„Ford“ koncernas ėmėsi atleidimų ir dalies gamyklų uždarymo: paskelbė, ką žada Europoje

Amerikos „Ford“ koncernas paskelbė savo planus Europoje. Bendrovei tenka mažinti savo darbuotojų skaičių ir uždarinėti kai kurias gamyklas. Artimiausiu metu Vokietijos Kelno gamykloje bus atleistas tūkstantis darbuotojų. Tai susiję su „Ford“ elektrifikavimo planais ir planu atsisakyti vidaus degimo variklių gamybos Europos žemyne.

„Ford“ nuolat mažina savo modelių gamą Europos rinkoje ir dabartinis sumažinimas palies tokius bestselerius kaip „Fiesta“ ir „Focus“.<br>Unsplash.com nuotr.
„Ford“ nuolat mažina savo modelių gamą Europos rinkoje ir dabartinis sumažinimas palies tokius bestselerius kaip „Fiesta“ ir „Focus“.<br>Unsplash.com nuotr.
„Ford“ nuolat mažina savo modelių gamą Europos rinkoje ir dabartinis sumažinimas palies tokius bestselerius kaip „Fiesta“ ir „Focus“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Ford“ nuolat mažina savo modelių gamą Europos rinkoje ir dabartinis sumažinimas palies tokius bestselerius kaip „Fiesta“ ir „Focus“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-01-30 09:57, atnaujinta 2023-01-30 09:58

„Ford“ automobilių pardavimai Europoje mažėja stabiliai nuo 2017 metų. Pernai per sausio–lapkričio mėnesius europiečiai nupirko kiek daugiau nei pusę milijono naujų „Ford“ ir tai yra penkiais procentais mažiau negu prieš metus. „Ford“ nuolat mažina savo modelių gamą Europos rinkoje ir dabartinis sumažinimas palies tokius bestselerius kaip „Fiesta“ ir „Focus“.

Kiek anksčiau buvo nutraukta „Mondeo“, „S–Max“ ir „Galaxy“ modelių gamyba.

Vokietijos Sarlujo gamyklos darbas sustos po dviejų metų – nuo 2025 metų. Ten gaminami „Focus“ modeliai. Tai dar vienas modelis, kurio pardavimai nuolat mažėja. Pernai iki gruodžio europiečiai nupirko kiek daugiau nei 70 tūkstančių naujų „Focus“ modelių ir tai net penktadaliu mažiau negu prieš metus. Amerikiečiai nori parduoti Sarlujo gamyklą kitai įmonei ir šiuo metu derasi su keliais galimais pirkėjais.

Kaip rašo laikraštis „The Wall Street Journal“, šia gamykla domisi net penkiolika kompanijų. Kaip vieni realiausių pirkėjų įvardijamas ir Kinijos automobilių gamybos gigantas BYD.

Vokietijos savaitraštis „Automobilwoche“ rašo, kad šia gamykla domisi ir Nyderlandų kompanija „Nedcar“ bei Kanados gamintojas „Magna“. Tačiau kiek toli nuėjusios derybos – ar tai tik pirminė informacija ar jau konkrečios derybos nė vienas leidinys nepraneša.

Abu leidiniai vieningai teigia, kad pardavimo procese nuo pat pradžių dalyvaus ir profsąjungų atstovai, o pirmenybė bus teikiama tam pirkėjui, kuris pasiūlys galimybę pasilikti bent dalį dabartinių darbuotojų. Šiuo metu gamykloje dirba keturi su puse tūkstančio žmonių.

Tai viena modernesnių kompanijos gamyklų Europoje, tačiau ji nėra pritaikyta elektromobilių gamybai. Kaip elektra varomų mašinų pagrindine gamykla „Ford“ pasirinko Ispanijos Valensijoje esančią gamyklą. Didelis dėmesys telkiamas ir į gamyklą Vokietijos Kelno mieste – į jos modernizavimą amerikiečiai žada investuoti du milijardus eurų.

Čia jau kitais metais prasidės dviejų elektromobilių modelių gamyba. Jie bus gaminami naudojantis „Volkswagen“ koncerno MEB platforma.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.