Rusai supirkinėja naudotus prabangius automobilius: kokie iš jų paklausiausi

Naujų prabangių automobilių trūkumas privertė Rusijos vairuotojus rinktis brangius naudotus automobilius. 2022 m. pirmąjį pusmetį jų pardavimai padidėjo 22 proc. Brangiausias šio laikotarpio automobilis buvo 2011 m. pagamintas „Bugatti Veyron“, kurį „Avito Auto“ platformoje savininkas pasiūlė už 120 mln. rublių. Populiariausios automobilių markės vis dar yra „Bentley“ ir „Maserati“.

Naujų prabangių automobilių trūkumas privertė Rusijos vairuotojus rinktis brangius naudotus automobilius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Naujų prabangių automobilių trūkumas privertė Rusijos vairuotojus rinktis brangius naudotus automobilius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Naujų prabangių automobilių trūkumas privertė Rusijos vairuotojus rinktis brangius naudotus automobilius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Naujų prabangių automobilių trūkumas privertė Rusijos vairuotojus rinktis brangius naudotus automobilius.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Naujų prabangių automobilių trūkumas privertė Rusijos vairuotojus rinktis brangius naudotus automobilius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Naujų prabangių automobilių trūkumas privertė Rusijos vairuotojus rinktis brangius naudotus automobilius.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jul 25, 2022, 11:14 AM

Rusijoje prabangių naudotų automobilių pardavimai – „Ferrari“, „Maserati“, „Bentley“, „Rolls-Royce“, „Aston Martin“, „Lamborghini“ ir „Bugatti“ – 2022 m. pirmąjį pusmetį padidėjo 22 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Iš viso per šį laikotarpį buvo parduota daugiau kaip 800 tokių automobilių.

Dažniausiai nuo metų pradžios Rusijoje parduodami ir perkami naudoti „Bentley“ automobiliai, prekės ženklas sudarė daugiau nei 44 proc. visų pardavimų. „Maserati“ užėmė 19 proc. rinkos, „Rolls-Royce“ – 15 proc., o „Lamborghini“ – 9 proc. „Ferrari“ pardavimai sudarė 6 proc., „Aston Martin“ – 5 proc., o „Bugatti“– 2 proc.

Populiariausias modelis – „Bentley Continental GT“. Tai sudarė beveik ketvirtadalį (23 proc.) visų prabangių automobilių pardavimų. Antras pagal populiarumą segmente yra „Bentley Bentayga“ (8 proc. pardavimų segmente), trečias – „Maserati Levante“ (6,5 proc. pardavimų). Toliau seka „Maserati Quattroporte“ (6 proc.) ir „Bentley Continental Flying Spur“ (5 proc.).

„Bugatti Veyron 2011“ tapo brangiausiu „Avito Avto“ parduodamu prabangių prekių ženklų atstovu. Savininkas jį pardavinėjo už 120 mln. rublių. Už „Rolls Royce Phantom 2022“ buvo pasiūlyta 107 mln. rublių. 2021 m. „Rolls-Royce Ghost“ Maskvoje buvo parduodamas už 85 mln. rublių. Už tą pačią sumą buvo siūlomas ir „Ferrari SF90 Stradale 2021“. Brangiausiųjų penketuką užbaigia dar vienas „Ferrari SF90 Stradale 2022“, kurio deklaruojama suma siekia 80 mln. rublių.

Įdomu tai, kad pirmą kartą platformoje 2022 m. pirmąjį pusmetį vietinis prabangus „Aurus Senat 2021“ automobilis pasirodė už 35 milijonus rublių.

2021 m. Rusijoje taip pat augo naudotų prabangių automobilių pardavimai. Praėjusiais metais Rusijos rinkoje buvo parduota daugiau nei 1000 tokių automobilių (pagal „Avito Auto“ duomenis), o pardavimai, palyginti su 2020 m., išaugo 24,8 proc., o palyginti su 2019 m. – 46,9 proc. Kaip prognozuoja „Avito Auto“ ekspertai, jei prabangių modelių pardavimai naudotų automobilių rinkoje ir toliau augs antrąjį pusmetį, 2021 m. rekordas gali būti sumuštas.

„Pandemijos metu perkant bet kokį automobilį buvo neabejotina galimybė apsaugoti savo investicijas. Kilo tiek naujų, tiek naudotų automobilių vertė. Nuo 2022 m. vasario mėnesio pasikeitė padėtis.

Prabangių automobilių ir jų dalių tiekimui taikomos sankcijos ir uždrausta įvežti juos į Rusiją. Svarstyti apie automobilius, kaip investiciją, dabar yra rizikinga, nes nežinia, kiek ilgai tęsis sankcijos“, – sako „AutoBusinessRevue“ vyriausiasis redaktorius Jevgenijus Ješkovas.

Ekspertas mano, kad naudotų prabangių automobilių pardavimų augimą gali lemti apribojimai ir naujų šios kategorijos mašinų trūkumas Rusijoje.

„Jei jie labai nori, bet negali nusipirkti naujo, ima naudotą“, – sako J.Ješkovas.

Agentūros „Autostat“ duomenimis, vidutinė naudotų automobilių kaina 2022 m. pirmojo pusmečio pabaigoje, palyginti su praėjusiais metais, išaugo 61 proc. – iki 1,2 mln. rublių. Paklausiausiame „iki 7 metų senumo“ segmente vidutinė kaina siekė 2,2 mln. rublių. Palyginti su praėjusiais metais, šis skaičius padidėjo 51 proc.

„2022 m. sausio–kovo mėn. buvo užfiksuotas rekordinis naudotų automobilių kainų augimas. Prie to prisidėjo valiutos kurso kilimas, mažesnis importas ir naujų automobilių tiekimo sutrikimai“, – sakė agentūros vykdomasis direktorius Sergejus Udalovas. – Balandžio ir birželio mėnesiais kainos šiek tiek sumažėjo dėl mažos automobilių paklausos. Tačiau mažai tikėtina, kad šis sumažėjimas bus didesnis nei 10–15 proc. Naujų automobilių deficitas išlieka, o naudotų automobilių paklausa augs ir išlaikys aukštą kainų lygį“.

Išversta pagal www.forbes.ru.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.