„Užsibrėžėme sukurti aiškią sistemą, kaip mes ketiname pasiekti, kad Lietuvoje judėti įvairiomis transporto priemonėms visiems be išimties žmonėms būtų įmanoma ir sparčiai link to judame visose srityse“, – teigė susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
Pasak ministerijos, geriausiai negalią ir individualių poreikių turintiems asmenims pritaikyta susisiekimo sektoriaus sritis – oro transportas ir jo infrastruktūra.
Ministerija pažymi, kad keičiasi vidaus vandenų ir geležinkelių infrastruktūra, o pirmąjį kartą Lietuvoje registruojamos viešojo transporto priemonės turi būti pritaikytos visiems keleiviams.
Šiuo metu iš „Lietuvos geležinkelių“ turimų 53 keleivinių vagonų pusė yra pritaikyta asmenims, turintiems judėjimo negalią. Po kelerių metų „Lietuvos geležinkelių“ parką papildys nauji traukiniai, kurie bus pritaikyti be išimties visiems keliaujantiesiems, skelbiama ministerijos pranešime žiniasklaidai.
Anot Susisiekimo ministerijos Palanga, Druskininkai ir Alytus savo autobusų parkus yra 100 proc. pritaikę turintiems negalią ir kitų individualių poreikių turintiems žmonėms.
Žaliąją transformaciją įgyvendinantys Vilnius, Kaunas ir Klaipėda taip pat planuoja, kad transporto priemonės būtų pritaikytos be išimtiems kiekvienam keleiviui, nurodoma pranešime.
Tolimojo susisiekimo transformacija vyksta lėčiau ir sudėtingiau, o iš visų eksploatuojamų transporto priemonių judėjimo negalią turintiems ir riboto judumo keleiviams pritaikyta tik 17. Šioje srityje planuojami dideli pokyčiai.
Pasak Seimo narės, Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininkės Monikos Ošmianskienės, susisiekimo trūkumas yra esminė problema, girdima regionuose, pažymima ministerijos pranešime.
Susisiekimo ministerija sieks iki 2030 m. negalią turintiems ir riboto judumo keleiviams pritaikyti 55 proc. skirtingų transporto modų Lietuvoje. Viešojo transporto priemonės turės būti pritaikytos visiems keleiviams. Jose, o kartu ir stotyse bei stotelėse, veiks švieslentės klausos negalią turintiems asmenims, regos negalią turintiesiems – garsiniai pranešimai, skelbia Susisiekimo ministerija.
ELTA primena, kad birželio pradžioje įsigaliojo naujas keleivių teisių ir pareigų reglamentas, pagal kurį judėjimo negalią turintys asmenys apie savo planuojamą vykimą traukiniu vežėją informuoti turi nebe prie 48, bet prieš 24 valandas.
2022 m. lapkritį įsigaliojo Transporto veiklos pagrindų įstatymas, pagal kurį visos pirmą kartą Lietuvoje registruojamos transporto priemonės turi būti pritaikytos riboto judumo asmenims.
2021 m. birželį Susisiekimo ministerija kartu su jai pavaldžiomis įstaigomis, neįgaliesiems atstovaujančiomis organizacijomis ir šalies savivaldybėmis pasirašė memorandumą dėl transporto priemonių ir transporto fizinės ir informacinės infrastruktūros pritaikymo individualių poreikių turintiems žmonėms.