženkliai pakitęs. A1motors.lt įmonės direktoriaus skaičiavimais, klientai vidutiniškai linkę išleisti 30–40 tūkst. eurų, pasitaiko ir tokių, kurie pakloja net virš 100 tūkst. eurų.

Juolab Lietuvos autoservisų asociacijos direktorius dar kartą pabrėžė, jog antrinių automobilių rinkose kainos nuolat kyla. Tačiau importo kaštai šiai dienai išaugę – ypač brangsta logistikos paslaugos, todėl automobilio gabenimas iš Europos ar JAV rinkų vis sparčiau brangsta.

Pašnekovas tikino, jog neturint patirties parsivežti automobilį iš užsienio ir įsitikinti, kad jis nebus nuostolingas – sunku, o netikėtos staigmenos gali pasitikti bet kuriuo metu. Tuo tarpu specialistai gali iš nuotraukos nuspręsti, kiek ir kokio remonto reikės, kai mėgėjas neretai apsiskaičiuoja ir nepamatuoja visų rizikų.

Rinkų populiarumas kinta, tačiau laimėtoja viena

Kaip skelbia „Regitra“, 2021 metais populiariausios M1 klasės transporto priemonių eksporto šalys buvo Vokietija, Prancūzija, Nyderlandai, Belgija, Italija ir JAV.

Tačiau 2020 m. sąrašo šalių populiarumas buvo kitoks – pirmavo JAV, Andora, Australija. 2019 metais nenuginčijama transporto priemonių eksporto šalis buvo JAV.

„CarVertical“ 2021 metų pabaigoje atliktas naudotų automobilių rinkos tyrimas taip pat atskledė, jog 2021 metais internete tikrinami automobiliai atvykdavo iš Vokietijos, JAV, Belgijos ir kitų Europos rinkų.

„Vokietija jau gerą dešimtmetį yra absoliučiai didžiausia valstybė, kuri daugiausiai automobilių eksportuoja į Rytų Europą“, – pasakojo „CarVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis ir pabrėžė, kad ši šalis išlieka rinka, kuri Europą „maitina“ naudotais automobiliais.

Iš JAV atkeliauja daug daužtų automobilių, o pastaroji rinka Lietuvoje yra laikoma rizikingiausia, aiškino atstovas.

Vis tik M.Buzelis portalui lrytas.lt teigė, kad avarijų ir buvusios žalos istorija tėra tik sufleris – tik fiziškai apžiūrėjus automobilį galima įvertinti transporto priemonės kainos ir būklės santykį. Anot pašnekovo, gali nutikti ir taip, kad gabenant automobilį jis gali būti pažeistas arba pavogtos tam tikros dalys, kurias lengva nuimti ir parduoti juodojoje rinkoje.

„Autosara“ įmonės direktorius Karolis Račkauskas portalui lrytas.lt patikino, kad visame pasaulyje, o ypač JAV sutrikusios logistikos grandinės, didžiulė apkrova uostuose ir vėluojantis transporto priemonių transportavimo laikas turėjo įtakos paklausos tenkinimui Lietuvoje.

Vis dėlto Kaune įsikūrusios įmonės direktorius teigė pastebintis, kad žmonės už Atlanto vykstančiuose automobilių stadionuose nebijo rinktis ir automobilių su defektais.

Anot K.Račkausko, pirkti tvarkingo automobilio iš šios rinkos kol kas neapsimoka dėl dabartinio valiutos kurso – kainų skirtumas tarp Lietuvos ir JAV nebėra toks ženklus.

Su portalu lrytas.lt kalbėjęs įmonės „Autolead“ vadovas Nerijus Balevičius automobilių su defektais importu į Lietuvą neužsiima, orientuojasi į Europos kelerių metų senumo automobilių rinką.

Vilniuje veikiančios įmonės atstovas dėstė, kad pardavimų skaičius parodė, jog Europos rinkoje kainos pakilusios bent 20 proc.: „Už tiek, kiek praėjusį pavasarį pardavinėjome, dabar už tiek perkame.“

 „CarVertical“ komunikacijos vadovas taip pat patvirtino, kad naudotų automobilių kainos Europoje pakilo apie 10–20 procentų.

Pasak N.Balevičiaus, nors lietuvių finansinė padėtis pagerėjo, 70–80 proc. viso automobilio vertės padengia lizingu, kai anksčiau automobilį įsigydavo savo lėšomis.

Visgi vos kelerių metų senumo automobiliai iš Europos rinkų, Vokietijos, Nyderlandų, Prancūzijos, Italijos, Belgijos atkeliauja draugiškesni aplinkai. N.Balevičiaus preliminariais skaičiavimais, apie 5 proc. visų automobilių sudaro elektromobiliai, 30–40 proc. – hibridiniai, o po ketvirtadalį visų pardavimų sudaro dyzeliniai ar benzininiai automobiliai.

Pašnekovas pabrėžė, kad tokius pokyčius lėmė šešėlio mažinimas ir valstybės teikiamos kompensacijos mažiau taršiems automobiliams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.