Italija sustiprino savo nepritarimą Europos planams po 12 metų uždrausti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimą.
Europos Parlamento patvirtintose taisyklėse bus reikalaujama, kad iki 2035 m. automobilių gamintojai 100 proc. sumažintų parduodamų naujų automobilių išmetamo CO2 kiekį, todėl 27 šalių bloke nebebus galima pardavinėti naujų iškastiniu kuru varomų transporto priemonių.
Italijoje, kur gaminami tokie prekių ženklai kaip „Fiat“, „Ferrari“ ar „Alfa Romeo“ ir kur automobilių pramonė vis dar daugiausia dėmesio skiria vidaus degimo variklių technologijoms, šis planas sulaukė neigiamo atgarsio.
„Mums visiems rūpi vanduo, oro kokybė ir švaresnė aplinka... Bet tai nereiškia, kad reikia atleisti milijonus darbuotojų ir uždaryti tūkstančius įmonių“, – sakė M.Salvini, vadovaujantis dešiniajai partijai.
„Vien ideologinis elektros energijos fundamentalizmas yra savižudybė ir dovana Kinijai“, – pridūrė jis.
M.Salvini, kuris taip pat yra ministro pirmininko pavaduotojas, sakė, kad sklandžiam perėjimui užtikrinti reikia daugiau laiko ir daugiau lėšų.
Užsienio reikalų ministras Antonio Tajani anksčiau nurodė, kad Roma sieks susilpninti tikslą.
„Italija pateiks savo kontrpasiūlymą: sumažinti iki 90 proc., suteikiant pramonei galimybę prisitaikyti“, – dienraštis „Corriere della Sera“ citavo A.Tajani.
Šalies automobilių pramonėje tiesiogiai ar netiesiogiai dirba daugiau kaip 270 000 darbuotojų ir, remiantis automobilių pramonės asociacijos (ANFIA) duomenimis, jai tenka daugiau kaip 5 proc. šalies bendrojo vidaus produkto.
ANFIA duomenimis, praėjusiais metais visiškai elektrinių automobilių pardavimas Italijoje sumažėjo 27 proc. ir sudarė tik 3,7 proc. visų įregistruotų naujų automobilių.
Praėjusių metų spalį ES šalys susitarė dėl susitarimo uždrausti automobilius su šiluminiais varikliais, tačiau dar reikia oficialiai patvirtinti taisykles, kad jos įsigaliotų. Galutinio patvirtinimo tikimasi kovą.
Parengta pagal „Automotive News Europe“.