Paaiškino, kas galėjo sukelti tragišką avariją prie Kretingos

Sekmadienio vakarą Kretingos rajone kiek neįprastomis aplinkybėmis įvyko šiurpi avarija. Tempiamas automobilis išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir kaktomuša susidūrė su kita mašina.

„Volvo S70“ į priešpriešinę eismo juostą išvažiavo tempiamas kito automobilio.<br>Lrytas.lt montažas.
„Volvo S70“ į priešpriešinę eismo juostą išvažiavo tempiamas kito automobilio.<br>Lrytas.lt montažas.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Jan 18, 2016, 3:02 PM, atnaujinta Jun 10, 2017, 8:15 PM

Eismo įvykio metu žuvo tempiamo „Volvo S70“ vairuotojas ir buvo sužeisti visi trys savo eismo juosta važiavusio „Kia Sportage“ keleiviai – vairuotojas, kartu važiavusi moteris ir mergaitė. Visi jie dėl įvairių kūno sužalojimų paguldyti į Klaipėdos ligoninę.

Policija pirmadienį patvirtino, kad avarijos metu „Volvo“ buvo lanksčia vilktimi tempiamas kito automobilio.

Gali užstrigti kaladėlės

Kelių eismo taisyklėse rašoma, kad naudotis lanksčia vilktimi draudžiama esant plikledžiui. Taip pat net ir esant idealioms sąlygoms tempimo greitis negali viršyti 50 km/val. Šiurpi nelaimė galėjo nutikti todėl, kad vairuotojai pamiršo abu šiuos reikalavimus.

Pajūrio vairavimo mokyklos vairavimo mokytojas Saulius Tamokaitis sakė, kad į priešingą eismo juostą tempiamas automobilis gali išvažiuoti labai lengvai.

Anot jo, žiemą pavojų kelia ne tik slidi kelio dangas, bet ir šaltis, nes kyla didesnė rizika, kad užstrigs stabdžių kaladėlės.

Vairavimo instruktoriaus teigimu, taip pat gali užsikirsti ir kurio nors rato guolis, o tuomet automobilis iššoks į priešingos krypties eismo juostą arba nuvažiuos nuo kelio paskui save patraukdamas tempiančią mašiną.

S.Tamokaitis priminė, kad tempiamo automobilio vairuotojo galimybės suvaldyti slydimą yra labai ribotos. Nedirbant varikliui neveiks ne tik ABS ir kitos elektroninės pagalbos sistemos, bet ir vairo bei stabdžių stiprintuvai.

Stabdymo jėgos netolygumas

Papildomas pavojus, anot pašnekovo, gali kilti ir esant stabdymo jėgos netolygumui ant vienos ašies.

„Jei stabdymo jėgos ratams ant vienos ašies bus skirtingos, stabdant automobilis gali apsisukti“, – aiškino jis.

S.Tamokaičio nuomone, žmonės galbūt ir įvertina automobilio tempimo žiemą riziką, tačiau vis tiek renkasi priemones, kurios jiems kainuos mažiau.

O paprašyti pažįstamo, kad šis partemptų, yra visuomet pigiau, nei kviesti techninės pagalbos sunkvežimį. Net ir standžią vilktį, anot pašnekovo, Lietuvoje turi labai retas vairuotojas.

Vairavimo instruktorių taip pat stebina lietuvių pomėgis tempti automobilius viršijant greitį.

„Vasaros metu važiuojant apie 90 km/val. pro tave gali pašvilpti kokių 140 km/val. lanksčia vilktimi tempiamas automobilis. Šiurpus vaizdas“, – stebėjosi pašnekovas.

Nematomas pavojus sankryžoje

Lietuviai nekreipia dėmesio ir į lanksčių vilkčių ženklinimą. S.Tamokaitis sakė, kad dėl to kyla kuriozinės avarijos, kai važiuodamas sankryžoje tiesiai vairuotojas nepamato tarp dviejų į kairę sukančių automobilių esančios virvės.

„Jam tik atrodo, kad vienas jau pasuko, o kitas – ruošiasi sukti. Dažniausiai jis tuomet patenka tarp dviejų automobilių, ir jie visi trys susiduria“, – aiškino jis.

Norint išvengti tokių incidentų tempimo virvės turi būti ženklinamos vėliavėlėmis ar kitomis ryškiomis priemonėmis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.