Ar naudoto ir naujo automobilio pirkimo patirtis turi skirtis?

Nesvarbu, ar automobilis vos išriedėjo pro gamyklos vartus, ar jis turėjo vieną savininką ar penkis, jį perkančiam žmogui jis bus naujas. Nepaisant to, dažnai pirkimo patirtis abiem atvejais skiriasi kardinaliai, tačiau ar taip turėtų būti?

Nesvarbu, ar automobilis vos išriedėjo pro gamyklos vartus, ar jis turėjo vieną savininką ar penkis, jį perkančiam žmogui jis bus naujas.<br>Shutterstock nuotr.
Nesvarbu, ar automobilis vos išriedėjo pro gamyklos vartus, ar jis turėjo vieną savininką ar penkis, jį perkančiam žmogui jis bus naujas.<br>Shutterstock nuotr.
Lietuvoje naudotų automobilių prekybą iš turgų po truputį perima oficialiai veikiančios įmonės.<br>Shutterstock nuotr.
Lietuvoje naudotų automobilių prekybą iš turgų po truputį perima oficialiai veikiančios įmonės.<br>Shutterstock nuotr.
Oficialiai veikiantys pardavėjai taip pat taiko garantijas.<br>Shutterstock nuotr.
Oficialiai veikiantys pardavėjai taip pat taiko garantijas.<br>Shutterstock nuotr.
Tokie oficialiai reglamentuotą veiklą vykdantys pardavėjai pirkėjams siūlo ne tik saugumą.<br>Shutterstock nuotr.
Tokie oficialiai reglamentuotą veiklą vykdantys pardavėjai pirkėjams siūlo ne tik saugumą.<br>Shutterstock nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2023-11-15 15:00

Kaip iš aikštelių persikėlėme į salonus?

Pardavėjas sprigtelėjęs pirštu nusviedžia žemėn nuorūką. Besislėpdami nuo lietaus, vyrai sėda į automobilį pasirašinėti dokumentų. Ant prietaisų skydelio pasidėję vokišką pirkimo–pardavimo sutartį jie raito parašus.

Kadangi perkama transporto priemonė stovi žvyro aikštelėje, jos kilimėliai jau purvini. Išvažiavus iš teritorijos, purvu bus aptėkštas ir kėbulas. Taip daugelį metų Lietuvoje atrodė naudoto automobilio pirkimas.

Jis nė iš tolo neprilygo naujo modelio įsigijimui šviesiame, šiltame automobilių salone iš pasitempusio, kostiumu vilkinčio ir maloniai bendraujančio, paslaugaus pardavėjo.

„Dokumentai vis dar pasirašomi lauke, tačiau dabar tai dažniau pasitaiko pigesnių mašinų segmente. Lietuvoje naudotų automobilių prekybą iš turgų po truputį perima oficialiai veikiančios įmonės, tad pirkimo patirtis gerėja, vyksta normalūs procesai, pasirašomos sutartys ir automobilis atiduodamas švarus – toks, kokį perki“, – rinkos pokyčius vardija portalo „Autoplius.lt“ atstovas Gintenis Dauparas.

Jo teigimu, automobilių su paslėptais defektais atsikandę lietuviai suprato, jog pigiai ir gerai nebūna, dėl to pasiryžo mokėti šiek tiek brangiau, tačiau pirkti norimą transporto priemonę iš oficialiai veikiančių, mokesčius mokančių įmonių, kuriose jie gali gauti saugumo garantijas, jei paaiškėtų, kad nupirktas automobilis turi trūkumų.

Lietuvoje ėmė kurtis oficialūs naudotų automobilių pardavėjų verslai, tiek nepriklausomi, tokie kaip „Longo“, „Vilnius Auto“ ar „Polizinginiai“, tiek ir įgaliotųjų markių atstovų naudotų automobilių salonai, kaip antai „Bravoauto“, atstovaujantis „Ford“, „Jaguar“, „Land Rover“, „Mazda“, BMW, „Mini“ ir kitiems prekių ženklams.

Naujas ar naudotas, aptarnavimas neturėtų skirtis

Tokie oficialiai reglamentuotą veiklą vykdantys pardavėjai pirkėjams siūlo ne tik saugumą (užtikrina, kad jų perkamas automobilis neturės paslėptų defektų ir nebus sulipdytas iš trijų dalių), bet ir naują pirkimo patirtį.

Pirkėjus pasitinka nebe po kapišonu pasislėpęs prekeivis su didele per petį permesta rankine, o pasitempę, maloniai bendraujantys pardavėjai. Dokumentai pasirašomi ne ant perkamo automobilio skydelio, o ant stalo, pirkėjui pateikiami lizingo pasiūlymai, papildomos garantijos.

„Pats pirkimo procesas yra daug malonesnis ir žmogiškesnis, kai tave maloniai aptarnauja, priima šiltose patalpose, siūlo garantijas, aprodo kelis modelius, pateikia alternatyvas“, – kalba „Autoplius.lt“ ekspertas.

Štai „Bravoauto“ mūsų šalyje išsiskiria būtent pardavimo proceso kokybe, nes pardavėjai dirba pagal griežtus standartus. Juose aprašyti visi procesai: nuo pirkėjo pasitikimo iki jo išlydėjimo, įskaitant kelių automobilių pasiūlymą, bandomuosius važiavimus, garantijų suteikimą, lizingo sutvarkymą.

Minima bendrovė priklauso tarptautinei britų „Inchcape“ įmonių grupei, kuri veikia jau beveik 200 metų. Per tą laiką ji išsiplėtė į 32 pasaulio šalis, kuriose taiko britiškus klientų aptarnavimo standartus.

Lietuvoje „Inchcape“ atstovauja žinomiems automobilių prekių ženklams ir prekiauja naujais automobiliais, o jos valdomas prekės ženklas „Bravoauto“ – naudotais, įgaliotajame servise prižiūrėtais modeliais.

Nors bendrovės veikia atskirai, britai jų abiejų klientų aptarnavimui taiko tokius pačius standartus. Pavyzdžiui, naudotus automobilius parduodanti įmonė taip pat turi saloną: čia reikšminga dalis parduodamų transporto priemonių laikomos švariai, po stogu.

„Manau, kad naujų ir naudotų automobilių pardavimas neturėtų skirtis. Visi pirkėjai turėtų būti aptarnaujami kokybiškai, maloniai, turėtų turėti galimybę su automobiliais išvažiuoti į gatvę juos išbandyti, gauti lizingo, draudimo pasiūlymus, nesvarbu, kokios vertės automobilį perka.

Nereikėtų skirstyti žmonių, daug jie uždirba ar ne, automobilis bet kokiam žmogui yra antras didžiausias pirkinys po nekilnojamo turto“, – savo nuomonę dėsto G.Dauparas ir priduria, jog nemažai daliai Lietuvos naudotų automobilių pardavėjų dar reikia gerokai pasistengti, kad aptarnavimą būtų galima laikyti kokybišku.

Ar nuo techninės priežiūros priklauso automobilio kokybė?

Reikšmingus žingsnius tiek keičiant Lietuvos automobilių parko kokybę, tiek ir pirkimo patirtį žengia ir daugiau naudotų automobilių pardavėjų, bet ekspertas išskiria įgaliotųjų atstovybių pardavėjus ne tik dėl aptarnavimo, bet ir dėl transporto priemonių kokybės, nes ten dažniausiai patenka įgaliotuosiuose servisuose prižiūrėti modeliai.

„Pavyzdžiui, jei perkate naudotą „Volkswagen“ iš „Volkswagen“ centro ar kokį „Ford“, ar BMW iš „Bravoauto“, jie gali pateikti visą norimo automobilio priežiūros ir remonto istoriją.

Ten esantys automobiliai dažniausiai būna išties daug geresnės būklės, nes įprastai pas šiuos pardavėjus jie patenka iš pirmojo pirkėjo rankų, kuris savo mašiną prižiūrėjo įgaliotajame servise pagal visus reikalavimus, nes kitaip būtų praradęs garantiją“, – atkreipia dėmesį G.Dauparas.

Oficialiai veikiantys pardavėjai taip pat taiko garantijas. Nepriklausomi pardavėjai dažniausiai suteikia 3, kartais ir 6 mėnesių bei kelių tūkstančių kilometrų garantiją, kuri leidžia įsitikinti, kad automobilis neturi paslėptų defektų ir nesubyrės vos išvairavus iš pardavimo vietos.

Įgaliotosios atstovybės gali suteikti ilgesnę garantiją. Pavyzdžiui, „Bravoauto“ savo parduodamiems automobiliams siūlo net 12 mėnesių garantiją, o rudeninės „Black Friday“ akcijos metu – net 18 mėn. Be to, įmonė vienintelė Lietuvoje siūlo 21 dienos automobilio grąžinimo garantiją, jei nusipirkta transporto priemonė nepatiktų. Tuomet ją galima pakeisti kita.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.