Vienoje pavojingiausių Vilniaus sankryžų – didelės permainos

Ketvirtadienio rytą Molėtų plente įvyko rimta avarija. Situacija, lyg ir neišskirtinė – vienas suko į kairę, o kitas nepraleido. Svarbi detalė – šioje kelio atkarpoje viena kryptimi yra dvi eismo juostos.

Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Molėtų plento ir Skersinės gatvių sankryžoje ketvirtadienį įvyko tipinė šiai kelio atkarpai avarija.<br>Domanto Umbraso nuotr.
A.Juknevičius pastebėjo, kad užsienyje daug kur vengiama leisti automobiliams sukti į kairę.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
A.Juknevičius pastebėjo, kad užsienyje daug kur vengiama leisti automobiliams sukti į kairę.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Saulius Rinkevičius

Oct 23, 2015, 11:15 AM, atnaujinta Oct 8, 2017, 8:20 AM

Pagal saugaus eismo organizavimo principus tokiose sankryžose neturėtų būti leidžiama sukti į kairę. Vietose, kur to išvengti neįmanoma, gali būti įrengiamos papildomos eismo juostos arba sankryža pertvarkoma į žiedinę.

Kaip pasakojo Molėtų plentu dažnai važiuojantis vilnietis Ramūnas Švilpa, sankryžoje ilgą laiką apskritai nebuvo jokio reguliavimo. Metų pradžioje įrengtas šviesoforas sudarė geresnes sąlygas pėstiesiems ir dviratininkams, tačiau automobilių problemos neišsprendė.

Eilinė avarija sankryžoje   Tipinė situacija susidarė ir ketvirtadienį maždaug 11 valandą vykusioje avarijoje. Į miesto pusę važiavęs „Ford“ suko į kairę, o link Molėtų judėjęs „Citroen“ jo nepraleido. Po susidūrimo pastarasis dar trenkėsi į kelio ženklą ir jį apgadino.

Avarijoje nukentėjusį „Citroen“ vairuotoją labai greitai išsivežė medikai.

Lenktynininkas Antanas Juknevičius šią sankryžą įvardino kaip vieną iš nesąmoningų sprendimų miesto eismo infrastruktūroje. Jis pastebėjo, kad toje vietoje vairuotojai tik pradeda šiek tiek greičiau važiuoti ir arba patenka į eismo spūstį, arba padaro avariją.

„Aš ten tikrai retai važiuoju, tačiau ne kartą esu matęs, kaip vairuotojai ten stovi „susikabinę“, – kalbėjo pašnekovas.

Uždraustų sukti į kairę

  A.Juknevičius pažymėjo, kad laisvė manevruoti šioje vietoje sukuria papildomas kliūtis. Geriausias sprendimas, anot jo, būtų atskirti priešingų krypčių eismo srautus tvora arba bent jau uždrausti sukti į kairę.

„Paprasčiausia yra vieno nedaryti. Projektuotojas padarė nesąmonę, o dabar taip ir liko“, – konstatavo jis.

Lenktynininkas pasakojo, kad Vakarų Europos šalyse sankryžos tokios sankryžos apskritai neegzistuoja. Didmiesčiuose posūkiai į kairę naikinami netgi vieną eismo juostą viena kryptimi turinčiuose keliuose. Eismas vyksta ratu, o į kiemą gali įsukti kvartalą apvažiavęs ratu.

„Tai daroma tam, kad nesusidarytų eismo spūstys, automobiliai mažiau terštų aplinką ir išvengtų avarinių situacijų“, – sakė A.Juknevičius.

Pastatys ženklus

  Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento vadovas Virginijus Pauža informavo, kad šviesoforų postas Molėtų ir Skersinės gatvių sankryžoje įrengtas 2015 m. vasario mėnesį.

Pasako jo, šviesoforų įrengimo taisyklės numato, kad montuojant papildomas šviesoforų sekcijas kairiesiems posūkiams  reikia tam skirti ir atskiras eismo juostas. Projekto autoriai siekdami užtikrinti eismo pralaidumą pasirinko reguliavimą, kuris numatytus Kelių eismo taisyklių skyriuje „Važiavimas per sankryžas“.

Jame tiesiog nurodyta, kad sukdamas sankryžoje į kairę arba į dešinę, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams, kertantiems važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostas.

V.Pauža užsiminė, kad dėl nedrausmingų vairuotojų eismo tvarka bus tikslinama ir jau spalio 27 dienos bus įrengti kelio ženklai, kurie nuo 7 val. iki 20 val. draus sukti į kairę sankryžoje automobiliams atvažiuojantiems nuo Molėtų.

Tai reiškia, kad vairuotojams teks važiuoti beveik kilometrą iki kitos sankryžos ir ten apsisukti arba sukti į dešinę, apsisukti ir vėl stojus prie to paties šviesoforo važiuoti tiesiai.

Ar minėti ženklai galios ir važiuojantiems kita kryptimi savivaldybės atstovas nepatikslino.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.