JK automobilių pramonėje – seniai regėti dalykai: gamyba smuko iki žemiausio lygio per kone 70 metų

Praėjusiais metais Jungtinėje Karalystėje (JK) pagamintų naujų automobilių skaičius vėl smarkiai sumažėjo ir pasiekė žemiausią lygį nuo 1956 m., skelbia BBC.

Automobilių gamintojai nerimauja, kad JK dar neturi strategijos, kuri padėtų šaliai tapti konkurencinga vieta investicijoms į gamybą.<br>Pexels.com nuotr.
Automobilių gamintojai nerimauja, kad JK dar neturi strategijos, kuri padėtų šaliai tapti konkurencinga vieta investicijoms į gamybą.<br>Pexels.com nuotr.
Automobilių gamintojai nerimauja, kad JK dar neturi strategijos, kuri padėtų šaliai tapti konkurencinga vieta investicijoms į gamybą.<br>Pixabay.com nuotr.
Automobilių gamintojai nerimauja, kad JK dar neturi strategijos, kuri padėtų šaliai tapti konkurencinga vieta investicijoms į gamybą.<br>Pixabay.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 29, 2023, 2:38 PM

Šis skaičius žemas buvo jau pernai, tačiau dar sumažėjo 10 proc. Pramonės organizacija Society of Motor Manufacturers and Traders (Automobilių gamintojų ir prekybininkų draugija) teigė, kad gamybos linijas paveikė pasaulinis puslaidininkinių lustų trūkumas.

Atsilieka nuo JAV ir ES

Automobilių gamintojai nerimauja, kad JK dar neturi strategijos, kuri padėtų šaliai tapti konkurencinga vieta investicijoms į gamybą. Tačiau vyriausybė tikina – yra pasiruošusi tam, kad šalis išliktų viena geriausių automobilių gamybos vietų pasaulyje.

Įmonės nerimauja, kad šalis atsilieka nuo Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) ir Europos Sąjungos (ES). Ten gamintojams siūloma valstybės pagalba.

Gamintojai tikisi, kad 2025 m. jie vėl pasieks milijoną automobilių, tačiau norint pasiekti iki pandemijos buvusį lygį reikėtų didelių investicijų ir naujų gamintojų atėjimo į JK. Automobilių gamintojų ir prekybininkų draugijos generalinis direktorius Mike'as Hawesas sakė, kad tai „suvalgys“ daug tarptautinių investicijų.

ES svarsto galimybę imtis atsakomųjų veiksmų ir aiškiai sušvelninti valstybės pagalbos taisykles arba tai padaryti prisidengiant po COVID-19 ekonomikos atkūrimo ar žaliųjų technologijų skatinimo programomis, rašoma BBC.

Vienas iš „Brexit“ privalumų turėjo būti išsivadavimas iš ES valstybės pagalbos taisyklių, kuriomis ribojamas paramos, kurią vyriausybės gali teikti privilegijuotoms pramonės šakoms, dydis.

M. Hawesas pripažino, kad JK gali atsidurti nepavydėtinoje padėtyje – svarbiausioms pramonės šakoms gali būti teikiama mažesnė parama nei prieš išstojant iš ES. Tam įtakos turėjo 2021 m. uždaryta „Honda“ gamykla Svindone ir nuo 2022 m. vidurio nebegaminami „Vauxhall Astra“ automobiliai Ellesmere Port gamykloje.

„Šio sektoriaus potencialas užtikrinti ekonomikos augimą gaminant daugiau šių nulinės taršos modelių yra akivaizdus, tačiau dabar turime priimti tinkamus sprendimus“, – komentavo jis.

„Tai reiškia, kad reikia parengti strategiją, kuri padėtų sparčiai didinti akumuliatorių gamybą JK ir pereiti prie elektrinių transporto priemonių, remiantis pagrindinėmis JK automobilių sektoriaus stiprybėmis – aukštos kvalifikacijos ir lanksčia darbo jėga, inžinerine kompetencija, techninėmis inovacijomis ir našumo lygiu, kuris yra vienas geriausių Europoje“, – pridūrė pašnekovas.

Pagaminta rekordiškai daug elektromobilių

Duomenys taip pat parodė, kad praėjusiais metais šalyje buvo pagamintas rekordinis skaičius elektromobilių – beveik trečdalis visų pagamintų automobilių buvo visiškai elektriniai arba hibridiniai.

Skaičiuojama, kad vien šių automobilių eksporto vertė siekia 10 mlrd. svarų sterlingų. Tačiau praėjusiais metais eksporto apimtys, palyginti su 2021 m., sumažėjo 14 proc.

JK automobilių gamybą dar labiau pristabdė prieš savaitę žlugusi akumuliatorių gamybos pradžios įmonė „Britishvolt“. Įmonė planavo pastatyti milžinišką elektrinių automobilių baterijų gamyklą Blyth mieste, tačiau sunkiai sekėsi gauti pelną ir pritrūko pinigų.

Šiuo metu šalyje veikia tik viena Kinijai priklausanti akumuliatorių gamykla šalia „Nissan“ gamyklos Sanderlende, o ES planuojamos arba jau statomos 35 gamyklos.

Vyriausybės atstovas spaudai teigė: „Kinija yra viena iš didžiausių Kinijos įmonių, kuri gali pasiūlyti savo produkciją: „Esame pasiryžę užtikrinti, kad Jungtinė Karalystė išliktų viena geriausių vietų pasaulyje automobilių gamybai.

„Mūsų sėkmę įrodo 1 mlrd. svarų sterlingų investicijos į Sunderlandą 2021 m., o mes jas plėtojame vykdydami didelę investicijų programą, kuria siekiama elektrifikuoti mūsų tiekimo grandinę ir kurti darbo vietas.“

Parengta pagal BBC.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.