Perėjos prie savo namų reikalavęs atkaklus kaunietis sulaukė netikėto atsako

Jeigu tektų rinkti žinomiausią Kauno savivaldybės instituciją, Eismo saugumo komisija galėtų tikėtis nugalėtojos titulo. Jai tenka išnagrinėti šimtus pasiūlymų, susijusių su eismo saugumu mieste. Kauniečiams fantazijos nestinga.

Atkakus kaunietis prie savo namų gavo ne perėją, o tvorelę, kuri nukreipia pėsčiuosius į jau esančias perėjas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Atkakus kaunietis prie savo namų gavo ne perėją, o tvorelę, kuri nukreipia pėsčiuosius į jau esančias perėjas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Automobilių Tvirtovės alėjoje daugėja, bet statyti apsauginių sienelių nežadama.<br>M.Patašiaus nuotr.
Automobilių Tvirtovės alėjoje daugėja, bet statyti apsauginių sienelių nežadama.<br>M.Patašiaus nuotr.
Atkakus kaunietis prie savo namų gavo ne perėją, o tvorelę, kuri nukreipia pėsčiuosius į jau esančias perėjas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Atkakus kaunietis prie savo namų gavo ne perėją, o tvorelę, kuri nukreipia pėsčiuosius į jau esančias perėjas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Atkakus kaunietis prie savo namų gavo ne perėją, o tvorelę, kuri nukreipia pėsčiuosius į jau esančias perėjas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Atkakus kaunietis prie savo namų gavo ne perėją, o tvorelę, kuri nukreipia pėsčiuosius į jau esančias perėjas.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Feb 24, 2019, 11:20 AM

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero skaičiavimais, pernai vyko 7 komisijos posėdžiai, kuriuose išnagrinėti 147 klausimai.

„Klausimai labai įvairūs – nuo prašymų prie namų įrengti vadinamąjį kalnelį iki transporto mazgų projektų nagrinėjimo“, – pasakojo P.Keras, taip pat dirbantis komisijoje.

Net 51 prašymą pateikė kauniečiai, 40 – Kauno kelių policijos valdybos pareigūnai.

Pasak P.Kero, komisija nagrinėjo 52 prašymus keisti eismo organizavimo tvarką, 43 kartus teko spręsti dėl kelio ženklų įrengimo, 18 klausimų buvo dėl vadinamųjų kalnelių, kurie padeda mažinti transporto priemonių greitį.

Balsuoti tenka gana retai

Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis atskleidė, kad balsuoti dėl pateiktų pasiūlymų tenka labai retai.

„Turime priimti sprendimą pasitelkę argumentus ir vieningai nutarę, kad pasirinkimas bus geriausias“, – kalbėjo R.Mikaitis.

Pasak jo, transporto priemonių srautas Kaune didėja, nuolat taikomos įvairios priemonės didinti saugumą miesto gatvėse, todėl ir gyventojų pateikiamų siūlymų daugėja. Kad ir kokie jie būtų, niekada nelieka be dėmesio.

Komisijos vadovas prisiminė itin atkaklų Raudondvario plento gyventoją, kuris be paliovos reikalavo prie savo namų įrengti pėsčiųjų perėją, nors visai greta jo namo – net dvi perėjos. Eismo specialistai pasielgė kiek kitaip – nurodytoje vietoje įrengė metalinius atitvarus ir taip pėsčiuosius nukreipė į netoliese esančias perėjas.

„Nors daugumai pasiūlymų komisija pritaria, kartais tenka paskelbti neigiamą atsakymą, nes žmonės bando spręsti tik jiems patiems arba vienam namui reikšmingus klausimus, arba jų norai prasilenkia su galimybėmis“, – svarstė R.Mikaitis.

Vienas tokių klausimų svarstytas ir pirmajame šių metų Eismo saugumo komisijos posėdyje.

Prie gatvės norėtų sienelės

Tvirtovės alėjos 64 numeriu pažymėto namo gyventojas pateikė prašymą įrengti triukšmą slopinančią sienelę, nes viršijamos leidžiamos triukšmo ribos. Šį kauniečio teiginį patvirtino Nacionalinio visuomenės sveikatos centro specialistai.

Prašymą pateikusio kauniečio namas stovi atokiau nuo Tvirtovės alėjos, todėl arčiau jos esančių daugiabučių gyventojus vargina dar baisesnis triukšmas.

Komisija kauniečio prašymą atmetė, nes įrengti triukšmą slopinančios sienelės nėra galimybių, jo nesumažintų ir pasodinti medžiai.

Pasak R.Mikaičio, Tvirtovės alėja yra viena pagrindinių transporto arterijų mieste, ir ja riboti eismo taip pat nėra galimybių. Nuo triukšmo kenčiančiam kauniečiui pasiūlyta savo būste pagerinti garso izoliaciją.

„Šią situaciją galėčiau palyginti su gyventojų skundais dėl vasarą Kauno senamiesčio kavinių keliamo triukšmo. Tokiais atvejais nelabai turime išeičių“, – svarstė R.Mikaitis.

Suskirstė į tris grupes

Komisijos vadovo skaičiavimais, daugiausia pasiūlymų dėl eismo mieste pateikia aktyvūs kauniečiai, kurie stebi situaciją ir mano žinantys dar geresnį sprendimą.

Tuo užsiima daugiau laiko turintys senjorai, taksi automobilių vairuotojai ir kiti žmonės, kurie daug laiko praleidžia prie transporto priemonės vairo.

„Kartais pasiūlymai atkeliauja tiesiai į mano kompiuterį, o aš perduodu juos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus specialistams. Problema iškart išsprendžiama ir net nereikia jos aptarinėti komisijoje“, – aiškino R.Mikaitis.

Kita kategorija – tai įvairios bendruomenės, pateikiančios kolegialius sprendimų variantus. Prie jų galima priskirti kelių policijos pareigūnus, kurių surinkta informacija padeda pasirinkti, kuriose miesto vietose kyla rimtų sunkumų ir kaip juos spręsti.

Pati mažiausia dalis – tai įstaigų ir įmonių prašymai, kurie dažniausiai būna susiję su jų veikla.

Ekspertai sprendžia svarbiausius klausimus

Eismo saugumo komisija – tai tarpinstitucinė ekspertų komanda, kurią įkurti įpareigoja įstatymas.

Komisijoje dirba savivaldybės administracijos darbuotojai, kelių policijos pareigūnai, visuomeninių organizacijų atstovai.

Kaune komisiją šiuo metu sudaro 20 narių. Tai miesto tarybos ir administracijos, Kelių policijos valdybos, Transporto ir kelių tyrimo instituto, seniūnijų, bendruomenių, įvairių su eismu susijusių asociacijų atstovai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.