Devintą dešimtį baigiančių senolių avarijos nustebino pareigūnus

Prie automobilio vairo išvysti 80 ar net 90 metų senolį nebėra didelė staigmena, todėl vis dažniau tokio amžiaus žmonės minimi ir eismo nelaimių aprašymuose. Policijos pareigūnai tikino, kad pensininkai gerokai dažniau nukenčia tapę pėsčiaisiais.

Senolio vairuojamas automobilis kelyje „Via Baltica“ išlėkė į priešpriešinio eismo juostą ir nuvertė sunkvežimį.<br>A.Karaliūno nuotr.
Senolio vairuojamas automobilis kelyje „Via Baltica“ išlėkė į priešpriešinio eismo juostą ir nuvertė sunkvežimį.<br>A.Karaliūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)

Aug 2, 2016, 6:07 PM, atnaujinta May 17, 2017, 2:01 AM

Praėjusį sekmadienį Kaune eismo įvykio dalyviais tapo du itin garbingo amžiaus kauniečiai. Automobilį „Toyota Avensis“ vairavęs 88 metų vyras Kumelių gatvėje kliudė 81 metų moterį.

Policijos pareigūnų duomenimis, nelaimė įvyko tuomet, kai kaunietė į kelio važiuojamąją dalį įžengė ne pėsčiųjų perėjoje. Ji nuvežta į gydymo įstaigą.

Teisės aktuose nėra numatyta jokių amžiaus apribojimų vairuotojams – sėsti prie automobilio vairo gali net šimtamečiai, tačiau ar tai saugu jiems patiems ir kitiems eismo dalyviams?

Po smūgio nuvertė sunkvežimį

Gerokai rimtesnis įvykis birželio 10-osios vidurdienį įvyko Kauno rajone, kelyje „Via Baltica“. Ties Stanaičių kaimu avariją patyrė sunkvežimis „Renault“ ir lengvasis automobilis „Nissan Maxima“.

Pastarojo automobilio 88 metų vairuotojas išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir rėžėsi į sunkvežimį. Spėjama, kad taip nutiko dėl ūmaus sveikatos sutrikimo.

Lengvasis automobilis buvo visiškai sumaitotas, nuo smūgio apvirto ir sunkvežimis, kuris užtvėrė vieną greitkelio pusę.

Sužalojimų patyrė du žmonės, važiavę metalo krūva virtusiu „Nissan Maxima“. Būtent senolis patyrė sunkiausius sužalojimus, jį iš suknežintos mašinos vadavo gelbėtojai. Kartu važiavęs jaunesnis vyras nukentėjo mažiau.

Neįvertina taisyklių pokyčių

„Sulėtėjusi reakcija ir neįvertinami kelių eismo taisyklių pokyčiai“, – tokias svarbiausias priežastis, lemiančias senolių sukeliamas eismo nelaimes, paminėjo Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas.

Pasak jo, lėtėjanti žmogaus reakcija yra natūralus procesas, o štai kelių eismo taisyklių žinias galima ir būtina atnaujinti.

„Prieš kelis dešimtmečius vairuotojo pažymėjimą įgiję žmonės neįvertina aplinkybės, kad per tuos metus kelių eismo taisyklės smarkiai pasikeitė“, – kalbėjo D.Česnauskas.

Kiekvienais metais, rudenį ir pavasarį, net kelios Kaune veikiančios vairavimo mokyklos rengia specialius kursus senoliams, kurių metu galima susipažinti su svarbiausiais pokyčiais. Kelių policijos vadovas apgailestavo, kad žmonės nenoriai naudojasi tokia galimybe.

Didesni pavojai – pėstiesiems

D.Česnauskas prisiminė tik vieną itin skaudų pastarojo meto eismo įvykį, kurio kaltininku tapo garbaus amžiaus vairuotojas. Praėjusių metų lapkričio 21-osios vakarą ties Akademijos gyvenviete (Kauno r.) automobilis „Ford Mondeo“ per anksti išvažiavo iš greitėjimo juostos, kirto ištisinę liniją ir rėžėsi į Lenkijos piliečio vairuojamą vilkiką „Volvo FH“.

Iš karto žuvo „Ford Mondeo“ vairavęs 77 metų vyras, o netrukus tokia pati lemtis ištiko jo bendraamžę žmoną.

Kauno kelių policijos vadovas D.Česnauskas mano, kad vis dėlto daugiau nelaimių įvyksta ir patys senoliai nukenčia tapę pėsčiaisiais. Štai šiemet Kaune ir pakaunėje jau žuvo 72 ir 63 metų pėstieji.

Pasak D.Česnausko, senoliai turėtų neužmiršti, kad atšvaitai reikalingi ne tik vaikams.

Jis taip pat įžvelgė kitą dėsningumą – vairuotojo pažymėjimą turintys žmonės net tapę pėsčiaisiais elgiasi visai kitaip negu niekada jo neturėję. Pastariesiems dažnai trūksta supratimo, kaip vyksta eismas ir kokie slypi pavojai.

Policijos pareigūnams beveik netenka bausti pensininkų už leistino greičio viršijimą ar vairavimą neblaiviam.

Vyresnės moterys dažnai kliudo kitas transporto priemones pradėdamos važiuoti, dažni taisyklių pažeidimai pėsčiųjų perėjose. Užmiesčio keliuose didžiausias pareigūnų galvos skausmas – pėsčiųjų ir dviratininkų daromi pažeidimai.

„Vairuojančių garbaus amžiaus eismo dalyvių iš lėto daugėja“, – pastebėjo Kauno kelių policijos valdybos viršininkas D.Česnauskas.

Patirtis mažina norą rizikuoti

Edita Vasaitienė, Vairavimo mokyklos „Mobilūs žmonės“ direktorė

„Klaidinga manyti, kad vyresnio amžiaus žmonės vairuoja blogiau. Neįmanoma išvengti natūraliai vykstančių pokyčių – su amžiumi išties prastėja žmonių reakcija, tačiau jie nelinkę rizikuoti, stengiasi tinkamai įvertinti aplinką ir tikrai sėkmingai pasiektų kelionės tikslą, jeigu nejaustų kitų vairuotojų spaudimo. Jiems eiti sunkiau negu vairuoti.

Jaunų žmonių požiūris į daugelį dalykų – visai kitoks. Jie stengiasi būti labai svarbūs, labai skuba ir įsivaizduoja, kad viską galima padaryti labai lengvai ir paprastai. Kartais po 4-5 pirmųjų važiavimų kantrybės ištekliai baigiasi ir jaunuoliai išvis atsisako vairavimo pamokų.

Kita vertus, požiūris daugiausia priklauso ir nuo instruktoriaus sugebėjimo sudominti, išaiškinti, patarti.

Šiuo metu vyriausiai mano mokinei – 66-eri, bet yra buvę ir vyresnių žmonių, sumaniusių išmokti vairuoti. Vis dėlto pastaraisiais metais vairavimo mokykloje kursus lankantys kauniečiai jaunėjo.

Negalima vienareikšmiškai vertinti jaunų ir vyresnio amžiaus žmonių gebėjimų kelyje, tačiau nemanau, kad vyresnieji kelia didelių rūpesčių eismo saugumui.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.