Antradienį šias įstatymo pataisas Seimui pristatęs parlamentaras Vilius Semeška pasiūlė nustatyti galimybę kariams, turintiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, juos tinkamai parengus ir išdavus tai patvirtinantį dokumentą, leisti vairuoti karines transporto priemones, priskiriamas ir kitoms nei B kategorijoms.
„Vykstant kariuomenės modernizacijai – įsigyjant vis daugiau taktinių ir logistinių transporto priemonių, priskirtinų karinei įrangai, išryškėjo karių, taip pat ir priskirtų parengtajam kariuomenės personalo rezervui, trūkumas, kurie turi teisę vairuoti C1, C ir traktorių kategorijos transporto priemones.
Šiuo metu kariai nėra rengiami karinių transporto priemonių vairuotojų specialybei įgyti ir tik nedidelė dalis iš pašauktų į tarnybą turi teisę vairuoti reikiamos kategorijos transporto priemones“, – sakė V. Semeška.
Pateikdamas projektą jis nurodė, kad iš pašauktų į nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą 2022 m. karo prievolininkų 788 turėjo teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones ir tik 18 iš jų – C kategorijos transporto priemones.
V. Semeškos teigimu, Lietuvos kariuomenė, rengdama karius karinių transporto priemonių vairuotojo specialybei įgyti, galėtų užtikrinti reikiamo skaičiaus rezervo karių vairuotojų parengimą.
Jis taip pat pažymėjo, kad taikos metu daugiausia važinėjama mokomuosiuose poligonuose, o esant poreikiui dalyvauti viešajame eisme paprastai važiuojama kolonomis.
„Stiprėjant Lietuvos kariuomenei, augant įvairių pratybų skaičiui ir karinės technikos kiekiui, turime sudaryti galimybę kariams išmokti vairuoti taktines ir logistines transporto priemones“, – sakė parlamentaras Vilius Semeška. Jis taip pat informavo, kad Krašto apsaugos ministerija ir Lietuvos kariuomenė pritaria įstatymo pataisoms.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektą antradienį po pateikimo parėmė 55 Seimo nariai, niekas nebuvo prieš, susilaikė 18 parlamentarų. Įveikęs svarstymą Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete, Seimo salėje jis turėtų atsirasti lapkričio 7 d.