Trys eismo taisyklės Lenkijoje, Prancūzijoje ir JK, kurias keliaujantiems būtina žinoti

Pavasarį atšilus orams padaugėja ir žmonių, savarankiškai automobiliais keliaujančių po Europą.

Lenkijoje įvykus avarijai reikia kviesti policiją ir vietoje mokėti baudą.<br>D.Umbraso nuotr.
Lenkijoje įvykus avarijai reikia kviesti policiją ir vietoje mokėti baudą.<br>D.Umbraso nuotr.
Prancūzijoje už naudojimąsi mobiliuoju telefonu prie vairo nuo šiol gresia 135 eurų bauda. <br>AFP/Scanpix nuotr.
Prancūzijoje už naudojimąsi mobiliuoju telefonu prie vairo nuo šiol gresia 135 eurų bauda. <br>AFP/Scanpix nuotr.
Lenkijoje įvykus avarijai reikia kviesti policiją ir vietoje mokėti baudą.<br>D.Umbraso nuotr.
Lenkijoje įvykus avarijai reikia kviesti policiją ir vietoje mokėti baudą.<br>D.Umbraso nuotr.
Lenkijoje įvykus avarijai reikia kviesti policiją ir vietoje mokėti baudą.<br>D.Umbraso nuotr.
Lenkijoje įvykus avarijai reikia kviesti policiją ir vietoje mokėti baudą.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 19, 2018, 12:22 PM

Nors baziniai kelių eismo taisyklių principai daugelyje šalių panašūs, išimčių taip pat netrūksta.

Mokiniai greitkeliuose

Draudikai atkreipia dėmesį į vieną sudėtingiausių mūsų vairuotojams valstybių – Didžiąją Britaniją (JK) – ir naują eismo pakeitimą: britiškais greitkeliais šiemet jau važiuoja dar tik besimokantys vairuotojai.

„Eismas mums neįprasta kairiąja kelio puse, sudėtingos žiedinės sankryžos bei daugiau aklųjų zonų mažiau įgudusiam vairuotojui Didžiojoje Britanijoje ir taip yra iššūkis.

Tačiau jau nuo šių metų pradžios šios šalies greitkeliuose kartu su instruktoriais leidžiama važiuoti ir besimokantiems vairuoti.   

Tai reiškia, kad nors ir su profesionalu pašonėje, tačiau greitkelyje gali pasitaikyti lėtesnių, ne tik teisės vairuoti, bet ir pakankamai įgūdžių neturinčių vairuotojų, tad kelyje pamatę automobilį paženklintą „L“ raide išlikite budrūs“, – sakė BTA užsienio draudimo žalų reguliavimo skyriaus vyr. specialistas Giedrius Deveikis.

Pasak jo, suprantama, kad britai nori padėti gerinti būsimųjų vairuotojų įgūdžius ir leisti jiems išbandyti save įvairiose eismo situacijose, tačiau lietuviai privalo turėti omenyje šią aplinkybę ir eismą greitkeliuose stebėti atidžiau.

Pakoregavo sąvoką

Tuo metu Prancūzija siekia mažinti dėmesį dėl išsiblaškymo nulemtų įvykusių avarijų skaičių ir patikslino, ką reiškia sąvoka „vairuoti“.   

Nors toks pokytis gali skambėti keistokai, tačiau jo prireikė vairuotojams masiškai naudojantis laisvų rankų įrangos neturinčiais mobiliaisiais telefonais bei išmaniaisiais įrenginiais.

Nuo šiol vairavimas Prancūzijoje reiškia viską, išskyrus situacijas, kai transporto priemonė stovi specialioje mašinų stovėjimo aikštelėje ar pakelės vietoje, kurioje leidžiama stovėti.

Tai reiškia, kad Prancūzijoje ne tik negalima kalbėti telefonu vairuojant, bet ir sustojus šalikelėje. Taip pat draudžiama naudotis laisvų rankų įranga su ausinėmis. Vienintelis galimas variantas kalbėti telefonu vairuojant - jei automobilyje įmontuota laisvų rankų įranga su garsiakalbiais.

„Jei tokias nuostatas ignoruosite, galite būti nubausti 135 eurų dydžio bauda už neleistiną naudojimąsi mobiliuoju telefonu.

Kita vertus, net ir nesant griežto reglamentavimo, keliaujant tikrai pravartu apsirūpinti laisvų rankų įranga, o navigacijos programėlėje dar prieš pajudant įvesti norimą kelionės tikslą bei įjungti jos garso pranešimus.

Taip nereikės blaškytis ir atitraukti žvilgsnio nuo važiuojamosios kelio dalies spėliojant ir vis tikrinantis, kur sukti vairą“, – teigia G. Deveikis.

Laukti policijos ir baudą mokėti vietoje

Draudimo bendrovė BTA pernai Didžiojoje Britanijoje ir Prancūzijoje administravo daugiausiai transporto įvykių bylų, įskaitant ir lengvuosius automobilius, ir krovinines transporto priemones.

Nesikeičia tendencija, kad didžiausia vidutinė žala išmokama Didžiojoje Britanijoje – čia ji pernai siekė 5,7 tūkst. eurų. Tuo tarpu Prancūzijoje vidutinė žalos išmoka buvo 3,5 tūkst. eurų.

Pietų bei Vakarų Europos kryptimis iš Lietuvos vykstantys vairuotojai neišvengiamai kerta Lenkiją.    

Būtent čia intensyvūs, apkrauti keliai, vilkikų vairuotojų pamėgtos trasos nors ir neleidžia atsipalaiduoti mūsų šalies vairuotojams, tačiau pernai lengvieji automobiliai iš Lietuvos būtent Lenkijoje pateko į daugiausiai eismo įvykių.

Draudimo kompanijos specialistai atkreipia dėmesį, kad jeigu nepasisekė ir Lenkijoje pakliuvote į eismo įvykį, turėkite omenyje, kad jo detalių užfiksuoti būtinai turi atvykti policija.   

„Be to, Lenkijoje eismo įvykio metu kaltininkui yra išrašomas baudos kvitas, kurį būtina apmokėti vietoje, o atsakomybę gali padėti nustatyti ir liudininkų parodymai“, – sako G. Deveikis.

Europos Sąjungoje išlieka stipri tendencija, kai daugiau kaip 80 proc. keliautojų renkasi žemės transportą, o daugiau kaip 60 proc. pastarųjų – būtent motorines transporto priemones.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.