Kaip nurodoma ketvirtadienį išplatintame pranešime, ministerija informavo pakeitusi prioriteto taisykles ir atsisakiusi nuostatų, susijusių su įmonėmis, kurios pageidauja vežti krovinius perpildytoje geležinkelių dalyje, vertinimu.
Taip pat ministerija sumokėjo 40,5 tūkst. eurų baudą į valstybės biudžetą ir pakeitė taisyklę, numačiusią pajėgumus perpildytoje geležinkelių dalyje skirti tai įmonei, kuri sumoka didesnį užmokestį už minimalųjį prieigos paketą.
Praėjusių metų lapkritį Konkurencijos taryba nustatė, kad tuometinio susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus 2020 metais patvirtintos taisyklės, pagal kurias krovinių vežėjams suteikiama prieiga prie perpildytų geležinkelių ruožų, privilegijuoja rinkoje veikiančią bendrovę „LTG Cargo“ ir diskriminuoja kitas tas pačias paslaugas galinčias teikti įmones.
Tarybos teigimu, krovinius geležinkeliu vežanti įmonė „LTG Cargo“ buvo privilegijuojama, nes galėjo nepatirdama papildomų išlaidų pagrįsti, kad yra tinkamai pasirengusi panaudoti prašomus geležinkelių infrastruktūros pajėgumus.
„Tuo tarpu į rinką norintis įeiti vežėjas turėjo pateikti sutartis dėl krovinio vežimo, įsigyti riedmenis bei įdarbinti reikiamus darbuotojus ir prisiimti su tuo susijusią finansinę riziką, (...) neturėdamas garantijų, kad apskritai galės pradėti vykdyti tokią veiklą“, – rašoma išplatintame pranešime.
Dėl šios priežasties praėjusių metų lapkritį Konkurencijos taryba įpareigojo ministeriją per tris mėnesius pakeisti taisyklių nuostatas taip, kad jos neprieštarautų Konkurencijos įstatymo reikalavimams, ir sumokėti 40,5 tūkst. eurų baudą.
ELTA primena, kad praėjusių metų lapkričio pabaigoje Susisiekimo ministerija pareiškė nesutinkanti su Konkurencijos tarybos nutarimu bei skirta bauda dėl prieigos prie perpildytos viešosios geležinkelių infrastruktūros suteikimo reguliavimo bei neva ribojamos konkurencijos šalies geležinkelių transporto rinkoje.
„Sprendimai, susiję su viešosios geležinkelių sistemos infrastruktūros naudojimu, buvo priimti dar 2020 m. tuometinio susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus. Jais buvo siekiama užtikrinti efektyvų perpildytos viešosios geležinkelių infrastruktūros panaudojimą ir nebuvo siekiama riboti jokių konkrečių asmenų. (...) Ministerija niekada neturėjo ir neturi tokio tikslo, todėl nesutinkame su Konkurencijos tarybos išvada ir sprendimą skųsime teismui“, – tuomet sakė ministerijos kancleris Ramūnas Dilba.
Konkurencijos tarybos nutarimas, kuriuo Susisiekimo ministerija pripažinta pažeidusi Konkurencijos įstatymą, yra apskųstas teismui.