Sankryžoje su išmaniuoju šviesoforu naktį visiems degs raudona

Spalio 17 dieną Šiauliuose, rekonstruotoje Pramonės ir Išradėjų gatvių sankryžoje, eismą reguliuoti pradėjo išmanusis šviesoforas.

Naujai šioje sankryžoje įrengti šviesoforai nuo 22 val. vakaro iki 6 val. ryto funkcionuos režimu „Raudoną - visiems“.<br>Vlado Ščiavinsko nuotr.
Naujai šioje sankryžoje įrengti šviesoforai nuo 22 val. vakaro iki 6 val. ryto funkcionuos režimu „Raudoną - visiems“.<br>Vlado Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-10-18 00:54, atnaujinta 2018-01-26 20:07

Įprastai šviesoforas funkcionuoja reguliuojamas valdiklio, kuris nustato šviesoforo signalų degimo ciklus paeiliui. Esant intensyviam eismui visomis kryptimis, toks eismo organizavimas yra optimalus. Tačiau, kai eismas nėra intensyvus, pavyzdžiui, vėlai vakare ar naktį, vairuotojai, užsidegus raudonam šviesoforo signalui, priversti sustoti, paklusti užprogramuotai ciklų kaitai ir laukti žalio šviesoforo signalo, nors gretimoje gatvėje automobilių ir nėra.

Naujai šioje sankryžoje įrengti šviesoforai nuo 22 val. vakaro iki 6 val. ryto funkcionuos režimu „Raudoną - visiems“. Tokia galimybė atsirado, įrengus čia vaizdo stebėjimo kameras. Šviesoforo valdiklis sureaguos, kai prie sankryžos privažiuos automobilis - jam užsidegs žalias šviesoforo signalas. Kai automobilių nėra, valdiklis įjungs raudoną šviesoforo signalą visomis kryptimis ir bus pasirengęs uždegti žalią šviesą ta kryptimi, kuria priartės automobilis. Analogiškai šviesoforo valdiklis reaguos ir į priartėjusius pėsčiuosius.

Toks šviesoforo režimas turėtų veikti kaip drausminanti priemonė, neleidžianti pralėkti sankryžos, smarkiai viršijant leistiną greitį, nes vairuotojas jau iš tolo mato, jog jam dega draudžiamasis šviesoforo signalas. Valdiklis sugeba „pamatyti“ automobilį 50 - 55 metrų atstumu nuo „Stop“ linijos. Toks atstumas yra pakankamas, kad vairuotojas galėtų sustoti prie „Stop“ linijos, važiuodamas 50-60 km/h greičiu net ir prastomis oro sąlygomis. Jei greitis viršijamas, stabdyti reikės pradėti dar anksčiau, tad automatiškai į valdiklio akiratį vairuotojas paklius jau sumažinęs greitį.

Kai automobilis, patekęs į valdiklio matomumo zoną, yra vienas (nėra automobilių ar pėsčiųjų kitomis kryptimis), tuomet žalia šviesa jam užsidegs po sekundės, o jei artėja du automobiliai skirtingomis kryptimis, tuomet žalia šviesa užsidegs tam, kuris pirmas paklius į matomumo zoną. Kitam teks sustoti ir palaukti, nes jam įsižiebs raudonas šviesoforo signalas.

Esant blogam matomumui arba sugedus kamerai, valdiklis reaguos kaip į situaciją, kai sankryžoje yra automobilių įvairiomis kryptimis, todėl šviesoforo fazes pradės įjunginėti cikliškai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.