4 patarimai, kaip nepakliūti į bėdą keičiantis oro sąlygoms

Šiltas ruduo nutolino mintis apie artėjančią žiemą, tačiau padangas vis tiek reikia keisti, o greitį mažinti. Suspėti visur galima ir neskubant, tačiau prieš šaltąjį sezoną vairuotojai turi įprasti atsakingiau planuoti šiek tiek ilgesnes keliones.

Rudenį daugiausiai problenų kelia ne prastesnis sukibimas, o blogas matomumas.<br>Vlado Ščiavinsko nuotr.
Rudenį daugiausiai problenų kelia ne prastesnis sukibimas, o blogas matomumas.<br>Vlado Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Oct 31, 2015, 11:16 AM, atnaujinta Oct 6, 2017, 4:33 PM

Vairuotojams primename, kad siūlymas leisti važinėti vasarinėmis padangomis iki gruodžio 1 d. nebuvo patvirtintas. Kelių eismo taisyklėse išliko draudimas nuo lapkričio 10 d. važinėti vasarinėmis padangomis.

Nuo lapkričio 1 d. lengvųjų automobilių vairuotojai taip pat turi mažinti greitį automagistralėse ir greitkeliuose. Ten jiems leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu.

Saugaus vairavimo mokyklos vadovas Rokas Markevičius patarė Lietuvos vairuotojams, kaip esant permainingiems orams ir kintant eismo sąlygoms nepakliūti į bėdą.

1. Atidžiau planuokite keliones

Saugaus vairavimo instruktorius pabrėžė, kad geriausia prevencinė priemonė vengiant pavojų keliuose yra tinkamas laiko planavimas. Anot jo, maždaug pusė eismo įvykių nutinka ne dėl įgūdžių stokos ar prasto automobilio parengimo, o dėl skubėjimo.

„Iš kiemo išvažiuokite bent penkiomis minutėmis anksčiau. Taip pat, jeigu vairuotojas žino, kad ryte bus šerkšnas ir reikės valyti automobilį, tam turėtų skirti dar šiek tiek laiko“, – patarė jis.

Saugaus vairavimo instruktorius nupasakojo tipišką situaciją, kai žmogus į kiemą išeina tuo pat metu, kaip buvo įpratęs daryti vasarą.

Radęs apsnigtą ar šerkšno aptrauktą automobilį jis turi jį nuvalyti ir gaišta brangų laiką. Vėluodamas į darbą karštligiškai skuba, o kadangi dar ir kelio danga gali būti slidi, įvyksta avarija.

Atidžiau planuodami keliones taip pat rasite daugiau laiko pokalbiams telefonu ir nereikės to daryti prie vairo.

2. Pasirūpinkite valytuvais

Saugaus vairavimo instruktoriaus teigimu, rudenį didesnė problema yra ne sukibimas važiuojant šlapia kelio danga, o pastebimai suprastėjęs matomumas. Nereikėtų pamiršti, kad rudens vakarai tamsūs, o nuo drėgmės viskas blizga.

Dėl šios priežasties R.Markevičius patarė dėmesingiems vairuotojams pasirūpinti, kad prieš rudens sezoną valytuvai veiktų nepriekaištingai.

„Aš pats valytuvus keičiu prieš kiekvieną rudenį ir darau tai negailėdamas pinigų. Kokybė šiuo atveju taip pat yra svarbus aspektas, o vaizdas, kurį matai per langą lyjant lietui, yra visai kitoks turint gerus valytuvus“, – kalbėjo jis.

Retas, tačiau labai grėsmingas artėjančios žiemos palydovas yra vadinamasis juodasis ledas. Jis susidaro tuomet, kai kelio danga užsitraukia plonu ledo sluoksniu. Vairuotojams jis didžiulį pavojų kelia todėl, kad yra sunkiai pastebimas.

R.Markevičius, mokydamas vairuotojus atskirti šlapią asfaltą nuo apledėjusio, dėsto, kad nuo drėgmės danga blizga kaip veidrodis, o apledėjusi tampa šiek tiek matinė. Įgudę vairuotojai moka greitai pastebėti skirtumą.

Tačiau šį patarimą įmanoma pritaikyti tik apšviestuose miestų bei priemiesčių kelio ruožuose. Užmiestyje tamsiuoju paros metu užvažiavus ant apledėjusios kelio dangos automobilis tampa sunkiai valdomas.

3. Akylai stebėkite aplinką

Artėjant žiemai saugaus vairavimo specialistas patarė stebėti termometrą. Juolab kad jį turi visi naujesni automobiliai. Jei pastebite, kad temperatūra svyruoja arti nulio, protingiausia būtų šiek tiek sumažinti greitį.

Itin atidūs vairuotojai turėtų būti įveikdami tiltus ir viadukus. Jie šąla ir nuo apačios, todėl temperatūrai pasikeitus iš pliusinės į minusinę jų danga greičiausiai apledėja. Upių tiltai taip pat kaupia drėgmę, todėl jų dangos apledėjimo tikimybė pati didžiausia.

Vairuotojams R.Markevičius patarė atidžiai stebėti aplinką. Jeigu priekyje matomas tiltas ar viadukas, žiūrėkite, ar netoliese nestovi transporto priemonė su avariniu signalu. Pastebėję įtartiną objektą ir sumažinę greitį išvengsite dvigubos ar trigubos avarijos.

„Aplinkos stebėjimas iš toli apskritai yra vienas svarbiausių saugaus vairavimo aspektų. Jei tik kas nors kelia įtarimą, nebūtinai važiuojant tiltais ar viadukais iš karto reikia mažinti greitį“, – aiškino pašnekovas.

4. Mažinkite greitį

R.Markevičius kaip didžiausią pavojų įvardijo greičio viršijimą. Jei vairuotojas pasirenka nesaugų greitį, saugaus vairavimo specialistas negali jam padėti.

Anot pašnekovo, galima patarti, ką daryti, kai automobilis pradeda slysti, kaip jį suvaldyti, tačiau jei greitis per didelis, žmogus tampa fizikos dėsnių įkaitu.

Žieminės padangos šaltuoju sezonu, pasak saugaus vairavimo instruktoriaus, užtikrina gerą sukibimą. Tačiau rudenį reikia vėl įprasti važiuoti mažesniu greičiu nei vasarą, net jei oro sąlygos iš pažiū-ros atrodo geros.

„Užmiesčio keliuose važiuojant šviesiuoju ir tamsiuoju paros metu tas skirtumas turėtų būti maždaug 20 km/val.“, – patarė saugaus vairavimo instruktorius.

Buvęs lenktynininkas R.Markevičius turi išlavintus refleksus, tačiau sako, kad pats tokiais atvejais neviršija 90 km/val. Dėl riboto matomumo važiuodamas net ir šiek tiek didesniu greičiu jis jaučiasi nesaugiai.

Užmiesčio keliuose vairuotojams jis patarė saugotis laukinių žvėrių, kurie bet kurią akimirką gali išbėgti į kelią. Taip pat reikia būti budriems ir dėl pėsčiųjų, kurie pamiršo prisisegti atšvaitus.

Rudenį reikia vėl įprasti važiuoti mažesniu greičiu nei vasarą, net jei oro sąlygos iš pažiūros atrodo geros.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.