Neaišku, kaip tokie troleibusai vis dar važiuoja: padangos sprogsta kone kas savaitę

2023 m. kovo 23 d. 06:47
Daugiau negu po milijoną kilometrų nuriedėję čekiški troleibusai „Škoda 14Tr“ surinkti iš detalių išardžius kitas transporto priemones, o didžiausią pavojų keleiviams gali kelti sprogstančios padangos.
Daugiau nuotraukų (35)
Trisdešimtmetį lengvąjį automobilį kelyje retai besutiksi, o tokio amžiaus šimtas troleibusų „Škoda 14Tr“ kiekvieną dieną veža keleivius.
Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ atstovai tikino, kad atliekant techninę apžiūrą jų būklė retai užkliūva, bet tikrovė yra kitokia.
Rūdžių nebepaslėpsi
Pastaruoju metu pasitaikė bent dešimt atvejų, kai sprogo senų autobusų padangos, laimė, jos keleivių nesužalojo. Tačiau senų troleibusų padangos taip pat tokios nusidėvėjusios, tad iki nelaimės – vienas žingsnis.
Juolab kad atvejis, kai padangos sprogimas sužalojo troleibuso keleivius, anksčiau jau pasitaikė.
Salone rūdys uždažytos teptuku ir vėl išlindusios, kiauros grindys ir lubos, purvinos sėdynės – tai tik kelios senų troleibusų blogybės.
Tiesa, iš prarūdijusio automobilio savininko techninės apžiūros specialistai gali pareikalauti transporto priemonę suremontuoti, o senų troleibusų surūdijusių salonų tikrintojai nepastebi.
Padangos – nusidėvėjusios
Anot bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos vadovo Algirdo Markevičiaus, jų įmonė stengiasi viską nušviesti tik šviesiomis spalvomis, todėl senų troleibusų būklę, juo labiau avarijas dėl gedimų, stengiasi nutylėti.
Tačiau jis renka senų autobusų vairuotojų pranešimus ir nuotraukas apie sprogstančias padangas: „Jos tokios nusidėvėjusios, kad nebeišlaiko slėgio. Ir tai nutinka vos ne kiekvieną savaitę. Bet bėda ne vien tai.
Baisu pagalvoti, kas nutiktų, jeigu dėl slidžios kelio dangos autobusas ar troleibusas nusidėvėjusiomis padangomis įlėktų, tarkim, į stotelę prie Žaliojo tilto, kur visada daug keleivių.“
Tiesa, jis negalėjo patvirtinti, ar taip pat dažnai sprogsta troleibusų padangos.
Toks įvykis jau baigėsi tragiškai, kai 2018-ųjų birželį J.Basanavičiaus gatvėje sprogus troleibuso padangai nukentėjo keturi juo važiavę keleiviai.
Šis troleibusas „Škoda 14Tr“ suremontuotas ir važinėja iki šiol. Beje, jis nėra pats seniausias.
„Duomenys apie senų troleibusų būklę nėra lengvai pasiekiami. Įmonė tuo atžvilgiu mums nėra atvira“, – atsiduso A.Markevičius.
Remontuoti net nesistengia
Vienas „Škoda 14Tr“ vairuotojas sakė, kad dažniausiai seniausi troleibusai keleivius veža tiktai anksti rytais ir vakarais, vadinamuoju pertraukiamu tvarkaraščiu.
Taip yra ne dėl to, kad tokie troleibusai dažnai genda ir juos stengiamasi kuo mažiau naudoti.
Senos transporto priemonės į sostinės gatves išrieda tuomet, kai dar tamsu.
„Šitaip tamsoje jas stengiamasi paslėpti“, – šyptelėjo vairuotojas.
A.Markevičiaus žodžiais, vežėjai senų troleibusų net nesistengia kruopščiai remontuoti, nes vis tiek juos žada nurašyti.
„Kuo mažiau investicijų į tokias transporto priemones. Tokia ydinga politika nesikeičia jau dešimtmečius“, – minėjo profesinės sąjungos vadovas.
Jis pasakojo, kad yra vadinamieji troleibusai donorai. Jie nebevažiuojantys, ardomi, o detalės naudojamos dar eksploatuojamoms transporto priemonėms.
„Detalės restauruojamos, vos ne suklijuojamos, nes kai kurios iš vis nebegaminamos ir jų nenusipirksi“, – aiškino A.Markevičius.
Pasak jo, įmonė deklaruoja keleivių saugumą, kokybišką aptarnavimą, tačiau iš esmės tik vaikosi pajamų: „Nesuremontuotų autobusų skaičius dabar yra dvigubai didesnis nei ankstesniais metais.
Galbūt taip įmonė norėjo baigti metus patirdama mažiau nuostolių?“
Gedimai – kiekvieną dieną
Paklausta, kiek senų troleibusų vairuotojai po pamainos užpildo paraiškų dėl gedimų, „Vilniaus viešojo transporto“ atstovė Giedrė Buivydaitė sakė, kad pasitaiko atvejų, kai tokios transporto priemonės vairuotojas kiekvieną kartą po pamainos pateikia užsakymą dėl remonto. Trumpai tariant, nesugedęs troleibusas neišlaiko nė dienos.
G.Buivydaitė tikino, kad tai nebūna dideli gedimai, dažniausiai apšvietimo, tvirtinimo, sandarinimo ir kiti smulkūs darbai, kurie neturi įtakos transporto priemonės saugiam eksploatavimui ir keleivių saugumui.
Vidutiniškai per savaitę dėl vieno „Škoda 14Tr“ troleibuso pateikiamos 2–3 remonto paraiškos.
O kiek pastaraisiais metais užregistruota eismo įvykių dėl nesuveikusių troleibusų stabdžių, didesnių gedimų? G.Buivydaitė tvirtino, kad pastaraisiais metais tokių atvejų nebuvo.
Sužalojo ne vieną keleivį
Tačiau tokių atvejų pasitaikė anksčiau.
2014 metų kovą Žirmūnų gatvėje nesuveikus stabdžiams nukentėjo trys keleiviai, tarp jų ir nepilnametė. Nelaimė įvyko, kai vienas troleibusas rėžėsi į kito troleibuso galą.
Šis troleibusas, beje, jau nupirktas nenaujas, važinėja ir dabar.
Kaip ir kitas troleibusas, kuris 2008 metų kovą Savanorių prospekte atskriejęs įsirėžė į stotelėje stovintį miesto autobusą.
Dėl to buvo sužaloti net aštuoni žmonės.
Teisme avarijos kaltininko troleibuso vairuotojas pasakojo, jog rašė paraiškas dėl to, kad stabdant transporto priemonė padidindavo greitį, tačiau gaudavo atsakymus, jog viskas sutvarkyta.
Senienos nuvažiavo per milijoną kilometrų
Kiekvieną dieną į sostinės gatves išrieda nuo 90 iki 100 „Škoda 14Tr“ troleibusų.
Vidutinis tokių troleibusų amžius – 31 metai, jų rida svyruoja nuo 1 000 000 iki 1 700 000 kilometrų.
Du kartus per metus atliekama valstybinė techninė troleibusų apžiūra. Prieš ją troleibusai patikrinami „Vilniaus viešojo transporto“ Diagnostikos skyriaus darbuotojų.
Vežėjai tikino, kad 95 proc. „Škoda 14Tr“ troleibusų būklė per techninę apžiūrą neužkliūva.
Pagal techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus kėbulo arba salono elementų parūdijimai (atsižvelgiant į estetinį vaizdą) nėra įvardijami kaip dideli trūkumai.
Kartais pasitaiko, kad dėl per didelio rūdžių ploto arba kiauryminės korozijos transporto priemonės tikrintojai neleidžia eksploatuoti.
Naujos transporto priemonės – tik kitąmet
Šiuo metu bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ atlieka 91 autonominės ridos troleibuso viešąjį pirkimą.
Dabar nagrinėjami gauti pasiūlymai ir tęsiamos pirkimo procedūros, kurios turėtų greitai baigtis.
Bet pirmi nauji troleibusai Vilniaus gatves pasieks kitą vasarą.
Kitame troleibusų atnaujinimo etape numatoma skelbti 68 triašių troleibusų pirkimą.
Žadama, kad troleibusų parkas per artimiausius metus bus atnaujintas ir „Škoda 14Tr“ nebeliks.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.