Naudotų elektromobilių paieškos Lietuvoje: pasirinkimas smarkiai nuliūdino

Surasti patikimą naudotą elektromobilį – dar sunkesnė užduotis negu įsigyti gerą automobilį, kurio ratus suka dyzelinis ar benzininis variklis, mat pasiūla kukli. Ekspertai nesiryžta spėlioti, kada ši rinkos dalis sulauks proveržio. 

Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Elektromobilių populiarumui įtakos turės įkrovimo stotelių statyba ir elektros kaina.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

Jan 22, 2023, 8:23 AM

Patys pigiausi elektromobiliai skelbimuose siūlomi už 4300–5300 eurų. Už tokią pinigų sumą galima įsigyti prieš 10–12 metų pagamintą „Nissan Leaf“ arba „Mitsubishi MiEV“. 

Šie elektromobiliai nuo konvejerio nuriedėjo pirmosios jų bangos metu ir nepasižymi puikiomis techninėmis charakteristikomis. Net patys jų pardavėjai pripažįsta, kad visiškai įkrauti elektromobiliai gali nuvažiuoti vos 60–70 kilometrų. 

Naujausių modelių elektromobiliai be sustojimo gali riedėti 500–600 kilometrų. 

Pačių brangiausių naudotų elektromobilių kaina gerokai viršija 100 tūkst. eurų. 2020-aisiais pagaminto „Porsche Taycan“ savininkas už jį prašė 128 tūkst. eurų, metais naujesnio – 138 tūkst. eurų. 

Dviejų metų senumo „Audi e-tron“ siūlomi už 113–114 tūkst. eurų. 

„Neaiški situacija elektros energijos rinkoje turėjo neigiamos įtakos elektromobilių pardavimams. Sumažėjo tiek naujų, tiek į mūsų šalį įvežamų elektra varomų transporto priemonių kiekiai“, – rinkos apžvalgoje paskelbė portalo Autoplius.lt komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas. 

Į Lietuvą pernai įvežta 40 proc. mažiau tokio tipo automobilių. Naujų pardavimai krito 37 proc., jų pardavimus stabdo ir vis dar stipriai juntamas puslaidininkių trūkumas. 

Lyginant paskutinį 2021 metų ketvirtį su paskutiniais trimis 2022 metų mėnesiais – 15,4 proc. sumažėjo bendras į Lietuvą įvežamų automobilių kiekis. 

Pasak G.Dauparo, stipriausiai – net 40 proc. – krito įvežamų elektromobilių kiekis. Žinoma, šie automobiliai tiek paskutinį 2021 metų ketvirtį, tiek per paskutinius tris 2022 metų mėnesius sudarė mažiausią įvežamų transporto priemonių pyrago dalį – 1,4 proc. 2021-aiais ir 1 proc. pernai. 

„Naudotų elektromobilių rinka tik formuojasi, nes prieš dešimtmetį ir anksčiau pagamintų transporto priemonių likutinė vertė yra menka dėl jų techninių charakteristikų“, – mano G.Dauparas.

Jis nesiryžo spėlioti, kada galima tikėtis proveržio, tai lems įvairios aplinkybės – įkrovimo stotelių plėtra, elektros kaina, modelių įvairovė, puslaidininkių tiekimo stabilumas. 

Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovo Valentino Naujanio žiniomis, šiuo metu turguje siūlomos vos dvi elektra įkraunamos transporto priemonės. 

„Tarp 1400 siūlomų automobilių – tai labai menkas skaičius“, – įsitikinęs V.Naujanis. 

Vis tik jis pastebėjo, kad naudoti elektromobiliai turguje neužsibūna – juos dažniausiai nuperka Lietuvos miestų gyventojai. Pardavėjai elektromobilių daugiau turėjo jau praėjusių metų pavasarį ir greitai juos pardavė. 

Pasak V.Naujanio, elektromobiliai gabenami iš tų pačių šalių, kaip ir įprasti automobiliai – Vokietijos, Prancūzijos, Nyderlandų. Paprastai jie užgriebiami renkant daugiau automobilių ant autovežio. 

„Sunku spėlioti, kaip plėsis ši rinka. Įtakos jai gali turėti aplinkybė, kad mažėja galimybių akumuliatorius įsikrauti nemokamai, o elektra buvo smarkiai pabrangusi“, – svarstė V.Naujanis. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.