Žinia Lietuvos vežėjams Mobilumo paketo byloje: nereikia grąžinti vilkikų į registracijos šalį

Lietuvos transporto ir logistikos bendruomenė sulaukė itin džiugios ir jiems palankios žinios iš Europos Sąjungos Teisingumo teismo (ESTT). Generalinis advokatas pateikė ilgai lauktą išvadą dėl Mobilumo paketo bylos.

Žinia Lietuvos vežėjams Mobilumo paketo byloje: pateikta išvada, kad nereikia grąžinti vilkikų į registracijos šalį.<br>V.Skaraičio nuotr.
Žinia Lietuvos vežėjams Mobilumo paketo byloje: pateikta išvada, kad nereikia grąžinti vilkikų į registracijos šalį.<br>V.Skaraičio nuotr.
Generalinis advokatas pateikė ilgai lauktą išvadą dėl Mobilumo paketo bylos.<br>V.Skaraičio nuotr.
Generalinis advokatas pateikė ilgai lauktą išvadą dėl Mobilumo paketo bylos.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 14, 2023, 3:13 PM

Siūloma atsisakyti reikalavimo grąžinti vilkikus į jų kilmės valstybę, ką numato Mobilumo paketas, dėl kurio ne tik Lietuvos, bet ir kitų Europos Sąjungos (ES) šalių vežėjai kreipėsi į šią ES teismo instituciją.

Lietuva dėl Mobilumo paketo buvo pateikusi ieškinį kartu su tokiomis šalimis kaip Rumunija, Bulgarija, Lenkija, Vengrija, Kipras, Malta, Latvija, Estija.

Ieškinyje dėl Mobilumo paketo buvo ginčijamos nuostatos, kuriose sakoma, kad vairuotojas į vežėjo registracijos šalį arba į savo gyvenamąją vietą privalo grįžti per keturias savaites ir tai, kad transporto ir logistikos įmonės turi organizuoti savo veiklą taip, jog būtų užtikrinta, jog įmonės turimos transporto priemonės, su kuriomis vykdomas tarptautinis krovinių vežimas, grįžtų į įmonę jos registracijos adresu ne vėliau kaip kas aštuonias savaites.

Kaip teigia vienos iš ieškinio iniciatorių Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, nors tai nėra galutinis laimėjimas, vis tik generalinio advokato pateikta išvada šalies vežėjams yra be galo džiugi žinia.

Ji simbolizuoja, kad niekada nereikia pasiduoti, kadangi šiuo atveju teisybės paieškos truko ilgai, tačiau nenuėjo veltui. Judama į priekį.

„Džiugu, jog vis labiau įsiklausoma į Lietuvos ir kitų šalių poziciją, kuria siekiama, kad visiems būtų sudarytos vienodos sąlygos ir nė vienas transporto ir logistikos sektoriaus atstovas nenukentėtų dėl diskriminacinių sąlygų.

Juk tokie ribojimai ir prievolės buvo priimti galimai neatsižvelgiant į ES pakraščiuose esančių valstybių, tarp jų ir Lietuvos, teisę turėti vienodas konkurencijos sąlygas Europos transporto industrijoje“, – pabrėžia Z.Buivydas.

Mobilumo paketo reikalavimai ypač skaudžiai palietė mažuosius transporto ir logistikos rinkos dalyvius, kurie turėjo kur kas mažesnes galimybes kompensuotis patiriamus vis didesnius nuostolius, įgyvendinant šį reikalavimą.

Pavyzdžiui, reikalavimas kas aštuonias savaites grąžinti vilkikus į veiklos centrus arba kitaip tariant į šalį, kurioje vilkiko transporto įmonė yra registruota, dėl pajėgumų trūkumo vertė dalį vežėjų grįžimo laikotarpiu laikinai iškristi iš rinkos, o kai kuriais atvejais – net bankrutuoti.

Tai reiškia, kad šiuo laikotarpiu vilkikas negalėjo vykdyti įprastos krovinių vežimo veiklos ir nuolat patirdavo nuostolius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.