Pasmerkimo sulaukęs Arūnas Valinskas: „Man užteko šios vienos pamokos“

„Gyvenime man užteko šios vienos pamokos. Ačiū Dievui, kad ji nebuvo nei tragiška, nei ypač skausminga“, – apie neseną savo nuopuolį trumpai kalbėjo A.Valinskas. Praėjusių metų kovo pabaigoje policijos pareigūnai jį, vairuojantį automobilį, sustabdė netoli namų Žaliųjų Ežerų gatvėje.

 Atskira bausme taip pat tapo griežtas visuomenės požiūris ir pasmerkimas. <br> A.Vaitkevičiaus nuotr.
 Atskira bausme taip pat tapo griežtas visuomenės požiūris ir pasmerkimas. <br> A.Vaitkevičiaus nuotr.
„Valstybės pritaikyta teisinė priemonė pasiteisino ir 100 procentų pasiekė tikslą“, – konstatavo A.Valinskas. <br> R.Danisevičiaus nuotr.
„Valstybės pritaikyta teisinė priemonė pasiteisino ir 100 procentų pasiekė tikslą“, – konstatavo A.Valinskas. <br> R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Saulius Rinkevičius

Jun 23, 2017, 3:26 PM

Patikrinimas alkoholio matuokliu parodė 0,62 promilės girtumą, o už tai žinomam renginių ir laidų vedėjui grėsė 434 eurų bauda ir teisės vairuoti atėmimas iki pusantrų metų.

Panašių pažeidimų neturėjusiam A.Valinskui buvo skirta švelnesnė bausmė ir šių metų balandžio mėnesį jis atgavo vairuotojo pažymėjimą.

Vis dėlto, kaip sakė buvęs Seimo pirmininkas, atskira bausme taip pat tapo griežtas visuomenės požiūris ir pasmerkimas. Nuo to dienos jis laikosi vienos taisyklės – jei išgėrei taurelę, prie vairo nesėsk. 

„Valstybės pritaikyta teisinė priemonė pasiteisino ir 100 procentų pasiekė tikslą“, – konstatavo A.Valinskas.

Dažnai vežiodavo žmona

Teismas šiek tiek sušvelnino bausmę, tačiau ne per stipriai. Vietoj 14 mėnesių, kuriuos jis turėjo praleisti be automobilio, teisė vairuoti renginių vedėjui buvo atimta lygiai metams.

A.Valinskas sakė dėl laikinai prarastos teisės vairuoti didelių nepatogumų nepatyręs. Tiesa, teko prisitaikyti ir derintis prie vairuotojų, kurie jį vežiojo.

Vienas jų buvo žmona Inga Valinskienė ir jis už tai labai dėkingas. Šeimos nariai, anot pašnekovo, žinojo, kokiomis aplinkybėmis jis neteko vairuotojo pažymėjimo, todėl tai priėmė kaip objektyvią realybę.

„Padariau nusižengimą, už kurį reikėjo atsakyti, todėl metus prabuvau be vairuotojo pažymėjimo“, – konstatavo žinomas vyras. 

Pašnekovo nuomone, šiuo atveju svarbesnis buvo ne bausmės griežtumas, o jos neišvengiamumas. Būtent tai, anot A.Valinsko, yra geriausia prevencija.

Jis atkreipė dėmesį, kad policija nuolat rengia įvairias akcijas ir reidus sostinėje, tačiau gal kiek per mažai dėmesio skiria atokesniems rajonams.

Pašnekovo teigimu, ten pažeidėjų yra ne ką mažiau. 

„Didžiausi pažeidimai padaromi ir daugiausia žmonių dėl girtų vairuotojų kaltės žūsta ar sužeidžiami vis dėlto ne Vilniuje, o rajonuose. Galbūt situacija keičiasi, tačiau ten irgi reikėtų daugiau kontrolės“, – sakė renginių vedėjas.

Piktybinius baustų griežčiau

A.Valinskas įsitikinęs, kad nepaisant kylančių diskusijų ir prieštaravimų atėjo laikas dar labiau griežtinti bausmes. Ypač už pakartotinius ir piktybinius pažeidimus. 

„Tais atvejais, kai žmonės važinėja neblaivūs, bet nemoka baudų, reikėtų taikyti įkalinimo bausmę. Tada jie tikrai susimąstytų“, – griežtai kalbėjo jis.

Žinomą renginių vedėją stebina spaudoje pasirodantys pranešimai apie pažeidėjus, kurie yra nesumokėję dešimčių ar netgi šimtų galiojančių baudų, tačiau važinėja toliau. 

Netgi automobilio konfiskavimas šiuo atveju nėra išeitis, nes galima pasinaudoti draugo mašina ar už porą šimtų eurų įsigyti kitą.

„Jie akivaizdžiai niekina visuomenės priimtas įstatymų normas. Štai įsūdytum tokiam trejus metus kalėjimo ir praeitų noras taip elgtis“, – savo nuomonę dėstė A.Valinskas.

Jis dažnai lankosi Šiaurės Kipre. Ten gatvėse policijos pareigūnų beveik nėra, tačiau už taisyklių pažeidimus vairuotojai baudžiami labai griežtai.

Siūlo drastišką priemonę

Atgrasyti nuo vairavimo išgėrus, greičio viršijimo ir kitokių šiurkščių pažeidimų žinomas laidų vedėjas taikytų drastišką, tačiau, jo manymu, efektyvią priemonę. Į būsimų vairuotojų rengimo programą jis įtrauktų privalomą apsilankymą tragiškų avarijų vietose.

Ši mintis A.Valinskui kilo tais laikais, kai studijavo baudžiamąją teisę, o vienas dėstomų dalykų buvo teismo medicina. Tuomet pačiam ne kartą teko lankytis krauju paženklintuose eismo įvykiuose. 

„Specialistai, kurie dėsto visą medžiagą būsimiems vairuotojams, į programą galėtų įtraukti ir jų nuvežimą į tragiškos avarijos vietą. Ten jie pamatytų žmones, kurie žuvo, tarkime, dėl girtų vairuotojų kaltės“, – idėją aiškino pašnekovas.

Anot jo, po poros tokių apsilankymų avarijos pasekmių vaizdas jau stovėtų prieš akis. A.Valinskas įsitikinęs, kad tai nebūtų itin brangu, tačiau labai paveiku. „Tiesiog reikia žmogų šiek tiek sukrėsti – jis turi pamatyti, kaip atrodo avarijoje žuvusio asmens kūnas.

Tuomet tas būsimas vairuotojas suvoktų galimas pasekmes, nes būtent jų nesuvokimas ir daro tuos kelių chuliganus bebaimius“, – komentavo jis.

Nesuvokia rizikos

A.Valinsko manymu, greitį viršijantys, pavojingai lenkiantys ir kitokį chuliganišką elgesį demonstruojantys vairuotojai tiesiog nesuvokia, kuo rizikuoja. O kai nutinka kas nors šiurpaus, jau būna vėlu. 

„Todėl galbūt vertėtų sukeisti dėmenis vietomis: tegul pamato tragiško eismo įvykio pasekmes dar prieš įgydami teisę vairuoti“, – svarstė pašnekovas.

Studijų metais jam, kaip būsimam baudžiamosios teisės specialistui, teko matyti ne tik avarijų aukas, bet ir kitokiomis aplinkybėmis žuvusius žmones. 

A.Valinskas prisiminė, kad dirbant gelbėtoju jam ne kartą teko iš jūros traukti skenduolius. Tos akimirkos iki šiol gyvos jo atmintyje.

„Kai tu visą išpurtusį nuo vandens kūną neši neštuvuose, šiek tiek kitaip pradedi žiūrėti į saugaus elgesio reikalavimus. Jei kas atrodė lyg juokai, po to tampa rimta“, – prisiminė pašnekovas ir pridūrė, kad tas pat galioja ir Kelių eismo taisyklėms.

Dažnai renkasi taksi

A.Valinskas pastebėjo, kad per Jonines, kaip ir kitokiomis progomis, verta iš anksto susidaryti aiškų veiksmų planą. Jei žinote, kad niekur nereikės važiuoti, o nakvynė – čia pat, galite linksmintis nesukdami galvos kiek širdis geidžia.

Jei po šventės vis dėlto reikės nusigauti iki namų, galima pa-skirti kompanijos vairuotoją. Taip pat visuomet išlieka galimybė išsikviesti taksi. Sumokėjęs nemenką baudą ir vienus metus praleidęs be vairuotojo pažymėjimo renginių vedėjas vėliau apie tai ne kartą rimtai susimąstė.

Anot jo, dabar galima užsisakyti ir tokią paslaugą, kai ir pats esi parvežamas, ir automobilis parvairuojamas. Svarbiausia, anot A.Valinsko, šiuo atveju yra sąmoningumas. Susirinkę bičiuliai neturėtų leisti kompanijos nariams neblaiviems sėsti prie vairo.

Valinskų šeimoje derybų dėl to, kuris vairuos po vakarėlio, paprastai nebūna. Į šventes jie įpratę vykti taksi. 

Prieš didžiąsias šventes, nesvarbu metų laikas, visiems eismo dalyviams, ypač vairuotojams, reikėtų prisiminti keletą dalykų.

Pirma, net ir mažiausias alkoholio kiekis turi poveikį gebėjimui sutelkti dėmesį ir judesių koordinacijai, trumpai tariant, jūsų galimybėms valdyti automobilį. Toks vairuotojas kelia pavojų sau ir aplinkiniams. 

Na, ir galiausiai prie to prisideda greitis, kurį padidinti vasarą – visai paprasta. Visuomet geresnis sprendimas yra mažinti tempą ir kelionės tikslą pasiekti 10 minučių vėliau, nei baigti gyvenimą pakeliui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.