Tačiau tradicinis paklausos padidėjimas kovo ir balandžio mėnesiais sutapo su keleto užsienio gamintojų pareiškimais, kad jie sustabdys veiklą Rusijoje, o tai, kylant rublio kursui, pakėlė didesnes kainas. Nors rinka atrodė perpildyta, tačiau trūko kai kurių populiarių dydžių. Tai buvo pastebėta ir praėjusiais metais.
„Kommersant“ susipažino su padangų ženklinimo sistemos „Fair Mark“ duomenimis, pagal kuriuos balandžio pradžioje lengvųjų automobilių padangų atsargos Rusijoje sudarė beveik 61 mln. vienetų.
Gamintojų ir importuotojų sandėliuose, taip pat mažmeninės prekybos vietose yra 26,5 mln. vasarinių padangų, beveik 14 mln. žieminių dygliuotų padangų, 11,5 mln. žieminių nedygliuotų padangų ir beveik 9 mln. universalių padangų. Dar 18,1 mln. padangų, skirtų sunkvežimiams, autobusams, žemės ūkio ir kitoms transporto priemonėms, yra sandėlyje.
Kovo 31 d. duomenimis, bendras padangų kiekis Rusijos Federacijoje viršija 79 mln. padangų atsargų.
Remiantis 2021 m. paklausos lygiu, vien šių atsargų užteks 11–17 mėnesių, mano CRPT („Sąžiningo ženklo“ sistemos operatorius). „Nokian Tyres“ ir „Michelin“ apskaičiavo, kad 2021 m. antrinių padangų rinka sudarys 40,5–40,7 mln. vienetų.
Pastaraisiais metais lengvųjų automobilių padangų rinkos apimtis buvo apie 30 mln. vienetų, o po koronaviruso nukrito dar žemiau. Kitaip tariant, jei paklausa išliks tokia pati kaip per pastaruosius kelerius metus, vien iš atsargų vartotojams padangų bus galima įsigyti dvejiems metams.
CRPT patikslina, kad kovo mėnesį paklausa buvo didelė: per pirmąsias dvi mėnesio savaites nupirkta 1,2 mln. padangų už 8,5 mlrd. rublių. O vasario mėnesį buvo nupirkta vos 0,4 mln. padangų. Vidutinė padangos kaina buvo 7069 rubliai. Rinkinyje paprastai būna keturios padangos. Bent iš dalies paklausos padidėjimą lemia įprastas sezoniškumas.
„Atšilus orams vairuotojai tradiciškai pradeda keisti padangas“, – aiškina CRPT generalinio direktoriaus pavaduotojas Revazas Jusupovas.
Tuo pat metu keli dideli gamintojai paskelbė apie planus sustabdyti veiklą Rusijoje, o tai, kaip pripažįsta aukščiausio lygio vadovas, paskatino vairuotojus kuo skubiau pirkti padangas.
Kovo ir balandžio mėnesiai yra tradicinis laikotarpis, kai auga kainos, panašiai kaip rugsėjo ir spalio mėnesiais. Mažmeninės prekybos tinklas „drom.ru“ apskaičiavo, kad vasarinės padangos nuo metų pradžios pabrango 15–20 proc., o palyginti su 2021 m. – 36 proc. Tiek paklausa, tiek kainos išaugo prieš tradicinį skubėjimą kovo viduryje.
Kovo 20 d. buvo pranešta, kad Maskvoje sunku rasti naujų vasarinių padangų. CRTT statistikoje nėra duomenų apie dydžius. Įvairiose interneto svetainėse, siūlančiose įsigyti padangų 2020 m., populiariausi buvo 205/55 R16 (12,7 proc. pardavimų), 185/65 R15 (6,4 proc.), 215/65 R16 (6,2 proc.) ir 195/65 R15 (5,3 proc.) dydžiai.
„TyresAddict“ svetainėje siūloma rinktis 205/55 R16 dydžio padangas. „Drom.ru“ tikino, kad vienas iš labiausiai paplitusių dydžių yra 185/65 R15, o kitos – 195/65 R15 padangos.
Šiuo metu 15–16 dydžių padangos yra populiariausios. Tačiau 2021 m. dėl logistikos sunkumų ir gamybos sustabdymo dėl koronaviruso buvo pastebėtas populiariausių modelių ir dydžių trūkumas.
Tuo pat metu padangų gamyba Rusijos Federacijoje tęsiama, todėl negalima teigti, kad atsargos nepapildomos.
Veikia vietos gamintojų „Kama Tyres“, „Cordiant“ ir „Nortec“, taip pat Rusijoje lokalizuotų „Nokian Tyres“ ir „Pirelli“ gamyklos. Užsienio padangų gamintojai nepranešė apie pasitraukimą iš Rusijos, tačiau vietos „Bridgestone“, „Continental“, „Michelin“ ir „Yokohama“ gamyklų veikla buvo sustabdyta. Tradiciškai paklausios yra naudotos geros būklės padangos.
Išversta pagal www.kommersant.ru.