Ateinanti vasara gali nulemti vandens autobuso likimą: pernai jis buvo nuostolingas

Ar miestui reikalingas pernai Danėje pradėjęs reguliariai kursuoti elektrinis vandens autobusas, turėtų būti sprendžiama po ateinančio sezono. Teigiama, kad jis, priešingai nei pernai, neturėtų būti nuostolingas.

Ateinanti vasara gali nulemti vandens autobuso likimą.<br>„Vakarų ekspresas“ nuotr.
Ateinanti vasara gali nulemti vandens autobuso likimą.<br>„Vakarų ekspresas“ nuotr.
Ateinanti vasara gali nulemti vandens autobuso likimą.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Ateinanti vasara gali nulemti vandens autobuso likimą.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Ateinanti vasara gali nulemti vandens autobuso likimą.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Ateinanti vasara gali nulemti vandens autobuso likimą.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Valdas Pryšmantas

2024-02-26 16:44

Pernai uostamiestyje pradėjus kursuoti pirmajam šalyje elektriniam vandens autobusui jis sulaukė milžiniško dėmesio, tačiau paslauga Klaipėdos biudžetui pelno neatnešė – patirtas 20 tūkst. eurų nuostolis, tad politikai kelia klausimus dėl šios transporto perspektyvos.

Mieste viešąjį transportą organizuojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) vadovas Gintaras Neniškis teigia, kad po pirmo sezono nereikėtų daryti išvadų ir palaukti daugiau duomenų šiemet.

„Aš tikrai manyčiau, kad po antro sezono reikėtų apsispręsti, ką daryti. Mums reikia sėsti ir padiskutuoti, kokio dydžio mums yra prioritetas ir ar mes tą dalyką darome, ar nedarome, bet jau šie metai, šis sezonas, jau būtų tikrai normalus, mes jį pradėtume gegužės pradžioje, pagal orus, praplaukti bent visą laikotarpį ir tada pasižiūrėtime, kokie bus srautai, kiek čia buvo atsitiktiniai, dėl reklamos didesnės.

Tada tikrai būtų kokybiškiau priimti sprendimai, negu iš pirmų metų, kai viskas nevyko taip sklandžiai, kaip planavome, ir kaip tikėjomės“, – pirmadienį Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdžio metu sakė G.Neniškis.

Debiutinis vandens autobuso sezonas prasidėjo pernai birželio viduryje ir baigėsi sulig rugsėju, jo metu šia transporto priemone keliavo iš viso beveik 9 tūkst. keleivių – užpildymas siekė 85 procentus.

Tokia kelionė kainavo 3 eurus, po sezono suskaičiuota, kad maršrutas miesto savivaldybei kainavo 20 tūkst. eurų.

Šiemet kelionė brangsta iki 5 eurų.

Jeigu, pasak G.Neniškio, su šia kaina bus sulaukta panašaus keleivių srauto, maršrutas šiemet nebus nuostolingas.

„Jeigu keleivių išliks panašus, kaip praėjusiais metais, tai maršrutas turėtų būti ant nulio, minimalūs gali būti nuostoliai, nes viskas labai priklauso nuo oro. panašus srautas liks kaip pernai, tai ant nulio“, – sakė G.Neniškis.

Pagal savivaldybės bendradarbiavimo sutartį su elektrinio autobuso gamintoju „Popa boat“, elektrinė transporto priemonė Danėje reguliariai kursuos trejus metus.

Tarybos narys Arūnas Tuma komiteto posėdyje replikavo, kad projektas neatneša miestui vertės.

„Kokią vertę turi? Minusą turi“, – teigė jis.

G.Neniškis sako, jog naujų transporto rūšių bandymas užtrunka, be to, miestas gali prisidėti lėšomis didinant tokio autobuso patrauklumą.

„Visos iniciatyvos prasideda panašiai, nuo tokių eksperimentinių, pilotinių variantų, kur plaukė, eksperimentavo, bandėsi, formavosi srautus, o perspektyvoje susiformavo srautai. Sutinku, kad reikia ieškoti sprendimų ir diskutuoti, tikrai manyčiau, kad reikėtų pabandyti ir palaukti. Lėšų, kad būtų patrauklumas, bent jau pradžioje, kol projektas įsisuks, tikrai reikės“, – kalbėjo KKT vadovas.

Elektrinio autobuso kūrėjas Tomas Vėlius sakė, kad išbandant šią transporto priemonę Klaipėdos savivaldybei 20 tūkst. eurų našta neturėtų būti didelė, o į pastabą apie nesukuriamą vertę jis atsakė klausimu – o kokią vertę sukuria fejerverkų šaudymas?

Anot jo, ruošiantis naujajam sezonui siekiama pagal galimybes atsižvelgti į dažniausiais keleivių pastabas dėl ilgos kelionės trukmės ir autobusą šiek tiek pagreitinti. T. Vėlius sako, kad tam būtina ir šalinti vandens augalus, kurie itin gausiai želia rugpjūtį.

Vandens autobusą eksploatuojančios savivaldybės įmonės „Klaipėdos paslaugos“ vadovas Vaidas Ramanauskas sako, jog taip pat tikimasi patobulinti pontonus, kad keleivių įlipimas būtų dar labiau patogus.

Jis taip pat pritaria idėjai, kad savivaldybė dėl šios paslaugos tolimesnio teikimo apsispręstų pasibaigus dabartinei bendradarbiavimo sutarčiai ir įvertinus visus pranašumus ir trūkumus

„Viskas priklauso nuo pilotinio projekto ir nuo jūsų (...) Jeigu nusprendžia, kad daryti, tai tikrai yra pasiūlymų, kaip tai daryti geriau, negu yra dabar“, – komiteto posėdyje sakė V.Ramanauskas.

Du elektriniai vandens autobusai praėjusį sezoną Danėje kursavo nuo 8 val. iki 21 val., kiekviename iš jų yra 10 sėdimų vietų ir viena vieta neįgaliajam vežimėlyje. Jų vidutinis greitis pasroviui siekia apie 6,5–7 kilometrus per valandą, o plaukiant prieš srovę jis sumažėja maždaug iki 5 kilometrų per valandą.

Vandens autobusas kursuoja tarp stotelių, iš kurių pirmoji yra netoli burlaivio „Meridianas“, o paskutinė – prie Tauralaukio tilto. Kelionė tarp jų užtrunka apie 1 valandą 20 minučių.

Tiksli šio sezono pradžią kol kas yra neaiški, ji priklausys ir nuo orų.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.