„Via Baltica“ tragedijos privertė pažvelgti į sunkvežimius – gresia papildomi draudimai

Dažnai pavojingas krovininių transporto priemonių manevravimas – dešimtis gyvybių Lietuvoje kasmet nusinešanti problema, į kurią tebežiūrima pro pirštus. 

 Draudimai lenkti krovininiams automobiliams Lietuvoje galioja ne visuose pavojinguose kelio ruožuose.<br>lrytas.lt montažas.
 Draudimai lenkti krovininiams automobiliams Lietuvoje galioja ne visuose pavojinguose kelio ruožuose.<br>lrytas.lt montažas.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 6, 2017, 4:07 PM, atnaujinta Nov 3, 2017, 4:43 PM

Nors Europos sąjungos keliuose sunkiasvorių transporto priemonių eismui taikoma vis daugiau apribojimų, Lietuvoje draudimais nesišvaistoma. 

Į lrytas.lt redakciją kreipėsi skaitytojas Vytautas Vasilenko, sunerimęs, kad judriausiuose šalies greitkeliuose ir magistralėse vilkikų manevrai dažnai sukelia ne tik eismo trikdžius, bet ir grėsmę aplinkiniams.

Anot jo reikėtų remtis Lenkijos pavyzdžiu – vos kirtus Lietuvos-Lenkijos sieną, jau pačioje siauro „Via Baltica“ ruožo pradžioje stovi sunkiasvoriui transportui lenkti draudžiantys ženklai.

Lietuvos „Via Baltica“ ruože, kuriame išties užfiksuojama itin daug krovininių automobilių sukeltų eismo įvykių, šioms transporto priemonėms lenkti uždrausta toli gražu ne visur. 

Kelia ypatingą pavojų

Šiuo metu Lietuvos keliuose vilkikų eismo ribojimai  – minimalūs, tad nuolat didėjant eismo srautams, sunkiasvorės transporto priemonės avarijas sukelia vis dažniau. 

„Eismo įvykių, sukeltų sunkiųjų  transporto priemonių, ypatingai „Via Baltica“ kelyje, visada yra daug.  

Kai kuriuo paros metu sunkvežimių srautai „Via Baltica“ sudaro net apie 80 procentų visų transporto priemonių“, – aiškino Susisiekimo ministerijos saugaus eismo skyriaus patarėjas Gintaras Aliksandravičius. 

Buvęs Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas pabrėžė, jog ilgai trunkantis sunkiasvorių mašinų lenkimas keliuose kelia didelį pavojų.

„Esu šalininkas to, kad sunkiasvoris transportas manevruotų ir lenktų kuo mažiau. Kai prasideda lenkimas, jis kartais tęsiasi kilometrą ar net kelis. Tai kelia papildomą grėsmę tiek vienos, tiek kitos krypties transporto priemonėms“, – sakė jis. 

Visiškai uždrausti negalima

Tačiau anot G.Aliksandravičiaus, sunkvežimiams uždraudus lenkti ilgesniuose ruožuose, gali kilti kitų problemų. 

„Tada lenkimas bus vykdomas lengvosiomis transporto priemonėmis, o tai taip pat labai daug eismo įvykių sukelianti priežastis. Ypatingai kai lengvieji lenkia kelis sunkvežimius iš karto.  

Be to, rudenį ir pavasarį į kelius išvažiuoja daug žemės ūkio technikos, todėl uždraudus sunkvežimiams lenkti ilgose atkarpose, susidarys nemenkos spūstys. 

Apskritai, nedrįsčiau sakyti, kad sunkiasvorio transporto manevravimas yra panacėja, bet kai kur papildomų kelio ženklų tikrai reikėtų“ – teigė specialistas. 

Užsiminė apie permainas

Šiuo metu didžiausias krovininio transporto intensyvumas fiksuojamas „Via Baltica“ ruože Kaunas-Suvalkai. Jame iš 15 tūkst. transporto priemonių per dieną srauto sunkvežimiai sudaro net trečdalį. 

„Tai sunkiasvoriui transportui praktiškai vienintelė tranzitinė magistralė iš Lietuvos patekti į Vakarų Europą išvengiant nereikalingų sienų kirtimų. 

Deja, nebuvo prognozuota, kad tai bus labiausiai apkrautas kelias Lietuvoje ir nuolat kyla įvairių problemų. Galbūt vykdant rekonstrukciją 2020 metais, bus numatyti tam tikri apribojimai“, – komentavo G. Aliksandravičius . 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.