Vairuotojų pyktį kelia klaidinantys šviesoforai

Prieš ketverius metus įsigaliojus pakeistoms Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėms, naujose ir rekonstruojamose sankryžose atskirai reguliuojamiems posūkiams numatyta įrengti atskirus trijų spalvų šviesoforus su rodyklėmis.

Siekiant užtikrinti eismo saugumą vietoje vienos papildomos sekcijos turi būti įrengiamas visas trijų spalvų šviesoforo blokas.<br>Daliaus Santockio nuotr.
Siekiant užtikrinti eismo saugumą vietoje vienos papildomos sekcijos turi būti įrengiamas visas trijų spalvų šviesoforo blokas.<br>Daliaus Santockio nuotr.
Siekiant užtikrinti eismo saugumą vietoje vienos papildomos sekcijos turi būti įrengiamas visas trijų spalvų šviesoforo blokas.<br>Daliaus Santockio nuotr.
Siekiant užtikrinti eismo saugumą vietoje vienos papildomos sekcijos turi būti įrengiamas visas trijų spalvų šviesoforo blokas.<br>Daliaus Santockio nuotr.
Siekiant užtikrinti eismo saugumą vietoje vienos papildomos sekcijos turi būti įrengiamas visas trijų spalvų šviesoforo blokas.<br>Daliaus Santockio nuotr.
Siekiant užtikrinti eismo saugumą vietoje vienos papildomos sekcijos turi būti įrengiamas visas trijų spalvų šviesoforo blokas.<br>Daliaus Santockio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Dalius Santockis

Apr 27, 2016, 12:41 PM, atnaujinta May 27, 2017, 11:44 AM

Iki tol buvo įprasta, kad posūkį reguliuoja papildoma sekcija su žalia rodykle.

Neužtikrino saugumo

Ne vienas vairuotojas buvo susidūręs su situacija, kai nepastebi ar jau per vėlai pamato, jog šalia pagrindinio žalio signalo nešviečiančia papildoma sekcija.

Tikimybė nepastebėti nedegančios papildomos sekcijos išauga tamsiu paros metu, esant blogoms oro sąlygoms. Kartais papildomą sekciją „uždengia“ per ryškiai šviečiantis pagrindinis žalias signalas.

Atskirai eismą reguliuojančios papildomos sekcijos paveldėtos iš Tarybų Sąjungos laikų. Rusai savaip interpretavo 1968-ųjų Kelio ženklų ir signalų konvenciją ir taupymo tikslais vietoje atskirų šviesoforų su rodyklėmis numatė įrengti papildomas sekcijas – lenteles su žaliomis rodyklėmis.

1995-aisiais buvo patvirtintas naujas lietuviškas standartas, apibrėžiantis kelio ženklų ir šviesoforų naudojimą. Jis buvo nukopijuotas nuo analogiško rusiško standarto, kuriame leista dėl taupymo sumetimais naudoti papildomas sekcijas.

Prireikė 22 metų tam, kad būtų atsisakyta šio eismo reguliavimo ir pereita prie europinės (ir pasaulinės) praktikos.

Kaunas dar prieš įsigaliojant naujoms šviesoforų įrengimo taisyklėms nepaisė „taupymo tikslų“ ir 2005-2012 metais įrengė devynias sankryžas, kuriose posūkiai reguliuojami atskirais šviesoforais su rodyklėmis. Pirmoji tokia sankryža Kaune 2005 metais buvo įrengta prie prekybos centro „Mega“.

Išimtis posūkiui į dešinę

Naujai įrengiamose ir rekonstruojamose sankryžose posūkiai jau reguliuojami atskirais šviesoforais.

Tiesa, naujose šviesoforų įrengimo taisyklėse leista įrengti papildomas sekcijas posūkiui į dešinę, tačiau derinys, kai dega pagrindinio šviesoforo žalias signalas, o papildomos sekcijos signalas yra išjungtas, dėl saugumo yra draudžiamas.

Vienas tokių pavyzdžių – 2015 metais Kaune rekonstruota Šiaurės pr. – Sukilėlių pr. sankryža. Kairysis posūkis reguliuojamas atskirai nuo kitų krypčių, todėl jam įrengtas šviesoforas su rodyklėmis.

Papildoma šviesoforo sekcija skirta papildomam dešiniojo posūkio reguliavimui, t.y. ji skirta tam, kad į dešinę būtų leidžiama sukti ne tik visą pagrindinio šviesoforo žalio signalo laiką, bet ir kurį laiką papildomai – užsidegus raudonam šviesoforo signalui.

Sankryžų rekonstrukcijos reikalauja nemažai lėšų, todėl jos atliekamos tik esant pagrįstoms priežastims – keičiant susidėvėjusią įrangą, eismo organizavimo tvarką ir pan. Todėl daugelis iki 2012-ųjų įrengtų sankryžų dar ilgai nebus rekonstruojamos.

Sugalvojo patobulinimą

Tačiau kauniečiams kilo idėja, kaip be didelių lėšų patobulinti posūkių reguliavimą senose sankryžose, siekiant užtikrinti didesnį eismo saugumą.

Tam virš žalios rodyklės įrengiamos dar dvi sekcijos – raudona ir geltona. Šį mėnesį taip rekonstruota Raudondvario pl. sankryža su įvažiavimu į kelią „Via Baltica“. Vaizdo siužete galima matyti – kaip buvo prieš ir kaip yra po rekonstrukcijos.

Daugiausiai papildomų sekcijų įrengta Vilniuje. Gal laikas ir Vilniui įrengti taip trūkstamas geltoną ir raudoną sekcijas?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: koks svarbiausias O. Scholzo vizito tikslas?