Motociklo vairuotojas: „Lietuvoje važinėti motociklu be šalmo – savižudybė“

Kiekvienais metais, prasidėjus šiltajam metų periodui, Vilniaus ir kitų Lietuvos miestų gatvėse atsiranda nemažai motociklininkų. Galimybė važiuoti ne keturrate, o dvirate transporto priemone ir nuolat girdėti pro ausis maloniai švilpiantį vėją vilioja ne vieną. Tačiau automobilių vairuotojai neretai pamiršta, kad motociklininkai – tokie pat eismo dalyviai kaip ir jie, ir jiems galioja tos pačios taisyklės.

Motociklininkus mieste labiausiai erzina žiopli vairuotojai.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Motociklininkus mieste labiausiai erzina žiopli vairuotojai.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Tautvydas Janušauskas

Aug 6, 2013, 12:05 PM, atnaujinta Mar 2, 2018, 3:20 AM

„Vairuojant motociklą mieste labiausiai erzina vairuotojų žioplumas. Dažnai net ir didelės mašinos motociklų negirdi ir nemato, užkirtinėja kelią, trukdo persirikiuoti. Kai kurie motociklų vairuotojai, atrodo, specialiai nepraleidžia, galvodami, kad jie visada turi pirmenybę prieš dvirates transporto priemones. Apskritai, didžioji dalis Lietuvos vairuotojų, atsisėdę į automobilį, galvoja, kad jie yra vieninteliai kelyje. Aplinkiniai eismo dalyviai jiems neįdomūs“, – kritikos vairuotojams pažeria jau 9 metus nuolat Vilniuje motociklu važinėjantis Laurynas.

Būtent dėl didelės dalies vairuotojų neatsargumo, pabrėžia Laurynas, Lietuvoje itin svarbu sėdant prie motociklo vairo imtis visų saugumo priemonių.

„Vilniuje labai svarbu važiuoti su saugos lankais, kad jie apsaugotų, jei būsi parverstas, kaip man pora kartų yra nutikę – kiti automobiliai, rodos, manęs tiesiog nepastebėjo. Taip pat reikia turėti gerą aprangą, ir, aišku, būtina užsidėti šalmą. Pasakysiu paprastai - Lietuvoje važinėti be šalmo ir kitų saugos priemonių yra tiesiog savižudybė“, – sako Laurynas.

Kita problema, su kuria susiduria motociklininkai, pasak Lauryno, yra bloga kelių būklė. Jis pabrėžia, kad motociklininkui geras kelias daug svarbesnis negu automobilio vairuotojui – šis, įvažiavęs į duobę, blogiausiu atveju pradurs ratą, o motociklininkas gali ir rimtai susižaloti.

„Pradedantiesiems motociklininkams patarčiau jokiu būdu nesirinkti kelių, kurių būklė palyginti prasta, o eismas – intensyvus. Pavyzdžiui, Nemenčinės plento. Šis plentas labai duobėtas, bet, nepaisant to, jame daug automobilių vairuotojų viršija greitį, nerodo posūkių, pažeidžia kitas taisykles. Neturint patirties, toks kelias yra labai pavojingas“, – įspėja Laurynas.

Užmiestyje, Lauryno teigimu, motociklininkams atsiranda ir kitų pavojų. Vienas jų – neblaivūs piliečiai. Dėl jų neprognozuojamo elgesio kelyje važiuoti miesteliuose ir kaimuose reikia itin atidžiai. Kita bėda – sunkvežimių paliekamos vėžės keliuose, į kurias įvažiavus galima prarasti motociklo kontrolę. Todėl Laurynas ilgoms kelionėms sako visada pasirenkantis nuošalesnius kelius, kur ir apylinkės, pasak jo, būna gražesnės, ir vairuoti įdomiau. Be to, tokiuose keliuose mažiau neatsargių vairuotojų.

Vis dėlto Laurynas pripažįsta, kad daugumai motociklų vairuotojų taip pat trūksta tiek įgūdžių, tiek pagarbos kitiems eismo dalyviams.

„Tiek motociklų, tiek automobilių vairuotojų yra įvairių. Yra tvarkingų automobilio vairuotojų, kurie laikosi kelių eismo taisyklių ir gerbia kitus eismo dalyvius, nes patys nenori, kad jų negerbtų, prieš juos užlindinėtų. Tas pats ir su motociklininkais: yra tokių, kurie nerodo posūkių, važiuoja beprotišku greičiu ir panašiai. Ir yra tokių, kurie važiuoja tvarkingai, neskuba“, – sako Laurynas.

Pavojingiausias periodas važiuoti motociklu, Lauryno teigimu, yra pati motociklų sezono pradžia ir pabaiga. Pradžioje, tik nutirpus sniegui, per žiemą automobilių vairuotojai būna tiesiog pamiršę, kad keliuose egzistuoja tokia transporto priemonė kaip motociklas ir kol jie ima pastebėti motociklus, praeina tam tikras laiko tarpas. Sezono pabaigoje pavojinga važinėti užmiesčio keliais, nes jie prisipildo žmonių, skubančių į sodus ir iš jų. Taip pat Laurynas sako, kad pavojinga važiuoti lyjant lietui, nes dėl šlapio kelio dangos pailgėja stabdymo kelias, o tai važiuojant motociklu gali būti labai pavojinga.

Pažeidimų yra, bet jų skaičius mažėja

Kelių policijos teigimu, motociklininkai dažniausiai baudžiami už tai, kad viršija leistiną važiavimo greitį, nepaiso lenkimo, manevravimo taisyklių, nerodo įspėjamųjų signalų. Baudžiami ir už saugos šalmų nenaudojimą - 2012 m. už vairavimą be šalmo buvo nubausti 168 motociklų vairuotojai ir 44 keleiviai. Kelių policija teigia, kad dažniausiai taisykles pažeidžia jauno amžiaus motociklininkai, o bendrai pažeidėjų skaičius mažėja.

2012 m. keliuose žuvo 13 motociklų vairuotojų ir 2 keleiviai, sužeisti 95 vairuotojai ir 16 keleivių. Dėl motociklų vairuotojų kaltės įvyko 76 avarijos. 2011 m. žuvo 10 motociklo vairuotojų ir 2 keleiviai, sužeisti 166 vairuotojai ir 31 keleivis. Dėl motociklų vairuotojų kaltės įvyko 120 avarijų.

Per pirmąjį 2013 m. pusmetį žuvo 6 motociklininkai ir 2 keleiviai, per pirmąjį 2012 m. pusmetį – 4 motociklininkai ir 1 keleivis.

2012 m. duomenimis, dažniausiai į įvykius, kuriuose nukentėdavo žmonės, patekdavo motociklų „Honda CB 600“ vairuotojai: per 2012 m. šie motociklai dalyvavo 5 tokiuose įvykiuose. Taip pat dažnai į avarijas patekdavo „Yamaha YZF-R1“, „Honda CBR 600“, „Suzuki GSF 600“ ir „Suzuki GSX-R 1000“ motociklai.

 Naujienas ir informaciją apie saugumą kelyje sekite Facebook ir Google+ puslapiuose „Mąstyk kelyje – apsaugok save ir kitus“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: prasideda „Eurovizija“ – kas laimės ir kur bus Lietuva?