Paaiškino, kaip užsidegė šiurpią avariją Vilniuje padaręs „Ford“

Naktį iš šeštadienio į sekmadienį Vilniuje įvykusioje šiurpioje avarijoje automobilis virto degėsiais, o visi trys jame važiavę vyrai žuvo. Ekspertai aiškinasi, ar mašina užsidegė dėl joje buvusios dujų įrangos.

„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
„Ford Galaxy“ sudegė visiškai, liko tik metalinės detalės.<br>Tomo Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Saulius Rinkevičius

Dec 14, 2015, 3:05 PM, atnaujinta Sep 29, 2017, 11:55 AM

Įvykio liudininkai policijos pareigūnams pasakojo, kad važiuodamas miesto link „Ford Galaxy“ vairuotojas nepasirinko saugaus greičio ir Savanorių pr. ir Riovonių g. sankryžoje nesuvaldęs automobilio nuvažiavo nuo kelio, nulaužė šviesoforo stulpą, nušlavė autobusų stotelę ir atsitrenkė į apšvietimo stulpą. Po akimirkos automobilis jau skendėjo liepsnose.

Į įvykio vietą atvykusios specialiosios tarnybos vieną iš žuvusių aptiko šalia automobilio, kitus du rado sudegusius viduje.

Policija jau nustatė, kad visi trys vyrai gyveno Žemuosiuose Paneriuose. Visų jų tapatybės buvo nustatytos, tačiau dviem iš jų patvirtinti dar prireiks DNR tyrimų, nes žuvusiųjų kūnai smarkiai apdegę.

Policija taip pat pranešė, kad automobilio nesuvaldęs ir save bei draugus pražudęs vyras neturėjo teisės vairuoti.

Seni automobiliai – pavojingi

Kaip lrytas.lt pasakojo Ugniagesių ir gelbėtojų mokyklos mokymo skyriaus viršininkas Gintaras Paulauskas, automobilių gaisrai po avarijų nutinka gana dažnai. Ypač dažnai suliepsnoja transporto priemonės, kurios yra senesnės nei 10 metų.

Didesnės tikimybės užsidegti priežastys labai paprastos: susidėvėjusi elektros instaliacija arba netvarkinga degalų tiekimo sistema.

O užsidegęs automobilis visiškai sudega per 5–7 minutes.

„Todėl kai eismo įvykio vietoje pasirodė ugniagesiai, o jie atvyko gana greitai, avarijos aukoms niekuo padėti jau negalėjo, kadangi transporto priemonė degė atvira liepsna“, – kalbėjo pašnekovas.

G.Paulauskas sakė, kad šiuolaikiniuose automobiliuose, kuriuose vis intensyviau naudojamos įvairūs sintetiniai gaminiai, degiųjų medžiagų yra labai daug.

Ypač daug plastiko detalių, anot jo, įprastai yra miestų visureigių konstrukcijoje. Todėl pradėję degti jie supleška labai greitai.

Kas nutiko šeštadienį?

Didžiausias gaisro pavojus, pašnekovo teigimu, kyla tuomet, kai vairuotojas po avarijos netenka sąmonės, o automobilyje nėra įrangos, kuri automatiškai išjungtų degimą ar sustabdytų degalų tiekimą.

Anot G.Paulausko, Savanorių pr. vykusioje avarijoje dėl stipraus smūgio galėjo įvykti ir trumpas elektros laidų jungimas, ir degalų sistemos pažeidimas.

Tokiu atveju siurblys toliau purškė degalus ant įkaitusių variklio detalių. Akimirksniu kyla gaisras, kurį užgesinti yra labai sudėtinga.

Automobiliai su dujų įranga, G.Paulausko teigimu, nėra pavojingesni už benzininius. Jei ji sutvarkyta, išjungus degimą atjungiamas ir dujų tiekimas, todėl didesnio pavojaus nekyla.

„Sprogimas galimas tiktai tuo atveju, jei liepsnos apima patį balioną. Tokiu atveju turime nuo 4 iki 10 min., kol jis sprogs“, – pasakojo pašnekovas.

Jei po rimto eismo įvykio išlikote sąmoningas, būtinai pasukite raktelį ir išjunkite degimą.

Traukdami automobilyje įstrigusius žmones, kurie yra patyrę stuburo ar kaklo traumą, rizikuojate dar stipriau juos sužaloti, tačiau ugniagesių gelbėtojų mokymų vadovas pataria vadovautis būtinojo reikalingumo principu.

„Norėdamas išvengti didesnė žalos – mirties, traukiu nukentėjusį lauk suprasdamas, kad jis gali likti neįgalus, bet išgelbėsiu jo gyvybę“, – aiškino G.Paulauskas.

Degantis automobilis, anot pašnekovo, yra vienas iš nedaugelio atvejų, kai tai daryti verta.

1 kg gesintuvas – per mažas

Vairuotojams, kurie mato degantį automobilį, jis patarė sustoti šiek tiek toliau nuo jo ir pagriebtus savo gesintuvą eiti gesinti.

Miltelius reikia pilti ne ant ugnies, o ant jos šaltinio.

Ugniagesių mokymų vadovas pasakojo, kad labai dažnai žmonės pila miltelius tiesiai ant liepsnos ir dūmų, tačiau jie – tik degimo padarinys. Užtuot tai darius, reikia šalinti ugnies šaltinį, todėl žiūrėkite, kurioje vietoje  bėga degalai, ar yra įvykęs elektros sistemos gedimas.

Pagal bendrąsias gaisrinės saugos taisyklėse automobiliuose reikalaujama vežioti vieno kilogramo masės gesintuvą, tačiau G.Paulauskas visiems vairuotojams pataria įsigyti dvigubai didesnius.

Taip pat tai turėtų būti miltelinis gesintuvas su pertekliniu slėgiu.

„Tai reikalinga, kad galėtumėte nors šiek tie kontroliuoti degimą, kol atvyks ugniagesių gelbėtojų komanda“, – aiškino pašnekovas.

Jis prisiminė atvejį, kai sūnui teko gesinti pakelėje degantį automobilį. Tuomet jis sunaudojo keturis kilogramus gesinamosios medžiagos. Ir jei būtų naudojęs įprastus 1 kg gesintuvus, jam būtų prireikę net keturių pakeleivingų vairuotojų pagalbos. 

Pirmiausia skambinti ugniagesiams

G.Paulauskas taip pat vairuotojų prašė, kad jie pirmiausia kviestų ugniagesius gelbėtojus, o tik tuomet imtųsi gesinti patys. Anot jo, dažnai nutinka taip, kad matydami, kad automobilis yra gesinamas, galvoja, jog viskas bus gerai, ir nesiima jokių veiksmų.

„Jie net nepaskambina Bendrajam pagalbos centrui, tokiu būdu prarandamas laikas“, – sakė pašnekovas.

Taip pat jis patarė nebijoti dubliuoti informacijos, nes ne visi skambinantieji pateikia  BPC operatoriams  viską ko reikia. O jei apie įvykį buvo pranešta, blogiausiu atveju sulauksite padėkos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.