Net 80 proc. avarijų naikinantis sprendimas – jau Lietuvoje

Jau daugiau nei dešimtmetį Vakarų Europoje ir kitose išsivysčiusiose šalyse kalbant apie eismo saugumą minima „aiškaus“ arba „atpažįstamo“ kelio sąvoka.

Pagal „atpažįstamo kelio“ koncepciją, magistralėse vairuotojai turi turėti galimybę važiuoti nesirūpindami dėl to, kas vyksta aplinkui.<br>Martyno Vidzbelio nuotr.
Pagal „atpažįstamo kelio“ koncepciją, magistralėse vairuotojai turi turėti galimybę važiuoti nesirūpindami dėl to, kas vyksta aplinkui.<br>Martyno Vidzbelio nuotr.
LAKD direktoriaus pavaduotojas Zigmantas Perveneckas.<br>Justino Stacevičiaus nuotr.
LAKD direktoriaus pavaduotojas Zigmantas Perveneckas.<br>Justino Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Saulius Rinkevičius

Mar 3, 2016, 2:29 PM, atnaujinta Jun 5, 2017, 4:40 PM

Esminis principas – plėtoti tokią infrastruktūrą, kuri leistų kiek įmanoma sumažinti žmogiškosios klaidos faktorių.

Iš pažiūros, tai nėra labai sudėtinga: reikia vengti didelių greičių ar masių skirtumų, o vairuotojui suteikti galimybę saugiai atlikti manevrus.

Esminiai koncepcijos principai

Specialistai pažymi, kad iki 80 proc. avarijų įvyksta dėl neteisingų sprendimų prie vairo – dažniausiai keičiant kryptį, eismo juostą ar mėginant įsilieti į eismą.

Kaip aiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Zigmantas Perveneckas, šalies specialistai ir mokslininkai yra susipažinę su pagrindiniais „atpažįstamo kelio“ koncepcijos principais.

„Atskirame kelio ruože vairuotojui ir sąmoningai, ir nesąmoningai turi būti aišku, kaip jis turi važiuoti: kokio greičio laikytis, ko tikėtis“, – aiškino jis.

Ruošiamasi ir platesniam diegimui. Jau parengti tai normatyviniai techniniai dokumentai, kuriais remiantis turės būti projektuojami „atpažįstami keliai“. Belieka imtis įgyvendinimo, tačiau tai bus daroma palaipsniui.

„Kai tam tikrame kelio ruože pradedami darbai, keliai pagal šiuos principus ir pertvarkomi“, – komentavo pašnekovas.

Nereikalauja daugiau lėšų

Z. Perveneckas įvardino dvi esmines „atpažįstamų kelių“ plėtojimo kryptis.

Magistralėse vairuotojai turi būti užtikrinti, kad niekas į kelią neišvažiuos netikėtai. Atpažinę tokius kelius vairuotojai turi turėti galimybę mažiau stebėti, kas dedasi toliau nuo jų.

Tuo metu vietiniam susisiekimui skirti keliai bus pertvarkomi taip, kad vairuotojas būtų priverstas išlaikyti budrumą. Tam gali būti įrengiami greičio kalneliai pėsčiųjų perėjose arba saugos salelės.

Pašnekovas pastebėjo, kad nors bet koks remontas yra brangus, kelių pertvarkymas į atpažįstamus nereikalauja daug papildomų išlaidų.

Žvelgiant į Vakarų Europą galima pastebėti, kad bene labiausiai šioje srityje pažengę olandai. Laikantis „atpažįstamų kelių“ projektavimo principų nutiesti dauguma šios šalies ruožų.

Visgi kaip sakė LAKD atstovas, palaipsniui pertvarkydami senąjį tinklą jie užtruko ne vieną dešimtmetį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: R. Žemaitaitis sulaužė priesaiką – ar gali kandidatuoti?