Vairuotojams – revoliuciniai pokyčiai: pristatytos naujovės žada didelių permainų

Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme siūloma nustatyti dažnesnę sveikatos patikrą vyresnio amžiaus žmonėms, draudimą valgyti, rūkyti prie vairo, taip pat mokytis vairuoti ne tik vairavimo mokyklose.

Siūlomos didžiulės permainos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūlomos didžiulės permainos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūlomos didžiulės permainos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūlomos didžiulės permainos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūlomos didžiulės permainos.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Siūlomos didžiulės permainos.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Siūlomos didžiulės permainos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Siūlomos didžiulės permainos.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2019-04-25 12:12, atnaujinta 2019-04-25 13:57

Šiuos ir kitus siūlomus pakeitimus ketvirtadienį pristatė vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas. Jo teigimu, pataisos prilygsta revoliucijai, nes peržiūrėtos daugelį metų nejudintos nuostatos.

„Iš principo atsirado poreikis peržiūrėti nuostatas nuo iki, turime šūkį: saugiau, skaidriau ir mažiau biurokratizmo. Įstatymo projektas yra juodraščio stadijos, tikimės, kad kitą savaitę jis bus išsiųstas kitoms ministerijoms ir įstaigoms derinti“, – žurnalistams sakė E.Misiūnas.

Aiški transporto priemonių klasifikacija

Įstatymo projekte siūloma transporto priemonėms taikyti aiškų klasifikavimą nurodant kategoriją, pavadinimą, aprašymą, vairavimo kategorijų reikalingumą.

Pasak ministro, tai padėtų išspręsti elektrinių paspirtukų dalyvavimo viešajame eisme problemas.

„Ar tai bus paprastas paspirtukas, ar elektrinis, bus reglamentuojama pagal greitį, galią, ar reikia transporto priemonę registruoti, ar reikia vairuotojo pažymėjimo.

Bus aiškiai reglamentuota. Kol kas tikslaus atsakymo nėra“, – teigė E.Misiūnas.

„Projekte bus aiškiai parašyta: jeigu tai paspirtukas, kuris važiuoja iki 6 km/val., juo bus galima važiuoti pėsčiųjų takais, jeigu greičiau, tai keliu ar dviračių takais“, – pridūrė jis.

Jei greitis ne daugiau kaip 25 km/val. – motoriniams dviračiams, nuo 1 kw ir iki 45 km/val. greičio – mopedams, o elektrinės transporto priemonės, kurių greitis virš 45 km/val., būtų prilygintos motociklams. 

Reikalavimai bei elgesio kelyje taisyklės bus taikomi analogiškai.

Elektriniai paspirtukai, kurių galia didesnė nei 1 kW, o išvystomas greitis – daugiau nei 25 km/val. bus registruojami tik su Europos Sąjungoje galiojančiais atitikties sertifikatais. 

„Jeigu galingesnė transporto priemonės neturės atitikties sertifikatų, joms bus draudžiama dalyvauti eisme. 

Jomis nebus galima naudotis viešuose keliuose – tik uždarose teritorijose, kuriose jie nebus laikomi eismo dalyviais“, – komentavo D. Urbonas. 

Nereikės vairavimo mokyklų​

Taip pat projekte numatyti nauji vairuotojų mokymų ir egzaminavimo sistemos reikalavimai – mokytis vairuoti bus galima ne tik vairavimo mokyklose, bet ir su šeimos nariu ar individualiai dirbančiu vairavimo instruktoriumi.

„Čia pagrindinė žinia, kad iki šiol galiojanti tvarka, kad negali įgyti teisės vairuoti be vairavimo mokyklos.

Įvertinę kitų šalių patirtį, kuriame tokią sistemą, kad atsiranda trys opcijos ir norėdamas įgyti populiariausią B kategoriją tai gali padaryti be vairavimo mokyklos.

Privalomumo baigti vairavimo mokyklą nėra“, – sakė viceministras Darius Urbonas.

„Vairavimo mokyklos konkuruos dėl paslaugos kokybės. Nauja tvarka atvers galimybę kokybiškesnei paslaugai, tvarka yra liberalizuojama“, – pridūrė jis.

Tai reiškia, kad laikyti egzaminus „Regitroje“ bus galima be praktinio ir teorinio žinių patikrinimo vairavimo mokykloje. Mokyti vairuoti galės asmenys, turintys ne mažesnį nei penkerių metų vairavimo stažą.

Perkopusiems 50 metų – dažnesnis sveikatos tikrinimas

Siūloma nustatyti ir dažnesnį vairuotojų sveikatos tikrinimą. Tai galiotų vyresniems nei 55 metų vairuotojams.

„Pagal direktyvą mes nustatome paprastesnę ir aiškesnę tvarką.

Iki 55 metų asmenys tiesiog pildo deklaraciją, o nuo 55 metų jau imperatyviai tikrinasi sveikatą. Jeigu sveikatos priežiūros įstaigos nustatys, kad asmuo negali vairuoti, ta informacija pasieks registrą“, – teigė D.Urbonas.

Iki 55 metų vairuotojams siūloma sveikatą tikrintis kartą per 10 metų, nuo 56 iki 69 – kartą per penkerius metus, nuo 70 iki 79 – kartą per trejus metus, nuo 80 metų – kartą per metus.

Siekiama įtraukti ir Sveikatos apsaugos ministeriją, kad medikai būtų įpareigoti į Transporto priemonių registrą perduoti informaciją apie pacientų ligas dėl, kurių jiems tam tikrą laiką būtų draudžiama vairuoti.

Pirmas pažymėjimas galios ilgiau, techninė apžiūra – servisuose

Taip pat siūloma, kad pirmas vairuotojo pažymėjimas galiotų 10 metų. Dabar pradedantiesiems vairuotojams išduodamas trejus metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas, kurį vėliau reikia pasikeisti.

Be to, turintiems B kategoriją siūloma leisti vairuoti sunkiuosius keturračius motociklus.

Projekte numatyta pakeitimų ir dėl techninės apžiūros – siūloma naikinti monopolį, kad techninę apžiūrą galėtų atlikti ir reikalavimus atitinkantys servisai.

Informacija apie techninę būklę būtų įvedama į bendrą Transporto priemonių registrą, taip pat siūloma įtvirtinti pareigą fiksuoti automobilio ridą.

„Dabartinė sistema nesudaro sąlygų gauti geriausią paslaugą.

Mes manome, kad reikalavimus atitinkančios įmonės galės atitinkamai vertinti techninę būklę ir registre numatyti, kad priemonė atitinka techninius reikalavimus“, – sakė viceministras D.Urbonas.

„Dabar yra keli registrai, bet bendro registro nėra.

Įstatyme numatytas bendras Transporto priemonių registras, prie kurio galės prisijungti ir pareigūnai, ir patys vairuotojai, norintys patikrinti įsigyjamą transporto priemonę.

Manau, kad tokį registrą galėtume sukurti per porą metų“, – teigė ministras E.Misiūnas.

Registre taip pat būtų saugomi duomenys apie visų transporto priemonės techninių apžiūrų rezultatus. 

Jokių dešrainių ar rūkymo prie vairo

Projekte numatyta ir transporto priemonės savininko laidavimas už vairuotoją, kuriam paskirtos ar nesumokėtos baudos.

Tokiu būdu, jeigu automobilį vairavęs asmuo gautų nuobaudą ir jos nesumokėtų, pareiga tą padaryti atitektų automobilio savininkui.

„Jeigu vairuotojas nesumoka baudos, norint išvengti piktnaudžiavimo atvejų ir mažinti administracinę naštą, baudą teks sumokėti savininkui“, – sakė D.Urbonas.

Taip pat siūloma aiškiai apibrėžti, kad prie vairo būtų draudžiama atlikti bet kokius su vairavimu nesusijusius veiksmus.

„Rūkymas, gėrimas, dešrainių valgymas nėra susiję su vairavimu“, – teigė E.Misiūnas.

Dar vienas iš pakeitimų – įvesti trumpalaikius numerius, kurie būtų skirti, pavyzdžiui, įsigijus naują automobilį. Asmuo pas atsispausdintų numerį ir nuvažiuotų iki techninės apžiūros, artimiausios transporto priemonės registracijos vietos.

Ministras E.Misiūnas tikisi, kad rudens sesijoje pataisas galėtų svarstyti Seimas. Viliamasi, kad jos galėtų įsigalioti 2020 metų viduryje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.