Įgūdžius formuojantiems vairuotojams – saugaus eismo mokymai

Vairavimo egzaminą išlaikęs ir pažymėjimą rankose vartantis vairuotojas dažnai susiduria su dviem pagrindinėmis dilemomis: kaip teisingai išsirinkti pirmąjį savo automobilį ir kaip jį išsaugoti sveiką, nepabaigiant kelionės pakelės griovyje.

Saugaus eismo akademijos nariai patirtimi dalijosi su Aukštaitijos moksleiviais.<br>Organizatorių nuotr.
Saugaus eismo akademijos nariai patirtimi dalijosi su Aukštaitijos moksleiviais.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 14, 2014, 12:49 PM, atnaujinta Jan 21, 2018, 11:57 AM

Žurnalo „TopGear Lietuva“ ir VŠĮ „Autoeventus“ atstovai, bendradarbiaudami su Švietimo ir mokslo ministerija bei mokinių neformaliojo švietimo centru, šį rudenį tęsia edukacinį projektą „Saugaus eismo akademija“, kurio tikslas – formuoti jaunųjų vairuotojų suvokimą apie saugų, atsakingą ir etišką elgesį kelyje bei supažindinti juos su pagrindinėmis taisyklingo ir efektyvaus vairavimo taisyklėmis.

„Lexus“ efektyvaus vairavimo programos vadovas Darius Grinbergas ir „Top Gear“ vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius šią savaitę lankėsi Aukštaitijoje – Molėtų gimnazijoje ir Anykščių Jono Biliūno gimnazijoje, kur dalyvavo susitikimuose su vyresniųjų klasių moksleiviais.

Aiškino apie taisyklingos sėdėsenos svarbą

Pasikalbėjus su jais, paaiškėjo, kad beveik visi trečios ir ketvirtos gimnazijos klasių mokiniai, net ir neturintys vairuotojo pažymėjimo, bent kartą gyvenime yra sėdėję prie automobilio vairo, tad tokio pobūdžio mokymai jiems, dar tik formuojantiems savo įgūdžius, yra nepaprastai svarbūs. „Vairavimo mokyklose naujai iškepti eismo dalyviai dažnai nė neįsivaizduoja, kaip elgtis prie vairo nutikus ekstremaliai situacijai. Dažnai jie elgiasi instinktyviai, nesuprasdami, ką daro automobilis, arba dar blogiau – vadovaujasi įsišaknijusiais, bet neteisingais mitais apie jo valdymą“, – teigė D. Grinbergas.

Ilgą efektyvaus vairavimo mokymo metų patirtį turintis specialistas gimnazistams aiškino taisyklingos sėdėsenos prie vairo svarbą – nuo to priklauso ne tik gebėjimas tinkamai reaguoti į dažnai žaibiškai besikeičiančią situaciją kelyje, bet, avarijos atveju, ir patiriamų traumų sunkumas.

Per daug pasitikėti elektronika – neverta Pasak D. Grinbergo, vairuotojai, ypač pradedantieji, dažnai pernelyg pasitiki elektroninėmis traukos kontrolės, stabdžių antiblokavimo ar stabilumo sistemomis, vildamiesi, kad jos ištaisys visas vairuotojo klaidas ar sugebės sustabdyti nekontroliuojamą slydimą. Tokios sistemos gali tik padėti vairuotojui, tačiau jis pats privalo žinoti, kokių veiksmų imtis ekstremaliose situacijose.

Gimnazistai noriai įsitraukė į diskusijas apie tai, kaip teisingai elgtis su vairu ir akceleratoriumi automobiliui pradėjus slysti, ir nustebdavo sužinoję, kad visuomenėje paplitę mitai apie skirtingą priekiniais ir galiniais ratais varomų automobilių valdymą dažnai yra neteisingi. K. Judzentavičius pradedantiesiems vairuotojams papasakojo, kaip svarbu nesuklysti renkantis pirmąjį savo automobilį ir neįsigyti iš kelių dalių neprofesionaliai sulipdyto ratuočio, kuris, nutikus eismo įvykiui, nesugebės tinkamai apsaugoti viduje sėdinčių keleivių.

Suvirintas automobilis lūžo per pusę

Praėjusiais metais „TopGear“ žurnalo komanda į Vokietijos automobilininkų klubo ADAC centrinę laboratoriją atvarė supjaustytą į gabalus ir vėl suvirintą naudotą automobilį.

ADAC inžinieriai atliko jo daužymo testą važiuojant 64 km/val. greičiu, po kurio konstatavo, kad tokios iš gabalų sulipdytos transporto priemonės keleiviams nebuvo praktiškai jokių galimybių išlikti gyviems, kadangi smūgio energiją sugėrė ne jį sušvelninti turėjusios automobilio deformacinės zonos, o netinkamai suvirintos virinimo siūlės, kurių vietoje ir lūžo automobilio kėbulas.

„TopGear Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Molėtų ir Anykščių gimnazistams papasakojo, kad nemažą dalį sudaužytų transporto priemonių galima suremontuoti, bet tą reikia daryti tinkamai, laikantis gamintojo nustatytų reikalavimų ir procedūrų. Vakarų Europoje tokio remonto kaštai dažnai viršija pačio automobilio vertę, tad jie pasiekia Lietuvą, kur garažuose dirbantys meistrai kuo mažesnėmis sąnaudomis ir nesilaikydami saugumo reikalavimų bei kėbulų remonto normų tokius ratuotus negyvėlius „prikelia“ antrajam gyvenimui.

Kadangi paprasto sprendimo, kaip nusipirkti saugų automobilį nėra, sprendžiant šį sudėtingą klausimą D. Grinbergas ir K. Judzentavičius rekomendavo kreiptis į solidžią reputaciją turinčius servisus bei patyrusius meistrus ir renkantis naudotą automobilį neužkibti ant nesąžiningų pardavėjų jauko – nesirinkti išoriškai idealiai atrodančio, tačiau kur kas mažiau nei rinkos vertė kainuojančio automobilio.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.