A. Markevičius: prieš ketvirtadienio derybas turime rezervuotą viltį, kad VVT vadovybė pakeis savo politiką M. Navickienė tikisi, kad VVT darbuotojai kai kur nusileis

Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė. Monika Navickienė teigia tikinti, kad įmonės vadovų ir profesinių sąjungų derybose bus rastas kompromisas.

Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pirmadienį prasidėjęs Vilniaus viešojo transporto darbuotojų streikas nėra be pagrindo, sako socialinių reikalų ir darbo ministrė.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2022-12-08 14:09, atnaujinta 2022-12-08 16:03

„Mano įsitikinimu, darbuotojų streikas nėra be pagrindo. Klausimai, kuriuos kelia darbuotojai, yra svarbūs ir rimti“, – ketvirtadienį Seime per Vyriausybės valandą teigė M. Navickienė, Aido Gedvilo paklausta, ar ministerijai pavaldžios institucijos ėmėsi vairuotojų darbo ir poilsio sąlygų vertinimo.

„Ar tiesiog stebite situaciją ir laukiate, ką pasakys teismas, nagrinėjantis darbdavių ieškinį prieš vairuotojus“, – klausė parlamentaras.

M. Navickienė sakė tikinti, kad derybos duos rezultatų ir darbdaviai atsižvelgs į darbuotojų reikalavimus. Vis dėlto ji pabrėžė, kad kai kur nusileisti turi ir darbuotojai.

„Iš abiejų pusių tas įsiklausymas turi atsirasti. Streikas yra kraštutinė priemonė, kuri turėtų būti naudojama spręsti tam tikriems nesutarimams“, – tvirtino ministrė.

Turi rezervuotą viltį, kad VVT vadovybė pakeis savo politiką

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius teigia, jog VVT atsiėmus prašymą teisme stabdyti sostinės vairuotojų streiką, vėl atsirado galimybė pasiekti susitarimą. Gali būti, anot jo, kad ši nesėkmė nulems pasikeitimą VVT vadovybės požiūryje į problemą, nors į tokią galimybę reiktų žvelgti atsargiai.

„Jeigu vertiname visą derybų procesą buvusį iki dabar, kiek mes jau esame turėję teismų ir kokių veiksmų anksčiau ėmėsi įmonė, tai galima atsargiai ir rezervuotai turėti viltį, kad vis dėl to VVT valdyba pakeis savo dabartinę politiką ir naujai prasidėjusios derybos bus sąžiningos, konstruktyvios ir pasibaigs šalių sutarimu, pasirašant kolektyvinę sutartį“, – Eltai teigė A. Markevičius.

Vis tik, VVT profsąjungos vadovas nebuvo užtikRintas, ar šiuo metu jau gali potencialią derybų pabaigą.

„Kada derybos baigsis negalime pasakyti“, – paminėjo jis.

D.Aleknavičius: nuotaikos yra darbinės, kaip ir kiekvienose derybose

Tuo tarpu VVT direktorius Darius Aleknavičius aiškino, kad ieškinio atsiėmimas iš teismo nekeis to, kaip VVT valdyba elgsis per derybas ir kokių tikslų sieks. Pasak jo, tarp šių situacijų nėra nieko bendro.

„Teisminė situacija neturi nieko bendro susijusio su derybomis. Tai buvo su streiko organizavimo ir jo valdymo klausimas. Tam, kad galėtumėme užtikrinti tai, kas yra privaloma – nemažiau 50 proc. transporto priemonių kiekviename maršrute. Mes tai užtikrinome ir su profesinę sąjunga šiuo klausimu sutarėme ir antrą dieną išvažiuojama tokiu išleidimu kaip reikia. Tai nebėra pagrindo jokiam teisminiam ginčui. Ir dėl to mes įvertinome situaciją ir atsiėmėme ieškinį. O derybos, kaip sakiau, tai yra visiškai kita linija“, – Eltai tvirtino D. Aleknavičius.

Nors, anot VVT vadovo, teisminio proceso nutraukimas nepaveiks VVT valdybos pozicijos, nuotaikos išlieka darbinės ir jis tikisi, kad šiandien derybose vyks konstruktyvus pokalbis.

„Nuotaikos išlieka tokios pačios ir labai tikimės, kad profesinė sąjunga į derybas ateis nusiteikusi konstruktyviai, pasiruošusi, perskaičiusi ir pateikusi komentarus arba pasiūlymus, arba prieštaravimus mūsų pateiktiems projektams. Kitaip tariant, nuotaikos yra darbinės“, – tikino jis.

ELTA primena, kad pirmadienį prasidėjo neterminuotas „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų streikas. Skaičiuojama, kad streike dalyvauja apie 35 proc. VVT vairuotojų.

VVT teigimu, streikuojančiųjų darbuotojų skaičius nuo darbo savaitės pradžios iki dabar išlieka arti 500.

Pagal teismo nutartį VVT ir profesinės sąjungos atstovai, atsakingi už streiko organizavimą, turi užtikrinti ne mažiau kaip 50 proc. minimalių paslaugų teikimą miestiečiams. Kilus grėsmei dėl šios nutarties neįvykdymo, profesinė sąjunga įsipareigojo bendrovei nedelsdama reaguoti į susidariusią situaciją ir garantuoti reikiamą skaičių darbuotojų, kad būtų susisiekimas mieste keleiviams būtų užtikrintas.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Nuo ketvirtadienio užtikrintas 50 proc. autobusų ir daugiau nei 50 proc. troleibusų kursavimas.

Streikas turėjo vykti spalio mėnesį, bet buvo atidėtas, nes buvo pasiektas susitarimas nuo lapkričio vidurio VVT darbuotojų atlyginimą kelti 10 proc. Bet nebuvo sutarta dėl reikalavimo įtraukti darbo apmokėjimo sistemą į kolektyvinę sutartį.

Pasak VVT A. Markevičiaus, nesusikalbėjimas tarp darbuotojų ir įmonės lemia prastėjančią paslaugų kokybę vilniečiams – vis daugiau vairuotojų VVT palieka, esą vien birželį įmonėje buvo virš 200 laisvų vairuotojų etatų.

R. Šimašius rugsėjo mėnesį teigė, kad didžioji dalis VVT profesinės sąjungos reikalavimų jau buvo patenkinti, o dalies įgyvendinimas neįmanomas ir streikui nėra pagrindo. Pasak jo, atlyginimai vairuotojams jau pakelti šį pavasarį. Meras taip pat teigė, kad darbuotojų streikas taptų dideliu smūgiu šio sektoriaus prestižui ir pasiūlymams, kuriais siekiama dar gerinti VVT kokybę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.