Vežėjai perspėja, ko tikėtis, jei Lietuvoje brangs degalai: tai palies kiekvieną

Nacionalinės vežėjų asociacijos LINAVA prezidentas Romas Austinskas teigia, kad Seimui pritarus Akcizų įstatymo projektui, kuriuo siūloma didinti akcizus taršiam kurui, sumažėtų kuro kiekiai, kurį Lietuvoje perka tarptautiniai vežėjai. Tuo metu vidiniai pervežimai, pasak jo, brangs, o šis kainų augimas guls ant vidaus vartotojų pečių.

Romas Austinskas teigia, kad sumažėtų kuro kiekiai, kurį Lietuvoje perka tarptautiniai vežėjai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Romas Austinskas teigia, kad sumažėtų kuro kiekiai, kurį Lietuvoje perka tarptautiniai vežėjai.<br>V.Skaraičio nuotr.
Romas Austinskas teigia, kad sumažėtų kuro kiekiai, kurį Lietuvoje perka tarptautiniai vežėjai.<br>D.Umbraso nuotr.
Romas Austinskas teigia, kad sumažėtų kuro kiekiai, kurį Lietuvoje perka tarptautiniai vežėjai.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Žygimantas Šilobritas

May 8, 2023, 9:47 AM

„Mes visada skaičiuojame ir stebime kaimynus ir ieškome, kur reikia piltis. Ir patriotizmas baigiasi piniguose – kur pigiau, čia ir piliesi. Ir jeigu Lietuvoje kuras bus brangesnis, tai jo bus pilama tiek, kiek jo užteks pravažiuoti Lietuvą.

Tas, kas turi galimybę įsipilti Lenkijoje, Vokietijoje ar kitoje valstybėje, taip ir darys“, – pirmadienį „Žinių radijui“ teigė R. Austinskas.

„Lietuvoje vidiniai pervežimai, keleivių pervežimai tikrai pabrangs. Ir vėl viskas klius ant mūsų vidaus vartotojų – žmonių, kurie tuos dalyką turės įpirkti“, – pridėjo jis.

LINAVOS prezidentas mano, kad akcizų didinimo klausimu reikia ieškoti balanso, kuris išpildytų įsipareigojimus tarptautinėms institucijoms ir paliktų galimybę verslui augti bei plėstis.

„Kad už taršą reikės mokėti, tai turime susitaikyti su tuo. Aišku, entuziazmo didelio mokėti daugiau pas visus nėra, noras yra daugiau gauti ir mažiau mokėti.

Bet reikia nepamiršti ir į valstybę pažiūrėti. Ir šiaip ar taip, valstybė turi vykdyti įsipareigojimus prieš tarptautines institucijas, prieš Europos Sąjungą ir Europos Komisiją“, – aiškino jis.

„Kaip rasti tą balansą bendrą, kad verslas galėtų plėstis ir augti ir konkuruoti, kad rasti pasitikėjimą valstybe ir sprendimais. Verslas visada bando tą nuomonę pasakyti politikams: pakalbėkime, išgirskime, priimkime teisingus sprendimus“, – pridūrė jis.

ELTA primena, kad Seimas po svarstymo pritarė Akcizų įstatymo projektui, kuriuo siūloma atsisakyti energiniams produktams taikomų akcizų lengvatų, nuosekliai didinti akcizų tarifus taršioms kuro rūšims bei į taikomus tarifus įtraukti CO2 dedamąją.

Šios pataisos Seimo turėtų būti priiminėjamos antradienį.

Akcizų įstatymą siūloma keisti siekiant sumažinti iškastiniam kurui taikomų akcizų lengvatas arba jų atsisakyti, taip pat nuosekliai didinti gazoliams, akmens anglims, koksui ir lignitui taikomus akcizų tarifus. Taip pat numatoma nustatyti akcizus šildymui skirtoms durpėms ir juos didinti.

Prezidento patarėjas Jaroslavas Neverovičius yra tvirtinęs, kad nors svarbu valstybei įgyvendinti prioritetus susijusius su klimato neutralumo tikslais ir išmetamų dujų mažinimu transporto sektoriuje, tačiau akcizų didinimo tik kaip biudžeto didinimo priemonės, šalies vadovas Gitanas Nausėda turbūt nepalaikytų.

Tuo tarpu premjerė Ingrida Šimonytė yra sakiusi, kad automobilių taršos mokestis yra tinkama priemonė sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas Lietuvoje. Ji įspėja, kad jei to padaryti nepavyktų, tektų mokėti baudas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.