Kaip vaikui išrinkti patį geriausią dviratį ir kur juo važinėti?

Ne tik vaiko elgesys kelyje, bet ir paties dviračio komplektacija bei kokybė turi nemažos įtakos pasivažinėjimų saugumui: neapsaugoti rankenų galai, apsaugomis neuždengta grandinė, aštrūs ar netinkamai pritvirtinti aksesuarai – tai padidinto pavojaus šaltiniai, galintys tapti sunkių ar net mirtinų traumų priežastimi.

Mažyliams renkant dviratį verčiau nepirkti paties pigiausio.<br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
Mažyliams renkant dviratį verčiau nepirkti paties pigiausio.<br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
Mažyliams renkant dviratį verčiau nepirkti paties pigiausio.<br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
Mažyliams renkant dviratį verčiau nepirkti paties pigiausio.<br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
Mažyliams renkant dviratį verčiau nepirkti paties pigiausio.<br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
Mažyliams renkant dviratį verčiau nepirkti paties pigiausio.<br>V.Balkūno asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

lrytas.lt

Jul 22, 2015, 10:32 AM, atnaujinta Oct 24, 2017, 6:19 PM

Paklaustas, į ką pirmiausia turėtų kreipti dėmesį vaikui dviratį renkantys tėvai, dviračių prekybos svetainę „Bikko.lt“ valdančios kompanijos „JW Trade“ vadovas Julijus Zaura sakė, kad iš akies įvertinti dviračio kokybę eiliniam pirkėjui gali būti sunku.

Vis dėlto jis patarė vengti plastmasinių žaislų-dviračių: „Toks pirkinys netaisomas, jo neįmanoma reguliuoti, nėra atsarginių dalių, tačiau svarbiausia – su tokiu dviračiu vaikas nepajus tikro judėjimo malonumo“.

Pasak pašnekovo, viena dažniausių tėvų klaidų – žūtbūt ieškoti pigiausio dviračio vaikui, prisidengiant pasiteisinimais „čia tik porai metų“ arba „vis tiek sulaužys“.

„Nesigilinama, kad neformaliuose pardavimų kanaluose įsigyti patys pigiausi dviračiai neretai gerokai prasilenkia su saugumo ir kokybės standartų reikalavimais. Visi vaikiški dviračiai turi atitikti Europos sąjungos EN 14765 standartą. Ir nors šio standarto neatitinkančių dviračių rinkoje mažėja, tačiau vis dar pasitaiko.

Pagrindiniai šio standarto akcentai – kad vaikiškas dviratis 12-16“ ratais privalo būti su pilna grandinės apsauga, platesniais vairo rankenėlių galais, o balnelio laikiklis turi pasikelti iki tam tikro aukščio.

Be to, labai svarbu, kad dviratyje būtų kojinis stabdys, nes jaunesnio amžiaus vaikams stabdyti rankomis sunku, o „taupantys“ gamintojai kartais pigumo vardan galiniame rate tokio stabdžio nesumontuoja,“ – apie esminius vaikiško dviračio pasirinkimo momentus pasakojo J.Zaura.

Kokį šalmą rinktis?

Šalmas – ne šiaip formalus aksesuaras. Jis turi būti kokybiškas ir atitinkantis EN saugumo standartus.

Pasak J.Zauros, vienas nuo kito šalmai skiriasi ne tik išvaizda, gamintoju, kaina, bet ir techniniais sprendimais, svoriu, patogumu.

„Pavyzdžiui, mūsų svetainėje dviratininko šalmą galima įsigyti ir už 20 Eur, ir už 300 Eur. Tiek vieni, tiek kiti smūgio atveju apsaugotų galvą, tačiau šalmas, sukurtas pagal novatoriškesnius ir modernesnius sprendimus, geriau „gulės“ ant galvos, jo konstrukcija bus tikslesnė, o ir medžiagos, tikėtina, kokybiškesnės,“ – apie svarbiausios dviratininko apsaugos priemonės ypatumus pasakojo prekybininkas.

Inspektorė Aistė Dijokaitė patarė renkant vaikui šalmą atkreipti dėmesį į tai, kad jis būtų tinkamo dydžio: nespaustų galvos, ausų ir kaklo arterijos.

Šalmas neturėtų būti per laisvas, jo dirželiai turėtų gerai priglusti prie veido, o sagtis visada būti užsegta. „Vienas lengviausių būdų patikrinti, ar šalmas tinkamai uždėtas – pridėti pirštus: nuo antakių iki šalmo turi likti dviejų pirštų tarpelis,“ – pataria pareigūnė.

Saugiausia vieta – dviračių takai

Jau tvirtai dviratį minančiam mažajam dviratininkui saugiausia vieta važinėti – dviračių takai.

Dviratininkų miestu siekiančiame tapti Vilniuje, pasak Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus, dviračių takų plėtra orientuota į tai, kad ne mažiau kaip 90 proc. vilniečių gyventų ne toliau kaip vieno kilometro atstumu nuo magistralinės dviračių trasos, patogiai sujungiančios net atokiausius rajonus su centru ir kitomis miesto traukos vietomis.

Vilniaus miesto savivaldybės specialistų skaičiavimais, šiuo metu Vilniuje dviračių takų tinklas siekia 111,6 km, tačiau planuojama, kad per artimiausią penkmetį, iki 2020 metų, įgyvendinus dviračių infrastruktūros plėtros etapus ir užbaigus „EuroVelo-11“ tarptautinę trasą, dviračių takų tinklas sostinėje bus išplėstas beveik dvigubai – iki 219 km.

„Prieš plečiant dviračių infrastruktūrą bus inventorizuota esama situacija – detaliai bus įvertinta dabartinė trasų būklė, kaip įmanoma greičiau sprendžiamos esamos problemos – pavyzdžiui, nelogiškai nubrėžtos takų linijos ar prastai sutvarkyti nuolydžiai.

Dviračių takų infrastruktūra pirmiausia bus plečiama tiesiant ir rekonstruojant magistralines trasas ten, kur yra didžiausias poreikis – miesto centrinėje dalyje ir centrą sujungiant su gyvenamaisiais rajonais“, – apie artimiausius planus pasakojo Antonas Nikitinas, Vilniaus savivaldybės susisiekimo dviračiais projektų vadovas.

Pasak A.Nikitino, vienas iš prioritetų – nenutrūkstami ir kokybiškos dangos takai prie Neries, platūs ir patogūs takai greitam susisiekimui iš miegamųjų rajonų, dėmesys bus skirtas ir laisvalaikio takų plėtrai. Be to, siekiama daugiau bendradarbiauti su bendruomenėmis, pačiais dviratininkais, nusprendžiant apie pokyčius, ypač užtikrinant nesaugių atkarpų ar taškų pataisymus.

Specialistų teigimu, renkantis maršrutus šeimos pasivažinėjimams, vertėtų įvertinti jų sudėtingumą ir parinkti labiau tinkamus vaikui pagal jo amžių ir įgūdžius. Štai, Senamiesčio arba Vilniaus centro dviračių maršrutai gali būti sudėtingi mažesniems vaikams, nes juose tenka laviruoti tarp pėsčiųjų, o kartais ir automobilių.

Rekreacinis Neries pakrančių dviračių maršrutas taip pat nėra tinkamas pasivažinėjimams su mažais ar neįgudusiais vaikais, nes jame nėra atitvarų nuo vandens. O saugi ir smagi šeimos kelionė lauks minančių Žaliųjų ežerų ar Valakupių dviračių maršrutais.

Dviratukininkus mokys saugumo

Prisiminti saugaus eismo kelyje taisykles, su visa šeima įsitraukti į aktyvias pramogas ir drauge kaupti vertingas žinias kviečia tradiciniu tampantis socialinis-edukacinis renginys visai šeimai „Eismo kiškiai“.

Jau antrus metus Vilniuje, prie Baltojo tilto, vyksiantį saugaus eismo renginį inicijuoja bendrovė „Mokilizingas“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe, Vilniaus apskrities VPK ir Lietuvos Raudonuoju Kryžiumi.

„Eismo kiškių“ socialine iniciatyva kartu su partneriais stengiamės prisidėti prie mažiausių mūsų visuomenės narių saugumo. Praeitų metų renginio sėkmė parodė, kad saugaus eismo tema šeimoms yra aktuali, o vaikams – įdomi.

Šių metų pagrindinis renginio akcentas – dviračiais važinėjančių vaikų saugumas, todėl pasiūlysime ne vieną įtraukiančią pramogą, kurios metu vaikai kartu su tėvais žaisdami mokysis ir įgis vertingų žinių, prisidėsiančių prie mažųjų dviratukininkų saugumo kelyje“, – sakė „Mokilizingo“ generalinis direktorius Jurgis Rubaževičius.

Nemokamas saugaus eismo renginys visai šeimai „Eismo kiškiai“ vyks rugsėjo 5 d. Vilniuje, prie Baltojo tilto. Jo metu vaikų ir jų tėvelių laukia interaktyvios saugaus eismo pamokėlės, pramogos ir koncertai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.