Kalneliai Garliavoje sukėlė ir rūpesčių

Skaudžių eismo nelaimių gausa garsėjusios Garliavos (Kauno r.) gyventojai apsidžiaugė: įrengus keturis kalnelius pagrindinėje miestelio gatvėje, padėtis smarkiai pasikeitė. Vežėjai tikino, kad norimą rezultatą buvo galima pasiekti geriau.

Garliavoje norint saugiai įveikti kalnelį autobusų ir sunkvežimių vairuotojams tenka smarkiai mažinti greitį.<br>A.Karaliūno nuotr.
Garliavoje norint saugiai įveikti kalnelį autobusų ir sunkvežimių vairuotojams tenka smarkiai mažinti greitį.<br>A.Karaliūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas („Lietuvos rytas“)

Dec 26, 2016, 10:33 AM, atnaujinta Feb 9, 2018, 8:47 PM

Praėjusiais metais Garliavoje per eismo įvykius žuvo net 3 žmonės, dar keli patyrė sužalojimų ir buvo gydomi ligoninėje.

Daugiausia nelaimių dėl nesaugaus greičio įvyko pagrindinėje Vytauto gatvėje, kuria juda daug transporto priemonių.

„Didelis nelaimių skaičius kėlė rūpesčių įvairių įstaigų darbuotojams, kurie rimtai svarstė daugybę eismo saugumo priemonių“, – pasakojo Garliavos seniūnė Nijolė Tarvydienė. Nuspręsta Vytauto gatvėje įrengti 4 kalnelius ir vieną šviesoforą. Šioje atkarpoje veikia ir anksčiau pastatytas stacionarus greičio matuoklis.

Baugina sunkvežimiai

N.Tarvydienė neabejojo, kad šios priemonės visiškai pasiteisino – 2016-aisiais Garliavoje skaudžių eismo nelaimių pavyko išvengti. Automobilių susidūrimų būta, tačiau jų pasekmės – gerokai švelnesnės.

„Man baisu būdavo žiūrėti, kokiu greičiu Vytauto gatve lėkdavo sunkvežimiai“, – kalbėjo Garliavos seniūnė.

Moteris tikino pati vairuojanti automobilį ir iškart patyrusi, kad neviršijant leistino greičio kalneliai nesukelia jokių nepatogumų.

„Iš pradžių gyventojai dėl kalnelių reiškė įvairias nuomones, bet vėliau jokių nusiskundimų neliko“, – neslėpė N.Tarvydienė.

Mažesnėse Garliavos gatvėse kalnelių atsisakyta, nes dėl jų gyventojai taip pat neturi vieningos nuomonės. Kita vertus, atokesnėse miestelio vietovėse transporto srautas gerokai mažesnis.

Regėjo geresnių pavyzdžių

Garliavoje atsiradusiais kalneliais labiausiai nepatenkinti krovininių transporto priemonių bei autobusų vairuotojai.

„Autobuso greitį ties kalneliu tenka mažinti iki 20 kilometrų per valandą“, – tikino bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Dėl šios priežasties be reikalo stabdomas eismas, o turėklų neįsitvėrę keleiviai gali pargriūti ir susižeisti – tokių atvejų jau būta.

L.Skardžiukas stebėjosi, kodėl nebuvo pasinaudota Klaipėdos patirtimi. Uostamiestyje kelininkai įrengė siauresnius kalnelius, kuriuos krovininės transporto priemonės apžergia, o lengvuosius automobilius tenka pristabdyti.

Prisiminė baisią nelaimę

„Kautros“ vadovas neabejojo, kad būtina imtis priemonių eismo saugumui didinti, tačiau jos galėtų būti tolerantiškesnės autobusams. Garliava yra vieni pagrindinių vartų iš Kauno išvykstantiems tarpmiestiniams automobusams, miestelyje važinėja ir vietos viešasis transportas.

Viena tokių priemonių – vadinamosios salelės. Norint jas apvažiuoti būtina sumažinti greitį.

„Sunku įsivaizduoti, kas nutiktų, jeigu 120 kilometrų per valandą greičiu lekiančio automobilio vairuotojas nepastebėtų kalnelio“, – svarstė L.Skardžiukas.

Pasak bendrovės vadovo, kalneliai labai kenkia ir skubantiems greitosios medicinos pagalbos automobiliams, ugniagesiams. Jis prisiminė atvejį, kai į kalnelį atsitrenkęs ugniagesių sunkvežimis tapo nevaldomas, nulėkė į šalikelę ir vienas žmogus žuvo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.