„Renault“ generalinis direktorius Rytų Europoje: masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų

Išėjimas iš Rusijos „Renault“ grupei buvo skausmingas – krito ne tik įmonės pardavimai, tačiau nutrūko ir puoselėjami projektai. Tačiau „Renault“ generalinis direktorius Rytų Europoje Fabien Goulmy tikina, jog pasitraukimas iš šios rinkos leido jiems sumažinti savo skolą ir akcinį kapitalą. Tuo metu dėl karo Ukrainoje kyla tam tikrų logistikos problemų, ypač pristatant automobilius pardavimo atstovams Baltijos šalyse. 

Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>Gamintojo nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>Gamintojo nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
F.Goulmy.
F.Goulmy.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>Gamintojo nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>Gamintojo nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>Gamintojo nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>Gamintojo nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>Gamintojo nuotr.
Masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, tikina pašnekovas.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Sep 22, 2022, 9:45 AM, atnaujinta Sep 22, 2022, 5:18 PM

– Kaip vertintumėte pandemijos metų poveikį „Renault Group“ Rytų regione?

– Pandemijos laikotarpiu dar nebuvau atsakingas už Rytų grupę, tačiau supratau, kad čia buvo sunku kaip ir visur Europoje. Mano manymu, svarbiausias pokytis dėl pandemijos atsispindi mūsų taikomuose darbo metoduose.

Niekas įmonėje neprieštarauja, kad darbuotojai dirba nuotoliu, pripratome prie vaizdo skambučių. Mes pasitikime savo darbuotojais ir leidžiame jiems patogiau derinti darbą ir asmeninį gyvenimą.

– Kaip „Renault“ paveikė jos pasitraukimas iš Rusijos rinkos?

– Pasitraukus iš Rusijos rinkos nukrito mūsų pardavimų apimtys. Tačiau pažvelgus į ilgalaikę perspektyvą, praradome ir tam tikrą potencialią ekonomikos dalį, kuri būtų vystoma augant gamybai. Taip pat teko atsisakyti ir kelių svarbių projektų, kuriuos tuo metu įgyvendinome. Tačiau visi šie praradimai buvo įtraukti į mūsų atnaujintą finansinę prognozę. Kita vertus, pasitraukimas iš šios rinkos leido mums sumažinti savo skolą ir akcinį kapitalą.

– Su kokiais iššūkiais „Renault“ susiduria karo Ukrainoje kontekste?

– Visų pirma, turime tam tikrų logistikos problemų, ypač pristatant automobilius pardavimo atstovams Baltijos šalyse. Be to, susiduriame su tam tikromis žmogiškųjų išteklių problemomis, ypač oficialiose atstovybėse, kur trūksta žmonių, dirbančių aptarnavimo, kurį teikiame įsigijusiems mūsų automobilius, srityje. Mūsų oficialiose atstovybėse, ypač autoservisuose, dirbo ir ukrainiečiai, kurie išvyko namo ginti savo šalies. Dėl to kai kuriose vietose neįprastai vėluoja techninio aptarnavimo paslaugos.

– Ar yra planų atidaryti kokias nors gamyklas Baltijos šalyse? Jei taip, kada ir kokias?

– Kol kas tokių planų neturime. Mūsų planams realizuoti pakanka gamybinių pajėgumų, kuriuos turime Europoje.

– Kaip manote, kada europiečiai ims masiškai pereiti prie elektromobilių? Kur yra toks poreikis?

– Jei kalbėsime apie gamybą – 2035 m., pagal Europos reglamentą. Mano nuomone, masinė elektromobizacija turėtų įvykti po 10 metų, jei atsižvelgsime į laiką, kurio reikia visiškai atnaujinti automobilių parkus. Šio pokyčio sparta priklausys nuo to, kiek automobilių gamintojų siūlomi variantai bus efektyvūs ir patrauklūs. Perėjimo prie elektromobilių greitis atskirose šalyse irgi bus nevienodas bei priklausys nuo skiriamos paramos elektromobilio įsigijimui dydžio ir nuo to, kaip sparčiai bus įrengiama reikalinga viešoji infrastruktūra.

– Šiuo metu Lietuvoje ir kitose Europos šalyse vyrauja labai aukštos elektros kainos. Kodėl žmonės turėtų rinktis elektromobilius?

– Šiuo klausimu galėčiau išskirti kelias priežastis. Pirmoji priežastis yra ta, kad jei atsižvelgtume tik į sutarimą ir komfortą, elektromobiliai daug kuo pranoksta visus klasikinius automobilius su vidaus degimo varikliais – tyla ir sukimo momentas vairuotoją pakelia į visiškai kitą lygį. Tikėtina, jog būtent todėl į elektromobilį persėdę klientai jau niekada nebegrįžta prie ankstesnių technologijų.

Antroji priežastis yra ta, kad elektra, kaip automobilio varomoji jėga, yra švari energija. Palaipsniui ir visame kuro gamybos cikle bei visuose gamybos procesuose visa energija bus švari.

– Kodėl raginama pereiti prie elektromobilių, jei esama iš tiesų ekonomiškų automobilių su vidaus degimo varikliais, kurių tarša tikrai nedidelė?

– Mano nuomone, nafta kažkada baigsis, todėl anksčiau ar vėliau mums teks pereiti prie elektromobilių.

– Ar tikrai įmanoma, kad perėjimas prie elektromobilių tęsis ir toliau, nepaisant kylančių elektros kainų?

– Žinoma, kadangi neišvengiamai pasieksime masto ekonomijos tašką. „Dacia Spring“, kurį šiuo metu siūlo „Renault Group“, yra labiausiai įperkamas sprendimas. Be to, „Renault“ pasiūlys konkurencingo ir didelio elektromobilio variantą – šiuo metu toliau vystome būsimus R5 ir R4 modelius.

– Kurie „Renault“ ir „Dacia“ modeliai artimiausioje ateityje turėtų būti sėkmingiausi?

– Tikime, kad visa naujausią „Dacia“ liniją lydės sėkmė. Pirmiausia, „Dacia“ neabejotinai yra konkurencingiausias pasiūlymas: šis prekės ženklas siūlo geriausią kainos ir kokybės santykį.

Be to, „Dacia“ turi tvirtas pozicijas rinkoje. Galiausiai, subrendo ir „Dacia“ dizainas, kuris už ankstesnįjį yra gerokai patrauklesnis. Metų pabaigoje pristatysime visiškai atnaujintus automobilius su nauju logotipu. Juos bus galima įsigyti visuose mūsų tinkluose.

Žinoma, tam, kad konkurencinėje kovoje lydėtų visiška sėkmė, „Renault“ tenka įveikti daugiau iššūkių. Turime ne tik išlaikyti savo filosofiją bei šaknis, bet ir gebėjimą kurti inovacijas klientams. Tiesą sakant, pirmasis „Renaulution“ modelis yra „Megane E-Tech“. Savo patrauklumu, kokybe ir efektyvumu šis automobilis yra tarytum iš kitos planetos. Vėliau išleisime „Austral“, kuris sustiprins mūsų hibridinių modelių su ta pačia proveržio dvasia pasiūlą.

– Kada „Renault“ nutrauks automobilių su vidaus degimo varikliais gamybą?

– Vidaus degimo varikliai dar bus reikalingi daugelyje pasaulio šalių, kurios nėra pasirengusios tokiam žingsniui, todėl viso sektoriaus pertvarkai laiko tikrai prireiks.

– Rytų regione jūs esate atstovas keliose šalyse. Kokius pastebite pagrindinius Rytų regiono šalių skirtumus? Kokie modeliai ir kokiose šalyse yra populiariausi tarp vairuotojų?

– Tai yra sunkus klausimas. Visose šalyse, o ypač mūsų komandose ir mūsų tinkle, matau atsidavusius ir savo darbą mylinčius žmones.

Kalbant apie modelius, turėčiau pasakyti, kad perkamiausias „Dacia“ prekinio ženklo automobilis yra „Duster“, o „Renault“ – „Captur“. Abu modeliai savo kategorijose atneša daug pajamų ir yra tikri pardavimo fiziniams asmenims hitai.

– Koks „Renault“ modelis jums pačiam labiausiai patinka ir kodėl?

– Nedvejodamas galiu atsakyti, kad tai – „Megane E-Tech“. Šis automobilis yra tikra revoliucija ir turbūt pats geriausias elektromobilis rinkoje. Vertinant tai, kaip juo domėjosi ir kaip jo pasirodymą sveikino klientai bei žiniasklaida, dėl jo didžiulės sėkmės man net nekyla abejonių.

Jei asmeniškai man „Megane E-Tech“ yra idealus variantas darbo dienomis, savaitgalio pasivažinėjimui siaurais keliais man tinkamiausia yra „Alpine A110“ – unikalus sportinis automobilis, kuriame paveldas puikiai dera su tapatumu.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.