Prapliupo liūtis. Geriau važiuoti įprastu modeliu ar visureigiu?

2016 m. rugpjūčio 19 d. 10:10
Saulius Rinkevičius
Lietinga lietuviška vasara lietuviams priminė mitais apipintą klausimą – ar keturiais ratais varomi automobiliai važiuojant šlapia danga yra saugesni? Pasirodo, nedidelį pranašumą turi tik specialiomis padangomis aprūpinti didieji visureigiai,
Daugiau nuotraukų (1)
Didžiulį pavojų kelia akvaplanavimas arba slydimas tarp padangos ir kelio paviršiaus susidarančiu vandens sluoksniu. Vienas iš geriausių būdų to išvengti – pasirūpinti kokybiškomis vasarinėmis padangomis.
Padidinto pravažumo modeliai, anot lenktynininko Antano Juknevičiaus, ant šlapios dangos turi pranašumą, tačiau tik tuo atveju, jei tai tikri visureigiai. Daugumos jų masė siekia mažiausiai dvi tonas, taip pat tokie automobiliai dažnai aprūpinti grubesnį protektorių turinčiomis padangomis.
„O šiais keturi varomi ratai nieko nereiškia – kas iš to, kad jie visi sukasi, jei nėra sukibimo?“ – retoriškai klausė pašnekovas.
Pataria netaupyti padangoms
Kaip pažymėjo A. Juknevičius, lyjant lietui ir ant kelio telkšant baloms, kiekvienas vairuotojas turi atkreipti dėmesį į automobilio apavą. Jei padangos turi didesnius vandens išstūmimui skirtus griovelius, saugus greitis bus šiek tiek didesnis.
„O dažnai lietuviai tokių padangų neperka, kadangi jos greičiau susidėvi. Tokiu atveju važiuoti greitai per lietų yra labai kvaila“, – konstatavo pašnekovas.
Anot jo, kiekvienas vairuotojas turi pats objektyviai įvertinti, kokia yra jo automobilio padangų būklė. Taip pat prisiminti, kad mašina į kelią remiasi vos keturiais taškais, kurių kiekvieno plotas vidutiniam modeliui siekia vos šešis kvadratinius centimetrus.
„Automobilis yra valdomas tik tada, kai per tuos keturis taškus jis išlaiko sukibimą su keliu. Jei jų netenkame, turime didžiulę masę, kuri sukasi, slysta ir kurią suvaldyti tampa neįmanoma“, – akcentavo lenktynininkas.
Norintiems jaustis saugiai ant šlapios dangos A. Juknevičius patarė vengti panaudotų padangų. Dėl sukietėjusio gumos mišinio jos tinkamai neatlieka savo funkcijų.
Lėtai važiuodamas nepaslysi
Taip pat, anot A. Juknevičiaus, svarbus faktorius yra greitis. Jei jis yra nedidelis, akvaplanavimo išprovokuoti tiesiog nepavyks. Visgi koks greitis būtų saugus, lenktynininkas nesiryžo. Tik pastebėjo, kad kiekvienas vairuotojas jį turi pasirinkti pats.
„Galbūt padangos prastos, o pats automobilis – visiškai lengvas. Tokiai mašinai galbūt negalima viršyti 40 km/val. Tuo pat metu yra automobilių, su kuriais ir 90 km/val. greitis nebus per didelis“, – komentavo sportininkas.
Jis patarė važiuojant ant šlapios dangos, ypatingai jei ant kelio gausu vandens, mažinti greitį. Įveikęs keletą balų vairuotojas jau gali įvertinti, ar galia važiuoti greičiau. O galbūt nuspręs dar šiek tiek pristabdyti.
Kai liūtys – itin stiprios, ne tik kyla rizika prarasti sukibimą, bet ir ženkliai suprastėja matomumas. A. Juknevičius sakė, kad jam pačiam yra tekę sustoti šalikelėje. Jis priminė, kad tokiu atveju reikia rasti saugią vietą ir įsijungti avarini signalą.
„Jei važiuoji su šeima ir matai, kad jau pradedi rizikuoti, kodėl turėtum tai tęsti? Šiuo atveju kiekvienas turi įvertinti, ar pats jaučiasi saugus.
Jei vairuoti darosi nejauku, nėra jokios gėdos sustoti šalikelėje, net jei kiti važiuoja toliau“, – pažymėjo lenktynininkas.
Jis patarė vairuotojams elgtis taip, kad kelyje jie patirtų kuo mažiau streso. Sėsdamas į automobilį, kiekvienas turi jausti, kad kontroliuoja situaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.