Eksperimentas: kaip jus mato vairuotojai?

Tamsus vakaras. Blausiai apšviestomis Vilniaus gatvėmis rieda automobilis ir staiga jam tiesiai po ratais į gatvę žengia žmogus.

Tamsoje sunkiai matomi pėstieji į perėją žengia net neįvertę artėjančio automobilio greičio.<br>Lrytas.lt nuotr.
Tamsoje sunkiai matomi pėstieji į perėją žengia net neįvertę artėjančio automobilio greičio.<br>Lrytas.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-10-31 12:57, atnaujinta 2018-01-23 23:09

Taip, jis eina per perėją. Bet vaizdo įrašas, leidžiantis pažvelgti vairuotojo akimis, per nugarą nusiunčia šiurpulius - trūko tik akimirkos.

Vilniaus pareigūnai paviešino vaizdo įrašą, kuriame įamžinta kaip atšvaitų nesegintys pėstieji vos nepapuolė po lėtai judančio patrulinio automobilio ratais. O kas, jei automobilis būtų važiavęs greičiau?

Pėstiesiems vis dar sunku suvokti, kad tamsoje, esant blogam matomumui, keliu einančius ar kelią pereinančius žmones vairuotojai dažniausiai pastebi tik transporto priemonei visiškai prie jų priartėjus.

Saugumo negalima patikėti kitiems

Kelių eismo taisyklės nustato, kad „transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui arba tais atvejais, kai pėsčiųjų perėja iš vairuotojo vietos nėra gerai apžvelgiama, ir įsitikinti, kad pėsčiųjų perėjoje nėra pėsčiųjų, kuriuos turėtų praleisti“.

Tačiau pėstiesiems labai svarbu suvokti, kad savo saugumo negalima aklai patikėti kitiems, o vairuotojai ne tik gali būti nepakankamai budrūs ir akyli, bet ir ne visuomet būna drausmingi.

„Įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį ir įsitikina, kad tai saugu“. Bet koks įvertinimas, ypač įvertinant saugų atstumą, yra subjektyvus. Jis kinta priklausomai nuo kelio dangos, eismo sąlygų, automobilio elektroninių sistemų, padangų, greičio, masės, vairuotojo dėmesingumo.

Stabdymo kelio matematika

Svarbu nuolat atminti, kad automobiliui važiuojant 60 km/val. greičiu, per 1 sek. nuvažiuojama 20 metrų. Staiga įžengus į kelią pėsčiajam, automobilio vairuotojo reakcijos laikas, priklausomai nuo jo būklės ir psichinių savybių, gali keistis nuo 0,2 sek. iki 1,5 sek. ir daugiau. Tai reiškia iki 30 nuvažiuotų metrų iki vairuotojui paspaudžiant stabdžių pedalą.

Stabdžių sistemos suveikimo laikas priklauso nuo jos konstrukcijos bei techninės būklės gali keistis nuo 0,2 sek. iki 0,8 sek. Tai reiškia dar iki 20 nuvažiuotų metrų.

Pagaliau, pats stabdymo kelias (kelias, kurį transporto priemonė nuvažiuoja nuo to momento, kai vairuotojas paspaudžia stabdžių pedalą ir stabdžiai pradeda stabdyti iki visiško sustojimo), važiuojant 60 km/h greičiu yra apie 30 metrų.

Taigi, važiuojamojoje kelio dalyje pėsčiąjį pastebėjęs vairuotojas gali nuvažiuoti daugiau kaip 70 metrų, netgi esant normalioms eismo sąlygoms. Į tai atsižvelgti būtina, tačiau jau visišku beatodairišku poelgiu galima laikyti neretai pasitaikančius atvejus, kai ant perėjos staiga žengiama beveik neapsižvalgius, „užsisvajojus“, naudojantis mobiliojo ryšio telefonu ar įsitraukus į kalbas su einančiu greta.

Sveikintina, kai eismo dalyviai gerbia ir rūpinasi vieni kitais. Tačiau pirmiausia būtina pasirūpinti pačiu savimi.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.