Šis BMW vairuotojas to nesuprastų: paaiškino, dėl ko kyla spūstys

[[ge:lrytas:lrytas:334991]]

BMW vairuotojas startuodamas nuo sankryžos priešais judėjusį automobilį aplenkė įsukęs į pridėtinę juostą.<br>Ekrano nuotr.
BMW vairuotojas startuodamas nuo sankryžos priešais judėjusį automobilį aplenkė įsukęs į pridėtinę juostą.<br>Ekrano nuotr.
Vidutinis greitis bus didesnis, jei ties sankryža neteks sustoti, tačiau kelionės laiką bando sutrumpinti kitais būdais.<br>Tomo Bauro nuotr.
Vidutinis greitis bus didesnis, jei ties sankryža neteks sustoti, tačiau kelionės laiką bando sutrumpinti kitais būdais.<br>Tomo Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 8, 2017, 3:53 PM, atnaujinta Apr 10, 2017, 12:21 PM

Miestų gatvėmis nardantys vairuotojai įsitikinę – stipriai spaudžiant akceleratorių kelionė bus trumpesnė, o spūstys – mažesnės. Tačiau realybė kiek kitokia, o skubėjimas gali duoti atvirkštinį efektą.

Lrytas.lt skaitytojas Ramūnas įamžino, kaip Vilniuje pajudėdamas nuo sankryžos BMW vairuotojas apvažiavo priešais buvusi automobilį trumpam įsukdamas į pridėtinę juostą.

Tačiau dėl intensyvaus eismo toks agresyvaus eismo dalyvio manevras daug naudos neatnešė – į priekį jis pasistūmėjo per vienos mašinos ilgį.

Vaizdo siužeto autorius patikino, kad toliau sidabrinis BMW nenuskubėjo.

Nesustojant – greičiau

Saugaus vairavimo treneris Andrejus Savčenka pažymėjo, kad kelionės tikslą visuomet galima pasiekti greičiau judant tolygiai. Taip pat, važiavimo tempui didžiausią įtaką turi mažiausias greitis.

„Jei mums reikia du kartus sustoti, mes visuomet važiuosime lėčiau nei judėdami mažesniu greičiu, tačiau nuolatos“, – aiškino instruktorius.

A. Savčenka sutinka su skubančių didmiesčių vairuotojų dažniausiai pateikiamu argumentu – per sankryžą degant žaliam signalui turi pravažiuoti kuo daugiau automobilių.

Visgi jis atkreipė dėmesį, kad net ir pavyzdingai sklandaus pajudėjimo iš vietos atveju, pralaidumas vis tiek bus mažesnis nei transporto srautui judant. Automatiškai sumažės ir tikimybė, kad susidarys spūstis.

Taip pat važiuojant per sankryžą atstumas tarp automobilių turėtų būti minimalus, tačiau saugus. Miesto sąlygomis instruktorius rekomendavo 3-4 sekundžių saugią distanciją. Tuomet ramiai galėsite važiuoti srauto greičiu.

„Atsitraukite šiek tiek atgal, nes važiuojant įsirėmus į priešais judančią mašiną, iš esmės nėra galimybės matyti, kas vyksta aplinkui. Negalime atitraukti akių nuo priekyje esančios automobilio, nes rizikuotume į jį atsitrenkti“, – aiškino pašnekovas.

Pataria ugdyti įprotį

Anot A. Savčenkos, vairuotojai tiesiog nepakelia akių į priekį – mato priešais važiuojantį vieną automobilį. O vienintelė galvoje kirbanti mintis – kaip jį aplenkti. Jeigu yra galimybė, taip ir padarys.

„Savo pamokose aš visuomet tokias situacijas lyginu su elgesiu, pavyzdžiui, prekybos centre.

Kadangi ten susitinkame akis į akį, mūsų neskiria automobilių kėbulai, nelendame prie kasos be eilės, jeigu matome, kad atsirado didesnis tarpas“, – komentavo instruktorius.

Jis pasakojo, kad degant raudonam signalui visada galima tiksliai pasirinkti tokį greitį, kad sankryžą pavyktų įveikti minimaliu atstumu priartėjus prie priešais važiuojančios transporto priemonės, tačiau nesustojant.

„Tai nėra itin sudėtinga, tačiau tokį įprotį reikia ugdyti“, – komentavo pašnekovas.

Vyras svarstė, kad nepamatuotą vairuotojų skubėjimą lemia vyraujantis gyvenimo būdas. Instruktoriaus manymu, žmonės labai linkę tarpusavyje lenktyniauti ir varžytis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.