Vairavimo ekspertas atskleidė lietuvių požiūrį į vairavimą

Ši žiema jau persirito į antrąją pusę, bet vairuotojams dar ne laikas atsipalaiduoti. Šią savaitę spaudžia didesni šalčiai, o visą mėnesį temperatūra laikysis šiek tiek žemiau nulio, pasnigs.

Žiemą būtina vairuoti atidžiau.<br>A.Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Žiemą būtina vairuoti atidžiau.<br>A.Vaitkevičiaus asociatyvi nuotr.
Asmeninio archyvo nuotr.<br>Andrejus Barinovas, įmonės „Ecoservice projektai“, UAB, vadovas.
Asmeninio archyvo nuotr.<br>Andrejus Barinovas, įmonės „Ecoservice projektai“, UAB, vadovas.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Feb 8, 2017, 9:07 AM, atnaujinta Apr 10, 2017, 1:00 PM

Tokie orai vairuotojams ypač sudėtingi, todėl svarbu prisiminti atsargumą ir vairuoti atidžiai. Kelininkai pabrėžia, jog neįmanoma, kad žiemą keliai būtų tokie pat kaip vasarą.

Neeiliniai žiemos iššūkiai

Anot meteorologų, kai kurios šios žiemos paros pasižymėjo itin staigiais temperatūros pokyčiais, kurie galėjo tapti tikru iššūkiu ir daugelio Lietuvos regionų vairuotojams, ir kelininkams. Su neeiliniais žiemos iššūkiais teko susidurti ir Šiaulių miesto kelius prižiūrinčios įmonės „Ecoservice projektai“ vadovui Andrejui Barinovui. Jis prisiminė, kad tuo metu itin greitai ėmė šalti ir viadukai apledėjo neįtikėtinai greitai, vos per valandą. Pasak jo, ši žiema – itin agresyvi. „Mūsų darbuotojai per 20 metų neprisimena tokios žiemos, kad kasdien reikėtų barstyti gatves.

Paprastai sezonui Šiauliuose užtenka 1000–1200 tonų druskos, o dabar jau iki vasario išbarstėme 2200 tonų druskos ir 840 tonų druskos bei smėlio mišinio. Sudėtingiausiu metu naudojome net kalcio chlorido mišinį, kuris už druską brangesnis 3–4 kartus, bet veikia žemesnėje temperatūroje, kai druska nebeveikia“, – skaičiavo pašnekovas.

Atėjus žiemai keliai valomi atsižvelgiant į oficialiai patvirtintą jų kategoriją – pirmosios kategorijos keliai valomi nuolat, o antrosios – pagal poreikį.

Reikia elgtis atsargiai

A.Barinovas atkreipė dėmesį, kad ant viadukų yra pastatytos geltonos dėžės su smėliu, kuriuo vairuotojai gali naudotis esant ekstremaliai situacijai.

„Kai sninga, mūsų transporto priemonės iš karto išvažiuoja dirbti, bet turbūt ir eilinis žmogus gali suprasti, kad iš karto apvažiuoti viso miesto fiziškai yra neįmanoma, todėl dirbame pagal planą. Pirmiausia kreipiame dėmesį į tas vietas, kurios dažniausiai apledėja“, – tvirtino jis.

Pasak pašnekovo, greičiausiai ledu apsitraukia viadukai, įkalnės ir nuokalnės. Šiose vietose vairuotojai turi būti itin atsargūs, nes čia labai pavojinga – vienoje vietoje gali atrodyti, kad visai neslidu, o kitoje automobilis gali imti slysti.

„Jei matyti, kad gatvės šlapios arba sausos, tai yra ženklas, kad druska veikia. Bet jei sninga, danga balta, reikėtų vairuoti atsargiau“, – patarė A.Barinovas.

Jis atkreipė dėmesį, kad kelio slidumas priklauso nuo vairuotojų vairavimo stiliaus. Žiemą reikia važinėti švelniau, ramiau, nes staigus stabdymas arba akceleravimas, kai prasisuka ratai, padeda formuotis ledui ir daro kelią slidesnį.

Nenori keisti įpročių

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas neslėpė ir per mokymus pastebėjęs, kad dauguma vairuotojų nelinkę keisti savo vairavimo įpročių, nors žiemą būtina elgtis atsargiau ir koreguoti savo vairavimo stilių atsižvelgiant į orų sąlygas.

„Anksčiau vairavimas buvo suvokiamas kaip malonumas. Dabar tokių vairuotojų liko labai nedaug, dauguma į vairavimą žiūri vartotojiškai – nori gauti kuo daugiau sumokėję kuo mažiau, ir aš turiu galvoje ne pinigus, o atsakingam vairavimui skirtą laiką, mintis ir pastangas“, – tvirtino specialistas.

Jei ant asfalto susidaro bent plonas sniego sluoksnis, vairuotojai skuba kaltinti kelininkų, neva jie nepasiruošė žiemai, bet iš chaoso gatvėse matyti, kad prasčiau žiemai pasiruošė patys vairuotojai.

„Žmonės nėra žiopli, jei jie daugiau dėmesio skirtų eismo sąlygoms, sugebėtų jas įvertinti, bet jie to nedaro“, – sakė A.Pakėnas.

Jis pastebėjo, kad vis daugiau lietuvių vairavimą laiko buities darbu, kuris atima laiko, ir nesupranta, kam reikia skirti tiek dėmesio vairavimo įgūdžiams gerinti.

Tačiau vairavimo instruktorius pabrėžė, kad mąstyti vairuojant būtina ir net nesudėtingi pokyčiai gali išgelbėti jūsų automobilį ar net gyvybę.

„Mažiausiai pastangų reikia greičiui sumažinti. Norint vairuoti saugiai, reikia stebėti aplinką, tik tada galima pastebėti blizgesį ant asfalto, šalia esantį automobilį ar dviratininką. Yra daug veiksnių. Jeigu žmogus į kelią žiūri tuščiu žvilgsniu, neanalizuoja to, ką mato, tada ir būna „oi“, – įspėjo A.Pakėnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.