Naujas gumos sluoksnis slepia restauruotų padangų pavojus

Didieji prekybininkai praktiškai atsisakė restauruotų padangų. Gerai paieškoję jų dar rastumėte, tačiau ar verta stengtis, kai naujos kainuoja beveik tiek pat? Juolab, kad svarbu ne tik tai, kiek su jomis nuvažiuosite, bet ar vairuodami jausitės saugūs.

Kiek tarnaus restauruota padanga priklauso nuo korpuso, ar kurio buvo užklijuotas naujas gumos sluoksnis, būklės.<br>newspress.co.uk nuotr.
Kiek tarnaus restauruota padanga priklauso nuo korpuso, ar kurio buvo užklijuotas naujas gumos sluoksnis, būklės.<br>newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Mar 28, 2016, 7:57 AM, atnaujinta May 31, 2017, 10:21 AM

Specialistai pažymi, kad nors restauruotos padangos eksploatacinėmis savybėmis gali nesusileisti naujoms, „praeitame gyvenime“ jau įveikti kilometrai daro tolimesnį jį eksploatavimą sunkiai prognozuojamą.

Išstūmė pigi produkcija

„Continental“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Donatas Barcys pastebėjo, kad Lietuvoje beveik nebeliko patikimai lengviesiems automobiliams padangas restauruojančių kompanijų.

Anot pašnekovo, tokių restauruotų padangų šalyje vis dar yra, tačiau dauguma jų importuojamos iš Vokietijos. Tačiau jos sudaro vis mažesnę rinkos dalį.

Pastaraisiais metais jas vis dažniau nukonkuruoja pigios Azijos šalyse gaminamos padangos.

Pasižvalgius, ką siūlo prekybininkai, greitai paaiškėja, kad tai – tiesa. Restauruotas 225/45 R17 išmatavimų padangas galima įsigyti už 35 eurus, tačiau pridėjus dar 6 eurus galėsite džiaugtis naujomis.

D. Barcys taip pat pažymėjo, kad restauruotų padangų dydžių pasirinkimas yra ribotas.

Kuklias nedidelio skersmens, aukšto profilio padangas trečios kartos „Golf“ rasti tikrai pavyks, tačiau naujesniems automobiliams, taip pat sportiniams modeliams ar visureigiams tokia produkcija nėra siūloma.

„Dideliems greičiams skirtų arba, tarkime, 17, 18 ar 19 colių skersmens padangų jūs nerasite“, – konstatavo jis.

Neatskirsite nuo naujos

Kadangi lengvųjų automobilių padangos dažniausiai restauruojamos nuo borto iki borto, suprasti, kad ji nėra nauja, jei to neišduoda jos žymėjimas, vargu ar pavyks.

Padangą restauravusi kompanija ant jos palieka naują kodą, todėl pagaminimo metų atsekti nepavyks.

„Restauruojanti kompanija patikrina karkasą, „užkepa“ naują protektorių, kuris skiriasi nuo originalaus, todėl ant šoninės sienelės spaudžia naujus užrašus ir naujus reikalavimus“, – aiškino D. Barcys.

Jis atkreipė dėmesį, kad tokios padangos ir jas restauruojanti kompanija privalo turėti sertifikatus. Kitaip prekiauti jomis Europos Sąjungoje nebus leidžiama.

„Tai nėra tokie paprasti gamybiniai procesai, kuriuos bet kas galėtų atlikti garaže“, – apie restauravimą kalbėjo pašnekovas.

Anot jo, lietuvių prekybininkais, galima pasitikėti. Jo manymu, poreikis apgaudinėti klientą šiais laikais gali kilti nebent turgaus pardavėjams. Tuo metu stambiausi rinkos žaidėjai tokiais dalykais neužsiima.

„Dabar jau ne tie laikai – su tokiais žaidimais gali labai smarkiai pakenkti savo reputacijai, o jos palaikymas labai daug kainuoja“, – įsitikinęs pašnekovas.

Svarbi restauravimo kokybė

„Pajūrio vairavimo mokyklos“ instruktorius Saulius Tamokaitis pastebėjo, kad su restauruotomis padangomis nutinka visko – būna, kad ir protektorius atsilupa.

Svarbiausia, anot pašnekovo, renkantis tokį gaminį yra darbų kokybė.

„Jei padangos restauruotos kokybiškai, su jomis galima normaliai važiuoti“, – konstatavo jis.

Gerai padarytas protektorius, vairavimo instruktoriaus teigimu, gali laikyti pakankamai ilgai.

Visgi pats savo automobiliui tokių padangų S. Tamokaitis neperka. Stengiasi įsigyti naujas ir kiek įmanoma naujesnes.

Tokio pasirinkimo priežastis paprasta. Nepaisant gero protektoriaus, pačios padangos guma dažnu atveju yra pasenusi. Taip pat, pašnekovo teigimu, šonuose gali atšokti vidinis sluoksnis, todėl padanga pradės leisti orą. O suremontuoti ją jau bus neįmanoma.

„Penkerių metų padangos šonas jau gali būti suskeldėjęs, nors protektorius ir naujas“, – pažymėjo S. Tamokaitis.

Gavusi krūvį, tarkime, posūkyje tokia padanga gali ir sprogti.

D. Barcys sakė, kad nuo gamybinio broko niekas nėra apsaugotas, tačiau restauruota padanga yra ne tokia saugi vien dėl to, kad nauju gumos sluoksniu aplietas metalinis jos karkasas jau būna atlaikęs didžiulį krūvį.

Padanga gali sprogti

Gumos sluoksniai vienas nuo kito gali atsiskirti ir naujoje padangoje, tačiau gamintojų atstovo teigimu, taip nutinka itin retai – galbūt 1 gaminiui iš 10 tūkst.

„Tarp sluoksnių atsiranda tarpas, kuriame susikaupę dujos dirbant padangai kaista, o galiausiai ta vieta gali ir sprogti“, – pavojų įvardino jis.

Restauravimu užsiimančios kompanijos turi modernią įranga. D. Barcys pasakojo, kad padangų būklės tikrinimui jos netgi naudoja ultragarso prietaisus.

Tačiau užtenka suklysti parenkant gumos mišinį ar klijus ir atnaujinta padanga bus visiškai nekokybiška.

Taip pat perkant restauruotas padangas vertėtų prisiminti, kad jų resursas priklausys ne tik nuo protektoriaus rašto gylio, bet ir nuo karkaso būklės.

Kelio danga nėra ideali, o kiekvienas nelygumas reikš trumpėjantį padangos naudojimo laiką.

„Padanga prieš restauravimą jau bus atlaikius tam tikrą skaičių smūgių, patyrusi įvairias apkrovas ir deformacijas, todėl metalinis karkasas jau negali laikyti tiek pat, kiek naujos“, – dėstė D. Barcys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.