Aiškinasi, kas laukia „Teslos“ staiga atpigus kompanijos akcijoms: yra ir gerų, ir prastų žinių

„Tesla“ akcijos per pusmetį atpigo tris kartus – investuotojai visiškai nusivylę šia kompanija. Bendrovė per praėjusius metus uždirbo 12,5 mlrd. dolerių grynojo pelno. Tuo metu metu metais anksčiau tai sudarė du kartus mažesnę sumą, o prieš dvejus metus suma buvo juokinga – vos 721 mln. dolerių. Kas gi atsitiko, kad „Tesla“ akcijos taip sparčiai atpigo?

Ar akcijų kaina gali pakenkti verslui? Iš tiesų – nelabai.<br>Pexels.com nuotr.
Ar akcijų kaina gali pakenkti verslui? Iš tiesų – nelabai.<br>Pexels.com nuotr.
E.Muskas.<br>Pixabay.com nuotr.
E.Muskas.<br>Pixabay.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 3, 2023, 10:24 AM

Per dieną akcijos pabrango ir 11 proc., tačiau sausio pradžioje Elonas Muskas pateko į Gineso knygą kaip daugiausia pinigų praradęs per labai trumpą laiką. Nuo 2021 lapkričio iki šių metų sausio jo turtas sumažėjo 182 mlrd. eurais. Šis praradimas būtent ir yra dėl nuvertėjusių akcijų.

„Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“ situaciją paaiškino, remdamiesi portalu „Autonews“.

Prieš keletą metų E.Muskas pripažino, kad 2017–2019 m. „Tesla“ kompanija balansavo ant bankroto slenksčio. Pastatęs ant kortos viską, ką turėjo, jis surizikavo ir kūrė „Model 3“. Tačiau modelius teko nuolat taisyti, o pelno nebuvo. Tačiau galiausiai pardavimai įsibėgėjo ir akcijų kaina šovė į dangų. Tai padėjo gauti apyvartinių lėšų ir pinigų investicijoms.

2020 m. pirmą kartą aplenkė „Volkswagen“ ir „Toyota“ pagal rinkos kapitalizaciją ir tapo pačiu brangiausiu automobilių gamintoju pasaulyje. Tai leido investuoti į „Model Y“ kūrimą ir jis tapo pirmuoju ir paskutiniu modeliu, kuris nevėlavo. Vėliau „Tesla“ vertė toliau kilo ir tapo vienu brangiausiu ženklu pasaulyje, nusileidusiu tik „Apple“, „Google“, „Microsoft“.

O štai pernai staiga viskas apvirto aukštyn kojomis. Per pusmetį bendrovės akcijos atpigo triskart, o jeigu skaičiuotume nuo aukščiausios reikšmės – netgi keturis kartus.

2021 m. lapkritį viena „Tesla“ akcija kainavo per 414 dolerių, tai prieš naujus metus viena akcija buvo verta vos 101 dolerio. Kadangi pagrindinis akcininkas yra E.Muskas, tai ir jo turtai sumažėjo kartais. Anot „Forbes“, 2021 m. lapkritį turtas buvo vertinamas 321 mlrd. dolerių, tai šį sausį teliko 138 mlrd. dolerių.

Kodėl staiga nusisuko investuotojai? Pagrindinė priežastis yra pats E.Muskas ir jo ambicijos. Pernai jis už 44 mlrd. dolerių įsigijo „Twitter“, o tokių pinigų sąskaitoje neturėjo, todėl teko parduoti dalį „Tesla“ akcijų. Todėl investuotojai ir nutarė atsikratyti akcijomis.

Tačiau specialistai sako, kad tai – ne akcijų vertės kritimas, o rinkos korekcija. Kaip teigia „Autonews“ analitikai, bendrovės akcijų vertė iki šiol buvo gerokai perdėta, todėl dabar jų vertė tokia, kokia ir turėtų būti. Tačiau „Tesla“ rentabilumas siekia 25 proc. ir yra viena didžiausių pelną generuojančių automobilių gamintojų pasaulyje.

Pavyzdžiui, „Toyota“ ir „Volkswagen“ pelningumas nuo vieno parduoto automobilio siekia 6 proc. Net „Ferrari“ pelningumas siekia 19 proc.

Jei „Teslos“ pelningumas išliks, tai bus tikras aukso puodas.

Šiuo metu kompanijos automobilių populiarumas auga – jie užima apie 3 proc. naujų automobilių rinkos Šiaurės Amerikoje, Europoje ir Kinijoje – apie 2 proc.

Tačiau yra ir sunkumų. Anot E.Musko, šie elektromobiliai turės visiškai autonominį mechanizmą nepriklausomai nuo to, ar važiuojama mieste, ar užmiestyje. Tačiau tokio važiavimo režimo nėra nuo 2017 m.

Kita kliūtis yra konkurentai. Vien Kinijoje yra kelios dešimtys automobilių, kurie savo specifika yra labai panašūs į šios kompanijos elektromobilius, tačiau kainuoja gerokai mažiau.

Panašu, kad netrukus bus ankšta ir Europoje. Kol kas į „Tesla“ panašūs modeliai kainuoja panašiai, tačiau kokybė ir aptarnavimas – aukštesniame lygyje.

„Tesla“, norėdama išauginti pardavimus, numušė automobilių kainas, dėl ko kilo net protestai – žmonės reikalavo grąžinti pinigus. Mat vakare nusipirkus automobilį, ryte jo kaina gali būti jau 15 proc. mažesnė.

Ar akcijų kaina gali pakenkti verslui? Iš tiesų – nelabai. Tai yra investicijų pritraukimas, kurių, vargu, ar E.Muskui prireiks. Šiuo metu „Tesla“ banko sąskaitose guli apie 21 mlrd. dolerių, o pati įmonė didina gamybos apimtis ir stato gamyklas.

Tačiau jau sklinda kalbos, kad pikapo „Cyber Truck“ susidomėjimas išties didelis – jau yra apie 1,5 mln. užsakymų. Panašu, kad nepaisant niūrių prognozių, bendrovė didins savo vertę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.