Kaip nutinka, kad vairuotojas nepastebi gatve einančio žmogaus?

Trumpėjant dienoms ir ilgėjant tamsiam paros metui kiekvienais metais iš naujo aktuali tampa pėsčiųjų ir dviratininkų matomumo užmiesčio keliuose problema. Saugaus eismo specialistai atkreipia dėmesį, kad neužtenka vien tik turėti atšvaitus – segėti juos reikia taip, kad vairuotojams būtumėte matomas iš visų pusių.

Dėl didelio šviesą atspindinčio ploto geriausiai pastebimi yra specialias liemenes dėvintys pėstieji ir dviratininkai.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Dėl didelio šviesą atspindinčio ploto geriausiai pastebimi yra specialias liemenes dėvintys pėstieji ir dviratininkai.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Oct 28, 2014, 11:26 AM, atnaujinta Jan 24, 2018, 10:44 AM

Apie užmiesčio keliuose eismo dalyvių tykančius pavojus byloja ir eismo įvykių statistika. Per devynis šių metų mėnesius jau žuvo 65 pėstieji, iš jų – 36 tamsoje.

Turi segėti ne dėl mados

Kaip pažymi Susisiekimo ministerijos saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis, ruduo ir žiema pėstiesiems yra pavojingiausias metas. Vien tik dėl to, kad tamsiu paros metu jie yra nematomi. Per tris praėjusio rudens mėnesius, anot pašnekovo, žuvo 40 pėsčiųjų – visi jie buvo be atšvaitų ar liemenių.

„Norime atkreipti pėsčiųjų ir dviratininkų dėmesį į tai, kad tamsiu paros metu jie turi būti matomi. Ne todėl, kad tai būtų madinga. Tiesiog tamsoje be atšvaito ar liemenės judantis pėsčiasis ar dviratininkas vairuotojui yra nematomas. Niekas kitas jo saugumu nepasirūpins, tik pats pėsčiasis“, - akcentavo ministerijos atstovas.

Turėdami atšvaitus dauguma pėsčiųjų linkę galvoti, kad yra saugūs, tačiau V. Pumputis atkreipė dėmesį, kad nemažai eismo dalyvių daro grubias klaidas šioje srityje. Vienas ir dažniausiai pasitaikančių pavyzdžių – tik ant kuprinės segamas atšvaitas. Eidamas prieš automobilį toks pėsčiasis vis vien yra nepastebimas.

V. Pumputis įvardino šias svarbiausias atšvaitų naudojimo taisykles:

1. Atšvaitą geriau naudoti ant dešinės rankos. Tokiu atveju būsite geriau pastebimas tiek iš priekio, tiek ir galo atvažiuojantiems vairuotojams.

2. Pakabinamus atšvaitus reikia segėti pririštus virvutėmis. Tam, kad juos iš kuo toliau pasiektų automobilių žibintų šviesa, atšvaitai turėtų būti nuleisti kuo žemiau.

3. Dėl didelio šviesą atspindinčio ploto geriausiai pastebimi yra specialias liemenes dėvintys pėstieji ir dviratininkai.

Žibintuvėliai taip pat naudingi

Saugaus eismo specialistas taip pat patarė pėstiesiems būti atsargesniems, kai eismą apsunkina sudėtingos oro sąlygos – lietus ar sniegas. Dažnai tokiu atveju pėstieji yra linkę laikytis arčiau važiuojamosios dalies, tačiau V. Pumputis patarė eiti kuo arčiau dešiniojo kelkraščio.

Naudingi tamsiu paros metu, anot pašnekovo, gali būti ir įvairūs žibintai. Jie gali būti nešami rankose ar tvirtinami ant galvos. Svarbiausias tokio prietaiso pasirinkimo kriterijus turėtų būti šviesos ryškumas.

Saugaus eismo skyriaus vedėjas savo automobilyje visuomet vežiojasi keletą papildomų atšvaitų, kuriuos esant progai dovanoja jų neturintiems pėstiesiems. Taip pat primena jiems kelių eismo taisyklėse įrašytas rekomendacijas.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

Sužinokite daugiau apie taisyklingą atšvaitų segėjimą peržiūrėję vaizdo reportažą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.