Keleivių vežėjų bendruomenė džiaugiasi kompromisu, bet perspėja: jei bus uždelsta, trauksis 50 proc. rinkos dalyvių

Keleivių vežėjų bendruomenė džiaugiasi, jog buvo pasiektas kompromisas ir Seimo Ekonomikos komitetas galop pritarė Kelių transporto kodekso pataisoms, kurios leis išvengti chaoso tolimojo susisiekimo rinkoje. Projektą beliko patvirtinti Seime, tačiau tą raginama padaryti kiek įmanoma greičiau.

Keleivių vežėjų bendruomenė džiaugiasi kompromisu, bet perspėja: jei bus uždelsta, rinka trauksis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keleivių vežėjų bendruomenė džiaugiasi kompromisu, bet perspėja: jei bus uždelsta, rinka trauksis.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Keleivių vežėjų bendruomenė džiaugiasi kompromisu, bet perspėja: jei bus uždelsta, rinka trauksis.
Keleivių vežėjų bendruomenė džiaugiasi kompromisu, bet perspėja: jei bus uždelsta, rinka trauksis.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 17, 2023, 1:27 PM

Pasak vežėjų atstovų, jeigu būtų uždelsta arba KTK pataisos nebūtų priimtos, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), pasibaigus teisiniams ginčams dėl dabartinio konkurso sąlygų, galėtų jį atnaujinti, o tuomet iš šios paslaugų rinkos, galimai, būtų priversti trauktis daugiau nei 50 proc. tarpmiestines keleivių pervežimo paslaugas teikiančių vežėjų.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ Inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andriaus Burbos teigimu, pritarimas Seimo ekonomikos komitete dėl KTK pataisų yra be galo svarbus žingsnis keleivių vežėjų rinkoje. Lieka vis mažiau abejonių, kad jis bus nepriimtas ir Seime. Tikimasi geriausio, kadangi priešingu atveju, kiltų išties nemenkų problemų.

„Akivaizdu, kad jeigu tie, kurie atstovauja keleivių vežėjus nebūtų pasiekę kompromiso dėl KTK pataisų Seimo ekonomikos komitete, mažųjų keleivių vežėjų vietas greitai būtų užėmę privatūs tarptautiniai keleivių vežėjai.

O dėl to dar labiau brangtų tarpmiestinio susisiekimo autobusų bilietai, to naštą pajustų gyventojai.

Prognozavome, kad 20 proc. ar net daugiau būtų brangę bilietai. Tai reiškia, jei šiuo metu žmogus už kelionę autobusu iš Vilniaus į Klaipėdą moka maždaug 25 eurus, dar šiais metais jau būtų turėjęs mokėti 30 ir daugiau eurų.

Taigi, ir vasarą nuvykti prie Baltijos jūros kainuotų dar brangiau, nepaisant to, kad kelionės autobusu brango ir pernai. Neabejotinai brangtų visi bilietai tarpmiestiniam susisiekimui, nes beveik pusė dabartinių keleivių vežėjų – savivaldybių įmonių – būtų išstumti iš rinkos“, – sako A. Burba.

Tai, kad vežėjai lengviau atsikvėpė po Seimo ekonomikos komitete galiausiai rasto kompromiso džiaugiasi ir Asociacijos „Linava“ viceprezidentas ir keleivinio transporto tarybos pirmininkas, bendrovės „Tauragės autobusai“ direktorius Rimantas Martinavičius.

Jis taip pat akcentuoja, kad jei Seime vis tik būtų nepatvirtintos KTK pataisos, kiltų dar didesnė grėsmė, jog pervežimo rinkoje vis labiau formuosis monopolis, įsivyraus kelios didelės tarptautinės kompanijos ir taip rinka bus privatizuojama.

„Tarpmiestiniais maršrutais keleivius vežančios savivaldybių įmonės anksčiau kreipėsi į teismą prašydamos stabdyti LTSA konkursą, kai pamatė sąlygas ir suprato, jog šiame konkurse nėra vietos mažiesiems rinkos dalyviams, o tik didelėms tarptautinėms kompanijoms.

Gaila, kad keleivių vežėjai dėl to buvo kaltinami, nevertinant pačio konkurso sąlygų, kurios riboja konkurenciją ir blogiausiu atveju galėjo priversti iš rinkos pasitraukti daugiau kaip pusę dabartinių savivaldybių keleivių vežėjų“, – sako R. Martinavičius.

Pasak jo, būtų buvę kur kas mažiau diskusijų ir neigiamų reakcijų, jei sustabdyto konkurso sąlygos būtų leidę varžytis ne kelioms stambioms privačioms keleivių vežimo bendrovėms, o visiems rinkos dalyviams.

„Pavyzdžiui, pritaikyti autobusus žmonėms su negalia per mėnesį, neturint reikiamų lėšų, yra beveik neįmanoma. Vis dėlto tokia sąlyga buvo keliama, netaikant pereinamojo laikotarpio, nors dėl jo buvo tartasi ir visi rinkos dalyviai tikėjosi per jį pritaikyti autobusus žmonėms su negalia.

Tai – tik vienas iš pavyzdžių, kodėl savivaldybių vežėjai galėjo būti išmesti iš rinkos kaip neatitinkantys keliamų reikalavimų. Tai – neteisinga.

Tad tikimės, kad Seimo Ekonomikos komitete galop išjudėjusios kelių transporto kodekso pataisos per kovą bus priimtos ir visi keleivių vežėjai galės atsikvėpti bei ruoštis tolimesniems darbams“, – sako R. Martinavičius.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.
Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.